Multipla:lla 400 000 km ylitys
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Multipla:lla 400 000 km ylitys
Eleettömästi jossain Vierumäen ja Lahden välillä otsikon mukainen merkkipaalu männä viikonloppuna; lienee sisäänajo JTD:llä tullut viimein hoidetuksi... Kyseessä siis tämä "Bellissimassakin" viime vuonna kuvailtu yksilö. Aikaa tuohon meni pikalaskutoimituksella 17 ja puoli vuotta ensirekisteröinnistä maaliskuulta -99 eli sellainen 23 000 km/vuosi keskimäärin.
Olisi mukava kuulla, miten muut "vesinokkaeläimen" sisarusten omistajat ovat omillaan edenneet, meitähän lienee TraFI:n tietopankin mukaan vajaa 40 (+jokunen huikea aidon alkuperäisen klassikon omistajakin); tänne vaan ylväästi havaintoja eli päät pois tuulilasin alta "makkaran" takaa! Täällä matka jatkuu kohti puolen miljoonan rajapyykkiä.
Entäpä olisiko ensi kesänä jo vaikka huima Multipla-kokoontumisen paikka, kanssa-autoilijoiden hämmästykseksi ja riemastukseksi?! Keksikääpä jokin verrattoman arkkitehtonisesti erikoinen kotimainen kohde, jonka yhteyteen Multipla-muotokieli istuisi kirjaimellisesti kuin "nokka eläimeen"; sitten ehdotusta tännepäin.
The Print Ad titled VRRROOOOOM was done by D'arcy advertising agency for product: Fiat Multipla (brand: Fiat) in United Kingdom. It was released in the Mar 2001.
Olisi mukava kuulla, miten muut "vesinokkaeläimen" sisarusten omistajat ovat omillaan edenneet, meitähän lienee TraFI:n tietopankin mukaan vajaa 40 (+jokunen huikea aidon alkuperäisen klassikon omistajakin); tänne vaan ylväästi havaintoja eli päät pois tuulilasin alta "makkaran" takaa! Täällä matka jatkuu kohti puolen miljoonan rajapyykkiä.
Entäpä olisiko ensi kesänä jo vaikka huima Multipla-kokoontumisen paikka, kanssa-autoilijoiden hämmästykseksi ja riemastukseksi?! Keksikääpä jokin verrattoman arkkitehtonisesti erikoinen kotimainen kohde, jonka yhteyteen Multipla-muotokieli istuisi kirjaimellisesti kuin "nokka eläimeen"; sitten ehdotusta tännepäin.
The Print Ad titled VRRROOOOOM was done by D'arcy advertising agency for product: Fiat Multipla (brand: Fiat) in United Kingdom. It was released in the Mar 2001.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
Hup,
Omakin leimattu taasen parin vuoden huilin jälkeen, mittarissa vasta 384tkm,
joten onhan maantietä hieman nähnyt tuokin yksilö.
Omakin leimattu taasen parin vuoden huilin jälkeen, mittarissa vasta 384tkm,
joten onhan maantietä hieman nähnyt tuokin yksilö.
Htm
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
Nyt sitten pari iltaa sitten maagiset 444 444 km mittarissa, Asikkalassa Antin automuseon tietämillä, joten jäi hyvin paikkakin mieleen!
Saattaa jopa olla, ettei seuraava vastaavanlainen numerosarja ikinä toteudukaan, vaan "vesinokkaeläin" pääsee sitä ennen jo ansaitulle eläkkeelle........ vaan mistäs tuota tietää, edelleenkään ei mitään olennaista teknistä murhetta esteenä. Tuossapa dokumentaatiota:
Saattaa jopa olla, ettei seuraava vastaavanlainen numerosarja ikinä toteudukaan, vaan "vesinokkaeläin" pääsee sitä ennen jo ansaitulle eläkkeelle........ vaan mistäs tuota tietää, edelleenkään ei mitään olennaista teknistä murhetta esteenä. Tuossapa dokumentaatiota:
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
Miljoona lisää, niin taas on samat lukemat!
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
SInänsä en pidä tuota ihmeellisenä saavutuksena, vapari 2.4 kappassa oli nafti 400 tuhatta mittarissa kun bemari päätti katkaista sen kestotestin.
Kaikki toimi/pelasi/sisustassa ei edes mitään kuluman jälkeä havaittavissa.
No, nyt sitten coupella pitäisi jatkaa reilusta 200 tuhannesta, mutta lähtökohdät on kyllä jo paljon huonommat kuin berlinalla.
Siitä on pitänyt Horst huolen ja sen jälkeen varmaan joku Pertti ihan itse.
Kaikki toimi/pelasi/sisustassa ei edes mitään kuluman jälkeä havaittavissa.
No, nyt sitten coupella pitäisi jatkaa reilusta 200 tuhannesta, mutta lähtökohdät on kyllä jo paljon huonommat kuin berlinalla.
Siitä on pitänyt Horst huolen ja sen jälkeen varmaan joku Pertti ihan itse.
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
Tuommoisia lukemia harvoin näkee Fiatin mittaristossa. Sanoisin ettei syy ole "teknisessä kestämisessä", vaan enempi ylläpidolla. Eikä ylläpito tarkoita jokaviikkoista mehiläisvahaa ympäri auton ja joka toinen viikko tehtävää remonttia.
Vaan yleisesti, että auto olisi uudesta asti edes huollettu asiallisesti...
Multipla:ssa taida olla mitään "akilleen kantapäätä", joka alkaisi noilla kilometreillä haraamaan vastaan (dieselkoneella)? Tarkoitan siis niitä suunnittelun kukkasia, mitä esim. bravx 1.2 Bensamoottorin kanssa on (vaihteisto ja kytkinkäpälä...).
Vaan yleisesti, että auto olisi uudesta asti edes huollettu asiallisesti...
Multipla:ssa taida olla mitään "akilleen kantapäätä", joka alkaisi noilla kilometreillä haraamaan vastaan (dieselkoneella)? Tarkoitan siis niitä suunnittelun kukkasia, mitä esim. bravx 1.2 Bensamoottorin kanssa on (vaihteisto ja kytkinkäpälä...).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
Fiatit on yleensä punto-luokan autoja, joilla ei yleensä useampia satoja tuhansia ole ollut tapana ajaa. Ja kakkossarjan Puntoissahan mittari sekoaa 399999km:n jälkeen, joten senkään takia ei näe. Ulkomailla kyllä näkee JTD-Stiloja puolen miljoonan lukemissa jossain määrin, täällä ne ei tainneet päätyä paljon ajaville, ja loputkin paalataan jo hyvissä ajoin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
Ja punto-luokan autot ovat toisella tai kolmannella omistajalla jo täysin "hälläväliä halpa paska" -ylläpidolla.Luigi kirjoitti:Fiatit on yleensä punto-luokan autoja, joilla ei yleensä useampia satoja tuhansia ole ollut tapana ajaa. Ja kakkossarjan Puntoissahan mittari sekoaa 399999km:n jälkeen, joten senkään takia ei näe. Ulkomailla kyllä näkee JTD-Stiloja puolen miljoonan lukemissa jossain määrin, täällä ne ei tainneet päätyä paljon ajaville, ja loputkin paalataan jo hyvissä ajoin.
Ihan yhtälailla merkistä katsomatta. Jotain wolkkarin romua vaan sitten jossainvaiheessa korjataan isolla rahalla, koska "saksalaista laatua". Puntosta ajatellaan "tommonen Fiatin paska, ihan susi kun hajosi".
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Multipla:lla 400 000 km ylitys
^Just näin. Puntoon 300 eur on ihan maksimi ja Passattiin voi laittaa huoletta 3000 eur rremontteihin;)
1x pussihousu uno
1x punto mk2a
1x musa
1x punto mk2a
1x musa