Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
juHISSI
Viestit: 16
Liittynyt: 24.10.2009 14:09

Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja juHISSI »

Heippa, eli stilossa alkoi jäähdyttimen ropelli pyörimään jatkuvalla syötöllä. Eli vaikka virrat ei olisikaan päällä, niin ropelli senkun pyörii. Myös moottorin merkkivalo alkoi palaa, otin ropellin sulakkeen pois ja nollasin vikakoodit, niin ei enää herjannut. Epäilisin että joku anturi voisi olla rikki (vikakoodissa myös oli jokin maininta siihen suuntaan), mutta en ole aivan varma missä tuo anturi on. Mega-autossa eivät osanneet sen tarkemmin neuvoa kuin, että se on moottorin kyljessä ei syylärissa, tietty voihan jokin releistäkin olla syypää? Eli jos täältä löytyisi paremmin tietäviä. :)

Stilo on siis 1.6 -06 5d (ooppelin koneella)
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Mulla sulakerasia konehuoneessa oli loppunsa edessä ja teki juuri tuollaista(Stilo 1.9 JTD). Toki muukin voi olla sinulla vikana. Oma korjaantui uudella sulakerasialla.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
juHISSI
Viestit: 16
Liittynyt: 24.10.2009 14:09

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja juHISSI »

Kiitos vinkistä. Oliko isokin työ vaihtaa koko rasia? En pitäis mahdottomana jos vaikka oliskin niin huono jo koko rasia, kun oli tosi p*skanen sisältä. Vaikka siinä onkin se suoja koppa päällä.
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Tosi helppo vaihtaa, on isoilla pikaliittimillä kiinni johdot saman tyyppisillä ku moottorin ohjainyksikkö yms. Tai mennä joku 15-20min vaihdossa mulla. Mulla oli paskanen kanssa ja kun otin poissa ja purin niin hapettumaa monessa kerroksessa niiden metallilamellien välissä. Kosteus pahin ongelma Stilo sulakerasialle. 185€ maksoi uus, kun purkaamoilla pyysivät 90-120€ käytetystä, helppo valinta oli, valita uusi.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
juHISSI
Viestit: 16
Liittynyt: 24.10.2009 14:09

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja juHISSI »

Eryo kirjoitti:Tosi helppo vaihtaa, on isoilla pikaliittimillä kiinni johdot saman tyyppisillä ku moottorin ohjainyksikkö yms. Tai mennä joku 15-20min vaihdossa mulla. Mulla oli paskanen kanssa ja kun otin poissa ja purin niin hapettumaa monessa kerroksessa niiden metallilamellien välissä. Kosteus pahin ongelma Stilo sulakerasialle. 185€ maksoi uus, kun purkaamoilla pyysivät 90-120€ käytetystä, helppo valinta oli, valita uusi.
Tämähän se vika näköjään oli http://aijaa.com/HNLXaS tolta näytti sulake/rele rasia sisältä, eikä ihme että temppuilee. Keskinmäinen rele kärvähtänyt. Mistä hommasit tuon uuden rasian ja tuliko releet myös mukana?
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Ostin Autokeskus Oy:ltä Hämenlinnasta ja tuli täydellisenä kaikine releineen ja sulakkeinen, tosin tarkastin ennekuin laitoin kiinni, minua palveli siellä Jukka Nuora. Sulakerasia tuli 2 päivässä Ouluun.

Oulussa missä asun olisi saanut Wetteriltä (Fiat edustus) saman sulakerasian hintaan 250€ ja toimitus 2 viikkoa.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
juHISSI
Viestit: 16
Liittynyt: 24.10.2009 14:09

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja juHISSI »

Jep, sulakerasia tuli eilen Mega-auton kautta hintaan 190€. Tänään vaihdoin ja alkoi taas pelaamaan. Tosin uudesta rasiasta puuttui kaksi relettä (T17 ja T10), Mega-autossa eivät tienneet miksei kyseisiä releitä tullut mukana, mutta olisivat kyllä tilanneet kunhan vanhasta rasiasta olisi tarkistanut tarkat tiedot, en sattunut olemaan silloin Fiatilla liikenteessä niin jäi tilaamatta. Onneksi nuo kaksi puuttuvaa relettä oli vielä toimivia vanhassa rasiassa niin laitoin ne. Eli nyt taas toistaiseksi kaikki hyvin, kiitos Eryo:lle vielä avusta. :)
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja Eryo »

juHISSI kirjoitti: kiitos Eryo:lle vielä avusta. :)
Eipä mittään, hyvä että tuli kuntoon ja pystyi auttamaan.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
juhasto
Viestit: 4
Liittynyt: 17.09.2015 11:52
Paikkakunta: maaninka

Re: Stilon jäähdyttimen ropelli ei sammu.

Viesti Kirjoittaja juhasto »

Väliheittona jos purkuosana ottaa nii dieselin rasia käy bensamalleihin mutta ei toisinpäin. Dieselin rasiassa enemmän tavaraa sisällä.
Viime kesänä appiukko käräytti omansa 1.6 bensa wagonista kun jätti satteella konepellin auki. Lainattiin minun dieselistä pariksi päiväksi
Fiat stilo multivagon 1.9 JTD -04
Fiat stilo 1.2 hb -01 (vaimon)
Fiat brava 1.4 -98 (poistunut)
Vastaa Viestiin