Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 15.02.2016 19:16
Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Keski-ikäisenä miehenä, mutta vasta puolen vuoden Fiat-historialla olen höristellyt korviani sen suhteen, mitä ajatuksia uusi automerkkini herättää. Kommentteja on tullut aivan hämmästyttävän vähän!
Yksi niistä halusi testata huumorintajuani: "ISA-normi tulee kohta tutuksi!" Täsmennyksenä sain kuulla, että kyseessä on Italian Standard Ape, joka viittaa tietysti ajoasentoon. Totta vieköön: Pandan ohjauspyörässä ei ole etäisyyssäätöä.
Muut ovat olleet yksinkertaisesti: "Mikä malli tuo on?" Luulen, että kysyjät ovat tunnistaneet Fiatin, mutta Cross-yksityiskohdat eivät ole täsmänneet mihinkään heille ennestään tuttuun autoon.
Kuulevatko kokeneet fiatistit kommentointia, tai onko muistissa painavia mielipiteitä vuosien varrelta?
Yksi niistä halusi testata huumorintajuani: "ISA-normi tulee kohta tutuksi!" Täsmennyksenä sain kuulla, että kyseessä on Italian Standard Ape, joka viittaa tietysti ajoasentoon. Totta vieköön: Pandan ohjauspyörässä ei ole etäisyyssäätöä.
Muut ovat olleet yksinkertaisesti: "Mikä malli tuo on?" Luulen, että kysyjät ovat tunnistaneet Fiatin, mutta Cross-yksityiskohdat eivät ole täsmänneet mihinkään heille ennestään tuttuun autoon.
Kuulevatko kokeneet fiatistit kommentointia, tai onko muistissa painavia mielipiteitä vuosien varrelta?
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Kyllä tässä vuosien saatossa "EssonBaarin" juttuja on tullut kuultua,siitä ettäkuin paskoja laitteita nuo Italialaiset autot on.
Jari Salmensuo
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Kyllä se taakka Fiat-miehen hartioilla painaa!
Aina ei jaksa perheellinen mies kuunnella sitä mouruntaa ja 'meille tai teille' vihjailua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Aina ei jaksa perheellinen mies kuunnella sitä mouruntaa ja 'meille tai teille' vihjailua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Juuh, hankalammaksi asian tekee Fiat-alustainen petipaikka. Työpaikallakaan ei harrastuksesta(kovin usein) vinoilla kun 10:n hengen yhteisöstä kolmella on Fiat.Tazio kirjoitti:Kyllä se taakka Fiat-miehen hartioilla painaa!
Aina ei jaksa perheellinen mies kuunnella sitä mouruntaa ja 'meille tai teille' vihjailua
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
En edes muista mitä kaikkea vuosien varrella tullut kuultua. Fiat Uno 60S -86 sai eniten suitsutusta milloin kenenkin suusta, mutta ainakin koulukavereiden motkotus loppui siihen, kun kolmenkympin pakkasilla oli Uno ainoa auto koko ammattikoulun luokalta jolla tultiin kouluun "normaalisti" (mitänyt sisäkenno jäätyi )
Nykyinen, Bravo alias "Herne". Sitä työkaveri aikapaljon parjasi, kun sen ostin työkaverin siskolta. Ei kuulemma mikään auto kestä kiskoa moottoria rajoittimelle lähes joka kiihdytyksessä (tuolloin oli työpaikka ison tien varressa ja 1.2 voimapesä tarvitsee kierroksia liikkuakseen). Pikkuhiljaa on suut hiljenneet ja ihmetys kasvanut, nyt 1.5v takana. Työkaverit harrastivat pientä vedonlyöntiä keskenään, kauanko menee että alakerrasta tulee romua. Ei ole vielä tullut.
Nyt ko. auto on työporukan piirissä melko positiivisessa maineessa. Aiheuttaa hilpeyttä ja naurua, mutta mm. pitkän linjan Toyota -mies pyyteettömästi kehui Fiatin kulutusta ja moottorin luonnetta taannoin. Toinen työkaveri (myös toyota mies) taas kehui Fiatin olevan lämmin. Kolmas työkaveri (BMW -mies) on kuutamolla kuin hupiukko, eikä kommentoi mihinkään mitään (tietää, että palaute on kaikilta aika karu liittyen BMW:hen).
Oma mielipide Fiatista:
- Paljon pieniä murheita, jotka olisi voitu välttää pienellä suunnittelulla
- Halpoja huoltoja/korjauksia
- Helppo auto ylläpitää
- Vanhemmat Fiatit ainakin loistavia ajaa vrt. vaikka siihen naapurin Corollaan...
Nykyinen, Bravo alias "Herne". Sitä työkaveri aikapaljon parjasi, kun sen ostin työkaverin siskolta. Ei kuulemma mikään auto kestä kiskoa moottoria rajoittimelle lähes joka kiihdytyksessä (tuolloin oli työpaikka ison tien varressa ja 1.2 voimapesä tarvitsee kierroksia liikkuakseen). Pikkuhiljaa on suut hiljenneet ja ihmetys kasvanut, nyt 1.5v takana. Työkaverit harrastivat pientä vedonlyöntiä keskenään, kauanko menee että alakerrasta tulee romua. Ei ole vielä tullut.
Nyt ko. auto on työporukan piirissä melko positiivisessa maineessa. Aiheuttaa hilpeyttä ja naurua, mutta mm. pitkän linjan Toyota -mies pyyteettömästi kehui Fiatin kulutusta ja moottorin luonnetta taannoin. Toinen työkaveri (myös toyota mies) taas kehui Fiatin olevan lämmin. Kolmas työkaveri (BMW -mies) on kuutamolla kuin hupiukko, eikä kommentoi mihinkään mitään (tietää, että palaute on kaikilta aika karu liittyen BMW:hen).
Oma mielipide Fiatista:
- Paljon pieniä murheita, jotka olisi voitu välttää pienellä suunnittelulla
- Halpoja huoltoja/korjauksia
- Helppo auto ylläpitää
- Vanhemmat Fiatit ainakin loistavia ajaa vrt. vaikka siihen naapurin Corollaan...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Kyllä nuo omat Fiatit kerää ihmettelijöitä ja ihastelijoita missä sitten liikkuvatkin,hiljaseksi ovat menneet naljailijatkin kun ilmenee että 30 vuotta kokemusta Fiateista takana.
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Fiat 127 ralliautona, arvatkaapa montako kertaa olen joutunut selittelemään, että miksi satakakseiska, eikö samalla rahalla olisi tehny pemarinkin... Yleensä kysyjä hiljentyy kun toteaa että vehkeis on varaa ajella satakakseiskallakin, jatkeita ei tarvita... Kieltämättä mieltä lämmitti kun -13 mänttä-rallis oli kyytis pitkän linjas starlettimies ja se ihmetteli että millä litraisen fiiatin saa kulkemaan noin hyvin...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Tuolta voisi aloittaa perustelut "ulkopuolisille".......:
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=1&t=37871" onclick="window.open(this.href);return false;
Aikanaan Tikkakosken varuskunnan asuntolan pihalla veivasin myös Fire-Unon ilman lohkolämmitintä käyntiin -33 asteen pakkasella ja jakelin sähköä kavereille, kun käynti vähänkin tasaantui. Siinä riitti ei-italoautoilijoilla kahvikeskustelujen ja myönteisen hyminän aihetta. Tosin tyyliä "F. 1. A. T=romuraudan kemiallinen merkki" ja "Vuoden auto, ehkä toisenkin" kuuli ohessa kaikesta teknisestä vakuuttavuudesta huolimatta. Pelillä on tänään takanaan 311 000 km, ja litrainen kone vasta viime talvena koki ensimmäisen kansipahviremontin.
Olen melko lailla Wellun kanssa samoilla linjoilla, monen Fiat-pikkuharmin takana on loppuun saakka viemätön toteutus sinänsä toimivasta ideasta. Samasta kirjoittelin mm. kerhon lehteen "vesinokkaeläimen" alatukivarsien osalta; tyypillinen tämän tematiikan juttu. Taannoin toimittaja kyseli minulta, mikä italialaisissa on saanut pysymään puoli vuosisataa? Hän oli vilpittömän kiinnostunut, kun teki Fiat-harrastajajuttua lehteen; vastasin, että italoautoissa on sydän ja luonne, ei vain kylmä tekniikka, ja ajaminen tuo hymyn huulille. Juuri tuota sai kokea mm. "nallukalla" Gruppon kokoontumisajon letkanvetäjänä; sama virne näkyi monen muunkin nassussa taukopaikoilla, elämänilojen nautintaa. Katsokaapa vaikka klassikkoelokuva "Loma Roomassa", jossa pääpari huristelee Vespalla melkein ensiminuuteilta lopputeksteihin. Siitä se italoajopelitunne syntyy. Tuon voisi maahantuojakin ja myyntiverkosto paremmin noteerata: italoautokauppaan tullaan usein vähän kuin matkatoimistoon, josta haetaan tunnelmia. Toin lehtijuttuun esille myös tuon Wellunkin toteamuksen, että kerran italialaiseen insinööritekniikkaan perehdyttyä on ollut varsin palkitsevaa pysyä samassa suunnassa. Ehkä se "näprääminen" on meillä monella fiatistilla luonnossa ja luonnollista, mene ja tiedä, vai onko niin, että monet huoltokohteet periaatteessa ovat otollisia omatoimisellekin työlle? Monen huollon ja korjauksen kanssa ei ole tarvinnut oitis rynnätä kahta kättä heiluttaen (merkki)korjaamolle. Usein tämä itsenäinen korjailu on kai se, jota merkin ulkopuoliset kaihtavat, mutta en tiedä teknistä laitetta, jossa ei olisi huollon ja korjausten tarvetta (paitsi mummo-vainaani Karjalan kannakselta evakkona tuoma HUSQVARNA-ompelukone, jossa lie edelleen 100 vuotta vanha hihnakin...)
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=1&t=37871" onclick="window.open(this.href);return false;
Aikanaan Tikkakosken varuskunnan asuntolan pihalla veivasin myös Fire-Unon ilman lohkolämmitintä käyntiin -33 asteen pakkasella ja jakelin sähköä kavereille, kun käynti vähänkin tasaantui. Siinä riitti ei-italoautoilijoilla kahvikeskustelujen ja myönteisen hyminän aihetta. Tosin tyyliä "F. 1. A. T=romuraudan kemiallinen merkki" ja "Vuoden auto, ehkä toisenkin" kuuli ohessa kaikesta teknisestä vakuuttavuudesta huolimatta. Pelillä on tänään takanaan 311 000 km, ja litrainen kone vasta viime talvena koki ensimmäisen kansipahviremontin.
Olen melko lailla Wellun kanssa samoilla linjoilla, monen Fiat-pikkuharmin takana on loppuun saakka viemätön toteutus sinänsä toimivasta ideasta. Samasta kirjoittelin mm. kerhon lehteen "vesinokkaeläimen" alatukivarsien osalta; tyypillinen tämän tematiikan juttu. Taannoin toimittaja kyseli minulta, mikä italialaisissa on saanut pysymään puoli vuosisataa? Hän oli vilpittömän kiinnostunut, kun teki Fiat-harrastajajuttua lehteen; vastasin, että italoautoissa on sydän ja luonne, ei vain kylmä tekniikka, ja ajaminen tuo hymyn huulille. Juuri tuota sai kokea mm. "nallukalla" Gruppon kokoontumisajon letkanvetäjänä; sama virne näkyi monen muunkin nassussa taukopaikoilla, elämänilojen nautintaa. Katsokaapa vaikka klassikkoelokuva "Loma Roomassa", jossa pääpari huristelee Vespalla melkein ensiminuuteilta lopputeksteihin. Siitä se italoajopelitunne syntyy. Tuon voisi maahantuojakin ja myyntiverkosto paremmin noteerata: italoautokauppaan tullaan usein vähän kuin matkatoimistoon, josta haetaan tunnelmia. Toin lehtijuttuun esille myös tuon Wellunkin toteamuksen, että kerran italialaiseen insinööritekniikkaan perehdyttyä on ollut varsin palkitsevaa pysyä samassa suunnassa. Ehkä se "näprääminen" on meillä monella fiatistilla luonnossa ja luonnollista, mene ja tiedä, vai onko niin, että monet huoltokohteet periaatteessa ovat otollisia omatoimisellekin työlle? Monen huollon ja korjauksen kanssa ei ole tarvinnut oitis rynnätä kahta kättä heiluttaen (merkki)korjaamolle. Usein tämä itsenäinen korjailu on kai se, jota merkin ulkopuoliset kaihtavat, mutta en tiedä teknistä laitetta, jossa ei olisi huollon ja korjausten tarvetta (paitsi mummo-vainaani Karjalan kannakselta evakkona tuoma HUSQVARNA-ompelukone, jossa lie edelleen 100 vuotta vanha hihnakin...)
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Paljon oon saannut kuulla. Munkin Uno oli ainoa auto joka lähti -30 asteessa ja sillä mentiin kouluun
Ajoin puntolla 48tkm ja korjauskulut olivat minimaaliset. Ducatossa on ollut pieniä sähköongelmia mutta kaiken oon saanut kuntoon itse ja ennen kaikkea halvalla. Lineasta (ollut vasta viikon) saanut kanssa kuulla kuinka pieni diesel ei kestä ja muuta paskaa.
Ulkopuoliset ja varsinkin VW friikit ovat kovia haukkumaan. Mä en Volkkaria huolisi, sen verran kokemusta niistä että kartan kaukaa
Ajoin puntolla 48tkm ja korjauskulut olivat minimaaliset. Ducatossa on ollut pieniä sähköongelmia mutta kaiken oon saanut kuntoon itse ja ennen kaikkea halvalla. Lineasta (ollut vasta viikon) saanut kanssa kuulla kuinka pieni diesel ei kestä ja muuta paskaa.
Ulkopuoliset ja varsinkin VW friikit ovat kovia haukkumaan. Mä en Volkkaria huolisi, sen verran kokemusta niistä että kartan kaukaa
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Mun museoFiatille yleensä jostain syystä juuri mopopojat näyttelee peukkua kun sillä ajelen.
Kommentteja tulee lähinnä hienosta kunnosta ja harvinaisuudesta. Moni tunnistaa Fiatin, mutta luulee 127:ksi.
Käyttöautona mulla muuten on T4 Transporter TDI ja mikään ei ole ollut niin kestävä peli kuin se.
Reilu 135tkm olen itse sillä ajanut, eikä jarrusatulaa pahempaa remonttia ole ikinä ollut. Mittarissa kuitenkin vasta 558tkm.
Muutama vuosi sitten se oli huoltoautona Ahvenistolla ja heti kärkeen eräs Fiat-aktiivi alkoi sitä ivaamaan.
Enkä tod. ole mikää vag-fani, päinvastoin, henkilöautoina ei kiinnosta yhtään. Pakuista valitsin vain mielestäni vähiten huonon.
Kommentteja tulee lähinnä hienosta kunnosta ja harvinaisuudesta. Moni tunnistaa Fiatin, mutta luulee 127:ksi.
Käyttöautona mulla muuten on T4 Transporter TDI ja mikään ei ole ollut niin kestävä peli kuin se.
Reilu 135tkm olen itse sillä ajanut, eikä jarrusatulaa pahempaa remonttia ole ikinä ollut. Mittarissa kuitenkin vasta 558tkm.
Muutama vuosi sitten se oli huoltoautona Ahvenistolla ja heti kärkeen eräs Fiat-aktiivi alkoi sitä ivaamaan.
Enkä tod. ole mikää vag-fani, päinvastoin, henkilöautoina ei kiinnosta yhtään. Pakuista valitsin vain mielestäni vähiten huonon.
Fiat 133 -76 MA
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Mako kirjoitti:Mun museoFiatille yleensä jostain syystä juuri mopopojat näyttelee peukkua kun sillä ajelen.
Kommentteja tulee lähinnä hienosta kunnosta ja harvinaisuudesta. Moni tunnistaa Fiatin, mutta luulee 127:ksi.
Käyttöautona mulla muuten on T4 Transporter TDI ja mikään ei ole ollut niin kestävä peli kuin se.
Reilu 135tkm olen itse sillä ajanut, eikä jarrusatulaa pahempaa remonttia ole ikinä ollut. Mittarissa kuitenkin vasta 558tkm.
Muutama vuosi sitten se oli huoltoautona Ahvenistolla ja heti kärkeen eräs Fiat-aktiivi alkoi sitä ivaamaan.
Enkä tod. ole mikää vag-fani, päinvastoin, henkilöautoina ei kiinnosta yhtään. Pakuista valitsin vain mielestäni vähiten huonon.
T4 on/oli hyvä. Mulla oli sellainen taksina. Meni vaihtoon 326tkm ajettuna. Hiace ei ollut yhtään sen luotettavampi ja kauhea juoppo ja 10kk ikäisenä jo ruosteessa.
Linea 1,3Multijet (2007)
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Ducato 2,8 (2003)
Bravo V1600 projekti
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Bravosta uutta, erään autoharrastajan mielestä "helvetin hernepussi".
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Postin jakeluauton kuljettaja kehui oikein vuolaasti Unoa, kun toi vanne lähetyksen tuohon parkkipaikalle. Ylipäätänsä tuo tuntuu keräävän positiivisia kommentteja ihmisiltä ja on sille muutaman kerran peukkuakin näytetty
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Moro
Kapalle ja muillekkin.
Tuli tossa taannoin ajettua autosuunnistuskisoja 127:lla. Viereen tuli vähän entistä tasokkaampi kartturi ( siellä siis kartturi määrää tahdin ja suunnan vrt. ralli). Uusi tuttavuus kun eka kertaa näki uuden työkalunsa totes "et joooo... voihan tollakin osallistua. On tossa tullut oltua Starlettien kyydissä. Ei tolla pääse mihinkään". Eka kisa oli talvikisa ja ensimmäisellä pelto pyörityksellä, kun Starletit oli jaloissa, en malttanut olla sanomatta, että menisin kyllä, mutta ton Starletin linjat on iha näyttäviä, mutta se ei oikein etene ja ohi ei mahu". No neliveto Subarut meni mitä meni ja me oltiin sitten seuraavia. Siis Fiat oli paras 2 vetonen. Me ajeltiin 15-20 kisaa näillä eväillä. Eipä kartturi enää parin kisan jälkeen epäillyt Fiatin kykyä. Kerran oltiin kirkkaasti vikoja ( eksyttiin ihan simona) hyvä kun maaliin löydettiin. Mieleen on jäänyt yksi kisa, Kun en vielä silloin ollut parantanut vaihteensiirtoa, eli siellä oli vielä ne orkkis nivelet. Keppi haro tyhjää ja kartturi oli sitä mieltä, että "tuli eka keskeytys". No rohkeesti auto parkkiin, t-paitasilla lumihankeen, siirtäjä taas paikalleen, ja "mihis sitten mennään" Aikaa kului ehkä minuutti, 30 paikaalleen laitto ja 30 vöistä auki ja kiinni ( kuppipenkit ja 4 piste vyöt ja vatsakas kuljettaja). Starletilla olis varmaan tullu keskeytys, mut ei fiatilla. Pessimisti tais pettyä.
Autona oli 127 903L. On vieläkin pihassa. Kaaret sisällä. Mittarit paikoillaan ja ihan pehmee. Toi as on autolle aikas kovaa leikkiä. Pistehitsit ei oikein kestä vääntöliikettä hiljasissa vauhdeissa. Tää koppa tuli pilattua, kun ei ihan alussa ollut turvakaaria sisällä. Ne ei oo pakolliset, mutta saumojen repeemiset loppu turvakaarien asennukseen.
Uudemmista Fiateista saa aina kuulla sen saman laulun " niissä on paljon sähkövikoja, ei italiaano osaa tehdä sähköjä". Ainakin kaikissa noissa mitä meidän pihassa on nykyään, kaikki isommat sähkökomponentit on Herra BOSCH. Tekeeköhän Herra BOSCH Fiatille huonompia osia kun muille ja silti laittaa oman nimensä näkyviin ? Eppäilen.
Kapalle ja muillekkin.
Tuli tossa taannoin ajettua autosuunnistuskisoja 127:lla. Viereen tuli vähän entistä tasokkaampi kartturi ( siellä siis kartturi määrää tahdin ja suunnan vrt. ralli). Uusi tuttavuus kun eka kertaa näki uuden työkalunsa totes "et joooo... voihan tollakin osallistua. On tossa tullut oltua Starlettien kyydissä. Ei tolla pääse mihinkään". Eka kisa oli talvikisa ja ensimmäisellä pelto pyörityksellä, kun Starletit oli jaloissa, en malttanut olla sanomatta, että menisin kyllä, mutta ton Starletin linjat on iha näyttäviä, mutta se ei oikein etene ja ohi ei mahu". No neliveto Subarut meni mitä meni ja me oltiin sitten seuraavia. Siis Fiat oli paras 2 vetonen. Me ajeltiin 15-20 kisaa näillä eväillä. Eipä kartturi enää parin kisan jälkeen epäillyt Fiatin kykyä. Kerran oltiin kirkkaasti vikoja ( eksyttiin ihan simona) hyvä kun maaliin löydettiin. Mieleen on jäänyt yksi kisa, Kun en vielä silloin ollut parantanut vaihteensiirtoa, eli siellä oli vielä ne orkkis nivelet. Keppi haro tyhjää ja kartturi oli sitä mieltä, että "tuli eka keskeytys". No rohkeesti auto parkkiin, t-paitasilla lumihankeen, siirtäjä taas paikalleen, ja "mihis sitten mennään" Aikaa kului ehkä minuutti, 30 paikaalleen laitto ja 30 vöistä auki ja kiinni ( kuppipenkit ja 4 piste vyöt ja vatsakas kuljettaja). Starletilla olis varmaan tullu keskeytys, mut ei fiatilla. Pessimisti tais pettyä.
Autona oli 127 903L. On vieläkin pihassa. Kaaret sisällä. Mittarit paikoillaan ja ihan pehmee. Toi as on autolle aikas kovaa leikkiä. Pistehitsit ei oikein kestä vääntöliikettä hiljasissa vauhdeissa. Tää koppa tuli pilattua, kun ei ihan alussa ollut turvakaaria sisällä. Ne ei oo pakolliset, mutta saumojen repeemiset loppu turvakaarien asennukseen.
Uudemmista Fiateista saa aina kuulla sen saman laulun " niissä on paljon sähkövikoja, ei italiaano osaa tehdä sähköjä". Ainakin kaikissa noissa mitä meidän pihassa on nykyään, kaikki isommat sähkökomponentit on Herra BOSCH. Tekeeköhän Herra BOSCH Fiatille huonompia osia kun muille ja silti laittaa oman nimensä näkyviin ? Eppäilen.
Kilpaurheilua FIATeilla jo vuodesta 1986
Re: Ulkopuolisten kommentteja Fiatista?
Suattaa tehdäkkin.RGR-Fiat kirjoitti:Tekeeköhän Herra BOSCH Fiatille huonompia osia kun muille ja silti laittaa oman nimensä näkyviin ? Eppäilen.
Tai siis tällä tarkoitan, että esim. osakokonaisuudet (vaikkapa ruisku) voi olla sieltä edullisimmasta päästä vrt. joku kallis auto. Tosin, edullista ja kallista ei pidäkkään verrata keskenään ja niissä kalliissa saksalaisissa "laatuvaunuissa" vasta häröjä onkin.
Ja yhden osakomponentin toiminta voi olla pitkästi kiinni itse auton sähköistä, jonka yleensä tekee autovalmistaja. En minä tosin silti ole erityisesti "muita enemmän" huomannut sähkövikoja Fiateissa olevan, samanlailla löytyy muistakin.
Minkä huollan, sen korjaan...