fiat scudo 2,0 jtd facelift

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

fiat scudo 2,0 jtd facelift

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Kuva

Elikkä aikomuksena olis hankkia ittelle viimeinkin se pakettiauto, josta olen haaveillut ainakin 10v... Ajatuksena olis myös työmatkakäyttöön sopiva pienempi kampes, elikkä scudo... Ajatuksena olis n.-04-06 välille osuva 2.0 jtd koneinen facelift malli.

Mitä tuollaisen kans pitää ottaa huomioon autoa hankittaes ja millainen vehjes tuollainen on...? Sen verran vetomassaakin katsoin että kyllä sillä satakakseiskaa saa siirreltyä...

Niin joo. Onko Citikka, Pösöö ja Fiiatti sama auto eri merkeillä vai onko noiden tekniikaskin eroja...? Tuosta tuntuu olevan kahta eri mielipidettä...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: fiat scudo 2,0 jtd facelift

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Aika pieniä mahtaa erot olla, enempi lienee vuosimalli kuin keulalla oleva merkki, mikä vaikuttaa.

Omaan vanhempaa mallia olevaan scudoon on vaihdettu taka-akselin etupuslat 2x, iskarit yks kierros, etuiskarin yläpäät 2x (nykyiset EI ole Motonetista), säädetty venttiilit, uusittu hehkut, uusittu takajarrusylinterit, alatukivarret eteen, jarrulevyt eteen, laturin laakerit ja hiilet sekä vaihteiston kytkinakselin tiiviste ja kytkinvaijeri. Osa noista on huolellisen omistajan ennakoivaa kunnossapitoa, eikä mikään katsastuksen vaatima välttämättömyys.

Tuossa siis KAIKKI mitä on rempattu 10 vuoden aikan välillä 80tkm-315tkm, jos ei lasketa jarrupaloja, jakopäätä ja öljynvaihtoja. 8-) Ranskalaista laatua, vetarit ja raidetangon päätkin vielä tehdasosat. Täys Peugeottihan tuo on.

Korin eniten ruostuvat kohdat on takapyörän ja takapuskurin välistä löytyvät poterot. Ovilukot vaatii "oikean avaimenkäyttötekniikan" vanhemmiten, mutta ovat toisaalta olleet talvellakin hyvin toimivat. Tankki vaatii aina avaimen käyttöä, mikä lisää jännitystä kun loskasään perään tulee 30 astetta pakkasta. Noissä uudemmissa taitanee olla webasto vakiona (kaikki JTD:t?), mutta vakiona se toiminee vain lisälämmittimenä kun auton on ensin käynnistänyt ja automaattisesti. En lupaa varmasti että tuohon saisi kellokäytön liitettyä suoraan että se toimisi myös esilämmittimenä. Jos se webasto on väylässä niin ne voi olla vähän haastavampia diagnosoitavia? Uudemmissa on myös ilmastointia mutta se ei ole vakiovaruste.

Tuo vanhempi TD on ehdottomasti paras ja luotettavin auto mitä mulla on ikinä ollut. En ole edes varma miten tuossa sijaitsee sulakkeet, kun ainuttakaan sähkövikaa ei autossa ole koskaan ollut. Kaikki pelaa.

Itellä mielessä vaihto 2012-> Scudoon jossain vaiheessa, mutta eipä tässä kiire kun vanhakin toimii noin hyvin. Tulee vaan työajoa pitkin Suomea niin paljon tällä hetkellä, iso osa pimeän aikaan, että uudempi voisi olla paikallaan. Vanhassa ei ole edes turvatyynyä tahi abs-jarruja. 2012 malliin tuli ajohallintakin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin