Olis kiikarissa Fiat 238 paku. Kunnosta en vielä tiedä, mutta ilmeisesti aika laho.
Onko noilla mitään kysyntää, eli kannattaako ryhtyä entisöintiin. Itse pellitän ja maalaan, ei siis tarvitse teettää muuta kuin esim. koneistamohommat.
Fiat 238 paku
Re: Fiat 238 paku
Yksi tuommoinen oli taannoin myynnissä: http://www.nettiauto.com/fiat/238/8182391" onclick="window.open(this.href);return false;
Sympaattisen näköinen pakuhan tuo on eikä noita tuu vastaan edes yhtä usein kuin junakeulavolkkareita. Paa kuntoon vaan!
Joskus 90-luvun alussa olin aika lähellä vaihtaa Seiskan tuommoisesta tehtyyn retkeilyautoon... Toisaalta harmi ettei tullut vaihdettua.
Sympaattisen näköinen pakuhan tuo on eikä noita tuu vastaan edes yhtä usein kuin junakeulavolkkareita. Paa kuntoon vaan!
Joskus 90-luvun alussa olin aika lähellä vaihtaa Seiskan tuommoisesta tehtyyn retkeilyautoon... Toisaalta harmi ettei tullut vaihdettua.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 238 paku
Joo, että 5000 euroa hintaa tuollakin. Ihmeen vähän noita enää missään näkee. 70 -luvulla joka kadun kulmassa ja erityisesti Helsingin puhelin yhdistyksen/ HPY asentajat ajeli tummanpunaisilla tollaisilla vuosien ajan.
Re: Fiat 238 paku
Mitenhän mahtaa osia ja peltien korjauspaloja saada? Tekniikka yhtäläinen jonkun muun Fiiun kanssa?
Re: Fiat 238 paku
No moottori on melko pitkälti Fiat 124 specialin työntötankomoottori. Oikeastaan enempi yhteistä Autobianchi Primulan kanssa, mutta se nyt on täällä melko tuntematon.
Takapään jarrusylinterit taisi olla samat kuin 1300 mallissa. Pyörännavat ja vetarit puolestaan taisi olla samankaltaiset kuin ekassa Ducatossa mutta en tiedä onko mitenkään vaihtokelpoiset. Kytkin on hiukan erikoinen, kun toimii kytkinakselin läpi kulkevalla puikolla ulkopuolisen sylinterin painamana. Primulaan keksitty ratkaisu tuokin. Näin ainakin ekoissa 238:ssa.
Ei varsinaisesti mikään unelma osien suhteen tai muutenkaan helppo, mutta varaosa-autoja putkahtelee aika usein ja nyt nettiaikana on sentään ebay ynnä muut osakanavat.
Takapään jarrusylinterit taisi olla samat kuin 1300 mallissa. Pyörännavat ja vetarit puolestaan taisi olla samankaltaiset kuin ekassa Ducatossa mutta en tiedä onko mitenkään vaihtokelpoiset. Kytkin on hiukan erikoinen, kun toimii kytkinakselin läpi kulkevalla puikolla ulkopuolisen sylinterin painamana. Primulaan keksitty ratkaisu tuokin. Näin ainakin ekoissa 238:ssa.
Ei varsinaisesti mikään unelma osien suhteen tai muutenkaan helppo, mutta varaosa-autoja putkahtelee aika usein ja nyt nettiaikana on sentään ebay ynnä muut osakanavat.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 238 paku
Ok, kiitos tiedoista. Harkintaan meni. Ensi viikolla tsekkaamaan erästä yksilöä.