Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten?
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten?
Jollain varmaan on pitempi muisti kuin minulla: en löytänyt mistään sellaista autolehden vertailua/testiä, jossa hieman erikokoisia nelivetoisia vertailtiin keskenään. Lehti voi olla Tekniikan Maailma, Tuulilasi tai Moottori, ja siinä jotenkin testailtiin hieman eri kokoluokan ajopelejä ristiin, lähinnä etenemiskyvyn suhteen; Panda oli varmasti yhtenä mukana, ja ettei vain Lada Niva ja jokin saksanmaan tuotekin, mutta noista en ole ihan saletti. Jäi tosiaan jotenkin kuva, että esimerkiksi mukavuus-, varuste- jne- tekijät eivät olleet ratkaisevia, vaan jonkinlainen "hinnan ja perillepääsyn" suhde. Tässä muistaakseni Panda 4 x 4 pärjäsi kohtuu hyvin. Hyllystäni löytyi yksi TM-juttu vuodelta 2008, mutta en etsinyt tätä (kun taisi olla lähinnä parivertailuasetelma ja pieni Suzuki kaverina).
Näinköhän joku vähemmän dementti muistaisi tuon julkaisun tarkemmin, niin voisi vaikka piipahtaa kirjastossa? Lumituisku ja julmetut kinokset pistivät taas miettimään.......
Näinköhän joku vähemmän dementti muistaisi tuon julkaisun tarkemmin, niin voisi vaikka piipahtaa kirjastossa? Lumituisku ja julmetut kinokset pistivät taas miettimään.......
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Autobild, vuosiväliltä 2006-2008?
Unimog oli ylivoimainen vetokyvyssä...
Unimog oli ylivoimainen vetokyvyssä...
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
No löytyihän se: Tuulilasi 2/2008, "Maantielle vai maastoon?" Vertailussa viisi erilaista nelivetoa, Panda, Lada Niva,Nissan Qashqai, Suzuki SX4 ja Mazda BT-50 (joista tuo viimeinen tavallaan aika erilainen, kun oli lava-auto). Periaatteessa testissähän olikin kaksi italoajopeliä: Suzukihan on itse asiassa Fiat Sedici (bensiinimoottori taitaa olla kuitenkin Suzukin oma, en tiedä varmasti; diesel olisi kyllä ollut vanha kunnon 1,9 JTD).
Panda oli kaiken kaikkiaan ihan kelpo peli hankalammillekin keleille ja kaupungin lumipöperön pikkupyöritykseen, mutta 1,2 FIRE vähän laiskanpulskea tuohon tarkoitukseen. Pohdinkin, että 1,3 JTD saattaisi tähän kombinaatioon olla vielä pätevämpi vaihtoehto, mutta noita tuskin Suomessa liiemmälti on liikkeellä, saatika vaihdokkina. Arvelisin tulevan dieselverolle kyllä katetta, kun ei tarvitse kuormittaa niin raskaasti.
Panda oli kaiken kaikkiaan ihan kelpo peli hankalammillekin keleille ja kaupungin lumipöperön pikkupyöritykseen, mutta 1,2 FIRE vähän laiskanpulskea tuohon tarkoitukseen. Pohdinkin, että 1,3 JTD saattaisi tähän kombinaatioon olla vielä pätevämpi vaihtoehto, mutta noita tuskin Suomessa liiemmälti on liikkeellä, saatika vaihdokkina. Arvelisin tulevan dieselverolle kyllä katetta, kun ei tarvitse kuormittaa niin raskaasti.
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Tuo Sedici itse asiassa taisi kyllä olla merkkejä vajaa Suzuki? Poikkeuksena siis tuo dieselpata.MultiplaJTDmies kirjoitti:No löytyihän se: Tuulilasi 2/2008, "Maantielle vai maastoon?" Vertailussa viisi erilaista nelivetoa, Panda, Lada Niva,Nissan Qashqai, Suzuki SX4 ja Mazda BT-50 (joista tuo viimeinen tavallaan aika erilainen, kun oli lava-auto). Periaatteessa testissähän olikin kaksi italoajopeliä: Suzukihan on itse asiassa Fiat Sedici (bensiinimoottori taitaa olla kuitenkin Suzukin oma, en tiedä varmasti; diesel olisi kyllä ollut vanha kunnon 1,9 JTD).
Panda oli kaiken kaikkiaan ihan kelpo peli hankalammillekin keleille ja kaupungin lumipöperön pikkupyöritykseen, mutta 1,2 FIRE vähän laiskanpulskea tuohon tarkoitukseen. Pohdinkin, että 1,3 JTD saattaisi tähän kombinaatioon olla vielä pätevämpi vaihtoehto, mutta noita tuskin Suomessa liiemmälti on liikkeellä, saatika vaihdokkina. Arvelisin tulevan dieselverolle kyllä katetta, kun ei tarvitse kuormittaa niin raskaasti.
Diesel 4x4 Pandaa ei maahantuojan kautta saanut, en tiedä montakohan noita olisi muita reittejä tullut. Kaksi olen itse nähnyt. Yhden Monsterin ja yhden tavallisen Crossin
-Tazio
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Kyllä nelivetoa sai maahantuojankin kautta. Siitähän Hesarin autotoimittajakin niin aurinkoisesti kirjoitteli.
http://www.hs.fi/autot/a1371466785531" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hs.fi/autot/a1371466785531" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18.01.2016 12:35
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Tervehdys kaikille foorumilaisille
Toinen talvi menossa Panda Monsterilla, joka lienee ainoa Suomessa. Ajot ovat olleet suurimmaksi osaksi 25 km työmatkaa suuntaansa kehäteitä pitkin ja kaupunkipyöritystä, ja siihen on ollut oikein sopiva laite. Joku aiempi omistaja on laittanut ruotsalaisen KCR:n viriboksin, jolla luvataan 90 hp. Ihan riittävästi on jaksanut mennä ja ympärivuotinen keskikulutus on jossain 6,5 litran maissa.
Toinen talvi menossa Panda Monsterilla, joka lienee ainoa Suomessa. Ajot ovat olleet suurimmaksi osaksi 25 km työmatkaa suuntaansa kehäteitä pitkin ja kaupunkipyöritystä, ja siihen on ollut oikein sopiva laite. Joku aiempi omistaja on laittanut ruotsalaisen KCR:n viriboksin, jolla luvataan 90 hp. Ihan riittävästi on jaksanut mennä ja ympärivuotinen keskikulutus on jossain 6,5 litran maissa.
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Sai, mutta ei dieselinäLuigi kirjoitti:Kyllä nelivetoa sai maahantuojankin kautta. Siitähän Hesarin autotoimittajakin niin aurinkoisesti kirjoitteli.
http://www.hs.fi/autot/a1371466785531" onclick="window.open(this.href);return false;
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Tuo lienee tosiaan ainoa ja juuri se johon edellä viittasinhirviöpanda kirjoitti:Tervehdys kaikille foorumilaisille
Toinen talvi menossa Panda Monsterilla, joka lienee ainoa Suomessa. Ajot ovat olleet suurimmaksi osaksi 25 km työmatkaa suuntaansa kehäteitä pitkin ja kaupunkipyöritystä, ja siihen on ollut oikein sopiva laite. Joku aiempi omistaja on laittanut ruotsalaisen KCR:n viriboksin, jolla luvataan 90 hp. Ihan riittävästi on jaksanut mennä ja ympärivuotinen keskikulutus on jossain 6,5 litran maissa.
Terveisiä siitä hopeisesta Cromasta josta joku kuukausi sitten sinulle Kehä I:llä morjestelin ja näyttelin peukkua!
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Anteeksi kymysys, mutta mikä monsteri? Mennyt kyllä nyt jotain ihan ohi...
Minkä huollan, sen korjaan...
Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten?
^
Ducati Monsterin ja Pandan co-branding harjoitus. Noita tehtiin rajallinen määrä, taisivat olla numeroituja.
Tuo on merkein koristettu cross, värinä aina musta ja koneena 1.3 Multijet.
Alunperin myytiin tätä varten perustetulta nettisiteltä, sinne rekisteröidyttiin ja sitten tuli tarjous ja tieto jälleenmyyjästä jossa moisen voisi käydä noutamassa. Ilmeisesti eivät käyneet ihan kuin kuumille kiville kaupaksi. Näin useammassa Fiat-dealershipissä Italiassa lattialla noita vielä pari vuotta lanseerauksen jälkeen
Itsekin aikanaan rekisteröidyin, tuli tieto että Suomeen ei tule mutta Virosta otettaisiin yhteyttä. Ei koskaan otettu.
Tuolloin taidettiin elää vuotta 2005 tai niillä nurkin.
Ehkä hirviöpanda osaa kertoa lisää/tarkemmin/korjata hataria muistikuviani tarvittaessa?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Ducati Monsterin ja Pandan co-branding harjoitus. Noita tehtiin rajallinen määrä, taisivat olla numeroituja.
Tuo on merkein koristettu cross, värinä aina musta ja koneena 1.3 Multijet.
Alunperin myytiin tätä varten perustetulta nettisiteltä, sinne rekisteröidyttiin ja sitten tuli tarjous ja tieto jälleenmyyjästä jossa moisen voisi käydä noutamassa. Ilmeisesti eivät käyneet ihan kuin kuumille kiville kaupaksi. Näin useammassa Fiat-dealershipissä Italiassa lattialla noita vielä pari vuotta lanseerauksen jälkeen
Itsekin aikanaan rekisteröidyin, tuli tieto että Suomeen ei tule mutta Virosta otettaisiin yhteyttä. Ei koskaan otettu.
Tuolloin taidettiin elää vuotta 2005 tai niillä nurkin.
Ehkä hirviöpanda osaa kertoa lisää/tarkemmin/korjata hataria muistikuviani tarvittaessa?
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Muistan tämän jutun. Ja erityisesti siksi, että erään tutun autotoimittajan kanssa kävin samaista yksilöä ajamassa Espoon takametsissä metsätiellä n. 30 cm:n umpihangessa. Möyri tuolla uskomattoman hienosti ja teki kyllä vaikutuksen maasto-ominaisuuksillaan. Ihan kiperimpiin paikkoihin ei tietty yritettykään. Motarilla tehonpuute haittasi, mutta vakaasti kulki sielläkin. Samaisen toimittajan kanssa samana talvena satunnaisesti kokeiltu Dodge Caliber oli paaaljon levottomampi ajaa isolla tiellä.Luigi kirjoitti:Kyllä nelivetoa sai maahantuojankin kautta. Siitähän Hesarin autotoimittajakin niin aurinkoisesti kirjoitteli.
http://www.hs.fi/autot/a1371466785531" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollainen uusi Panda 4x4 1,3 Multijet puolestaan tuli koeajettua vuokra-autona pari-kolme vuota sitten Italiassa. Nyt oli potkuakin riittävästi, alusta mukava ja äänetön, tilaa melko ihan kivasti. Laadukaan tuntuinen auto, vaikka ohjaus ei ihan parasta ehkä ollutkaan.
TTT
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18.01.2016 12:35
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Terveisiä vaan Taziolle; Monster esiteltiin Bolognan Motor Showssa joulukuussa 2005, ja nimi liittyy Ducatin Monster 695- malliin. Autoja tehtiin 695 numeroitua kappaletta, oma on 200/695. Jonkin verran varustelueroja Panda Crossiin on, suurimpana varmaan nahka-alcantaraverhous, automaatti-ilmastointi ja ajotietokone/navi.
-
- GFF
- Viestit: 1305
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Loistavaa tarinaa, näyttävät Pandat sittenkin ryömivän talvikoloistaan! Kiitos jo näistä kokemuksista ja muistini virkistyksestä/tarkennuksista. Mäntsälässä näyttäisi olevan yksi auto parasta aikaa vaihdokkinakin, hinta melkein 7000€, ajomäärä hitusen yli 100 000 km.
Ja kyllähän tuo monsteri olisi mukava nähdä luonnossa, joskus pääkaupunkiseudun työkeikallani. Olisi siinä ihmisille ihmettelemistä, "vesinokkaeläin" eli Multipla ja "hirviö-Panda" ; voisi mennä kaiken nähneeltä autojuttujen toimittajaltakin väärään kurkkuun tai sitten päästäisiin lööppeihin...
Ja kyllähän tuo monsteri olisi mukava nähdä luonnossa, joskus pääkaupunkiseudun työkeikallani. Olisi siinä ihmisille ihmettelemistä, "vesinokkaeläin" eli Multipla ja "hirviö-Panda" ; voisi mennä kaiken nähneeltä autojuttujen toimittajaltakin väärään kurkkuun tai sitten päästäisiin lööppeihin...
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Kakkossarjan Panda nelivetovertailussa vajaa 10 v sitten
Tuota Monsteria tuli ihmeteltyä joskus kun oli nettiautossa myynnissä.
Iltalehtikin kirjoitteli aikanaan neliveto Pandasta: http://www.iltalehti.fi/autot/200702235744437_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Iltalehtikin kirjoitteli aikanaan neliveto Pandasta: http://www.iltalehti.fi/autot/200702235744437_at.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;