Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Tuolla myyntiosastolla on ollut juttua vanhasta seiskasta, jota tuli käytyä purkamassa. Mikä moottorin "evoluutioversio" mahtaa olla kyseessä, lähinnä tuo virranjakajan alipainesäätö tuossa herätti mielenkiinnon? Auto ei ole SEAT-valmisteinen, ainakaan tyyppikilven pikavilkaisun perusteella, eikä siinä ole SEAT-merkkejä. Eli olisiko jotain -75 - -76-vuosilta maahantuotuja?

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... 42#p251742" onclick="window.open(this.href);return false;
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Viesti Kirjoittaja stella »

Eikös Fiat Uno 45:ssa ollut tuollainen ilmanputsarikotelo (903-koneisissa),jos tuo ilmanputsari on sellaisesta peräisin...tai voihan se olla,että koko konekkin on sellaisesta peräisin....Virranjakajiahan on ollut useampaa eri versiota näissä ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Kieltämättä tuo tuli omaankin mieleen, kun olen yhden tuollaisen Uno 45:n omistanut. Minulla on -78 puolella käyttöön otettu ykkössarjan "Bella" (Seat-valmiste), jossa on tosiaan perinteinen jakaja ja metallinen ilmansuodattimen kotelo. En ole omistanut yhtään kakkossarjan seiskaa enkä ykkössarjan Pandaakaan, joten ei ole näiden koneista muistikuvaa, mutta tuosta ensimmäisestä Uno:sta kyllä juuri tuollainen hahmo. Eipä tullut kurkistettua vaihdelaatikkoakaan tuosta purkuautosta, siitäkin olisi voinut jotain päätellä
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Olikos se niin, että ykköskoppaisessa on moottorituki korista sylinterikanteen ja uudemmissa ei, jolloin ei ole kannessa tuen kolmea kiinnitysreikääkään? Jakajiahan on ainakin Marelli, Bosch ja Ducellier, mikä tuo mahtaa olla?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
stella
Viestit: 2029
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Viesti Kirjoittaja stella »

Sämpy kirjoitti: Jakajiahan on ainakin Marelli, Bosch ja Ducellier, mikä tuo mahtaa olla?
Ja Femsa...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Tunnistusta tarvitaan: 127:n 903cm3 moottorin versio

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

MultiplaJTDmies kirjoitti:metallinen ilmansuodattimen kotelo.
Käsittääkseni seiskois olis ollu aina metallinen suodattimen kotelo. Olisko kotelo tai jopa koko kone 45 uunosta..?
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Vastaa Viestiin