Sivu 2/17

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 19.08.2017 22:53
Kirjoittaja ramaju
Tuli sitten muutaman "harhavuoden" jälkeen palattua käyttöauton osalta Fiatiiin. Harraste Mirafiorin kaveriksi tuli hommattua uusi Tipo 1.6 automaatilla. Kyllä nyt kelpaa!

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 20.08.2017 16:16
Kirjoittaja Tazio
Hieno Tipo! Kiinnostaisi kuulla kokemuksia kun aikaa kuluu ja matkaa taittuu!

-Tazio

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 21.08.2017 22:04
Kirjoittaja ramaju
Ainakin näin alkumetrit tuntuu lupaavilta! Automaattivaihteistoa ei ollut koeajettavissa, joten hiukan "sika säkissä" fiiliksellä kaupat tuli ajotuntuman osalta tehtyä. Defalla ei vielä ollut tähän sopivaa lämmitintä, toivottavasti vielä ennen pakkasia saavat aikaiseksi.

Polttoainetankin "korkittomuus" hiukan mietityttää. Pölyä kertyy sorateillä ajettaessa melkoisesti pienistäkin raoistaa luukkujen taakse, joten saa nähdä, miten hyvin tuo kumiläpyskä täyttöluukun kannessa pitää epäpuhtaudet poissa tankista. Aika näyttää.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 22.08.2017 20:06
Kirjoittaja Neljällätassulla
Pandan Cross-mallissa tankki on myös korkiton. En ole osannut epäillä systeemin tiiviyttä, koska itse täyttöputkihan on nätisti sulkeutuvien metallilevyjen takana. Lisäksi on se luukkuun asennettu "kumitutti" tiivistämässä tankkausaukkoa.

Juuri äsken tankkasin Pandaan n. 30 litraa, ja ihastelin jälleen kerran homman vaivattomuutta. Kun polttoainevirran katkettua malttaa odottaa hetken (ohje: 10 sekuntia), voi pistoolin ottaa turvallisesti pois aukosta ilman että pisaraakaan tipahtaa auton kupeelle tai maahan. Siistiä!

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 06.11.2017 23:12
Kirjoittaja Huikko
Voin kompata tätä. Omassa 4x4 Pandassa ei ole ollut mitään ongelmia tankinluukun/korkin tiiviyden kanssa. Välillä on ajettu tosi pölyävässä maastossa kuten pellolla.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 10:31
Kirjoittaja AriJ
Kake kirjoitti:No entäs vaihteistot? Jokohan se kuuluisa M 32 on kuopattu, tai ainakin shimmattu :evil:
Missä Fiateissa ko. vaihteistoa on käytetty?

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 10:55
Kirjoittaja Luigi
Shimmaus ei ollut ainoa M32:n ongelma, ainoastaan niitä nopeammin esiin tuova. Perusongelma on suunnitteluvirhe laakereiden mitoituksessa ja voitelussa. Laatikko myös kuumentaa öljyjään tavallista enemmän, mikä tarkoittaa tiheämpää öljynvaihtoväliä.

Tämän mukaan joskus 2012 olisi tullut päivitystä voiteluongelmaan:
https://www.eco-torque.co.uk/single-pos ... End-Casing" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 11:29
Kirjoittaja Stefa
Lehdissä on nyt näkynyt 0-korkoisia rahoitustarjouksia, että ilmeisesti ainakin yritetään markkinoida näitä ihan tosissaan :thumb:

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 14:16
Kirjoittaja Fletch
Edelleen jaksaa ihmetyttää että miksi maahantuoja haluaa tehdä asiat itselleen näin vaikeaksi että reilu 2v auton myyntiintulon jälkeen NYT yritetään sitten tosissaan. Malliuudistus on toki tulossa joten jos pitää toiseksi paras hetki aloittaa niin kai se sitten on nyt. Helposti vaan voi käydä niin että nyt vuodenloppuun mennessä kukaan ei osta yhtään autoa koska kaikki odotaa romutuspalkkiota kieli vyön alla. Toisaalta eipä fiiatilla valitettavasti osu siihen segmenttiin montakaan autoa joka hyötyisi valtion kädenojennuksesta uusia autoja halajeville joten nekin rahat valuvat muiden merkkien kirstuihin.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 17:17
Kirjoittaja wellu
Eikä minusta edelleenkään millään kulimallilla ja " :!: :!: :!: !!!NOLLA KORKO RAHOITUKSEEN!!! :!: :!: :!: " -mainoskampanjoilla tule ikinä menestymään. Liikaa kilpailua tuossa luokassa tuolla "halpa kauppakassi" -menetelmällä.

Pitäisi maahantuojan tuoda samointein ja heti mallin lanseerauksen päivänä esisarjan auto "kaikilla herkuilla" (eli se överein ökymalli). Sitten liikkeisiin niitä varusteltuja vaihtoehtoja ja näistä hinnastoja. Sitten sinne listauksen alapäähän se "perusauto nenänkaivajalle ilman mitään" -malli, ostakoon jos halajaa.

Tuolla menetelmällä on monikin "pieni" merkki päässyt pitkälle. Nykypäivänä ei toimi tuo 60-lukulainen ajattelumalli "sieltä ostetaan mistä halavimmalla suahaan", jota Fiatin maahantuoja näyttäisi harjoittavan. Okei, on olemassa Toyota, Nissan, Kia, Mitsubishi, Hyundai, Honda ja mitä näitä "kinnerimerkkejä" nyt on, jotka noilla tarjouksilla ratsastaa. Mutta niillä on jo kymmenien vuosien vankka jalansija ja tuotantovolyymi, jolla voi painaa hintaa alas.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 21:04
Kirjoittaja Stefa
Monella vaan nuo rahoitukset on se oikotie onneen. Positiivista kuitenkin että yritetään edes. Kieltämättä kaikilla herkuilla oleva suht tehokas kampe olisi se mikä varmasti vetäisi väkeä. Mistä fiiut muistetaan? Sportit ja Abarthit.. Automaatin saa vissiin vaan vaparibensaan tai dieseliin, miksei T-Jettiin? Multiairkin olisi ihan jees tässä dieselkammoisessa hetkessä. Ja siihenkin se tomaatti. No katsotaan ny mihin kehittyy, periaatteessa voisi itseäkin kiinnostaa tulevaisuudessa.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 21:09
Kirjoittaja wellu
Stefa kirjoitti:Monella vaan nuo rahoitukset on se oikotie onneen.
Tämä on sitä geelitukkien "nopeat voitot ja pestään kädet" -toimintamallia, joka ei kanna kauas.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 21:45
Kirjoittaja Stefa
:D Itsekin tunnen noita "geelitukkia". Markkinatalous jyrää. Harva ostaa uuden auton käteisellä.. Uusi auto ei koskaan ole mikään sijoitus, niin sikäli ymmärrän ajatusmallin. Tavallaan liisaus, mutta kuitenkin "oma".

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 07.11.2017 22:39
Kirjoittaja Fletch
Niinno mä en kyllä ymmärrä mitä pahaa siinä on ostaa auto halvalla rahoituksella verrattuna ostaa se suoralla rahalla pois. Jos mulla olisi löysää 30ke niin ostaisin silti auton rahoituksella koska jos saa sen vaikka alle 1% todellisella korolla niin inflaatio on jo suurempi kuin rahoituksen korko. Mielummin sijoittaa riihikuivat vaikka rahastoihin tai asuntoon kuin autoon. Eri asia oli joskus ennen kun korot pyöri 10+%. Anteeksi offtopic.

Re: Nuova Tipo

Lähetetty: 27.12.2017 17:56
Kirjoittaja Huikko
Kuva

Hommasin tuommoisen. Halvin mahdollinen STW.
Luovutus helmikuussa.