FIAT-HUOLTOKOKEMUS LAHDESSA

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Multijet
Viestit: 405
Liittynyt: 31.07.2008 19:48

Re: FIAT-HUOLTOKOKEMUS LAHDESSA

Viesti Kirjoittaja Multijet »

No juu, tuohon alkuperäiseen tarinaan vielä kerron lopputäydennyksen: En ihan heti saanut aikaiseksi kömpiä tunkin kanssa auton alle, ja Stilo alkoi taas hyytymään. Jolloin massamittarin johto taas irroteltiin. Lopulta sain aikaiseksi ryhtyä toimeksi, ja aloin raottamaan putsarin koteloa. Jotakin muhjua sieltä alkoi aika tavalla tulla, ja totesin, että kotelo pitää repiä pois välistä aivan käsille. No kun sain kotelon kouraan ja filtterin näkösälle, siitä puuttui kulma. Nostin sen pois, ja alla oli tuloilmapuolella kaikennäköistä paskaa, filtterimuhjua, ja HIIRI, palasina. Kaveri oli kipittänyt maskista imuputkeen, ja narskutellut putsaria. Pesääkö lie suunnitellut. Mutta 115Hp Jtd oli sitten aiheuttanut lopun sille.Ilmamassamittari oli taas muhjua täysi, ettei läpi näkynyt. Putsasin ja pesin osat. Uusi 13 euron filtteri paikalleen ja nippuun. Ja auto pelasi kuin unelma. No autoexperteille tämä tietysti ei mitään merkitse, koska netistä löytyy paras tieto kuinka pitää toimia. Jos siellä sanotaan, että 200tkm:ssä ei filtteriä vaihdeta, niin :evil: prkle, sitä ei sitten vaihdeta !! Sanoipa asiakas sitten mitä hyvänsä :roll:
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: FIAT-HUOLTOKOKEMUS LAHDESSA

Viesti Kirjoittaja mivot »

FIAT, petojen sukua, syö hiiretkin. :D
124 Spider 2200 20vt -77
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: FIAT-HUOLTOKOKEMUS LAHDESSA

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Tämä menee jo vähän ohi foorumin merkin, mutta kun Lahdessa sattui, niin menköön, hassuna sattumuksena kaikkien tiedoksi. Isälläni oli neljännesvuosisata sitten kakkossarjan perus-Golf, ja äiti-vainaani vuosikausia valitteli, että varpaat jäätyvät talvella, ilma ei kulje alas. Auto tuli VAG-merkkiliikkeestä vähän käytettynä meille, kaikin puolin muuten normaali kansankulkine (=hajuton ja mauton). Isäkin ihmetteli, kun "Uunossani" pukkasi FIREn lämmettyä aivan kelpo löylyä apumiehen puolelle, mutta VW oli kuin "Aatun kosto" parhaimmillaan. Siellä merkkihuollossakin vain ihmeteltiin, oltiin jo lämppärin kennoa uusimassa, termostaatteja jne., mutta kun se lämpö jäi vain sinne oikealle tulematta, niin toppuuttelin. Taisi tuosta tulla joskus oikein määräaikaishuollon tilaukseenkin merkintä. Kerran sitten lämpinänä kesäpäivänä tuumasin, että germaanituotekin on vain ihmisen tekemä, ajoin kolopallokulkineen mukavaan paikkaan ulos ja ryhdyin puuhaan: kaikki mahdolliset ilmaputket sieltä oikealta irti kojetaulusta kennon kyljen kautta lattiamattojen alle. Usko jo alkoi hiipua, kunnes - ta daa, fanfaarit soimaan! - jalkatilaan lähtevän suuttimen puolivälistä löytyi rutisteltu A5-kokoinen paperitollo, jossa luki selvällä saksan kielellä "etujalkatilan suutin, oikea" ja tietysti tuon muoviosan sarjanumero. Tehtaalla oli jotenkin kasauksessa eksynyt hyllykoodipaperi tms. mokomaan putkeen tai sitten joku oli juuttauksissaan tuupannut kyseisen osan paperikoodin sinne terveisiksi Pohjolaan; liekö ollut hampaankolossa Lapin sodan jälkikaikuja... Joka tapauksessa tuossa pääsi oitis oikein röhönauru, vanhuksiakin huvitti moinen pitkään. Taisin ottaa valokuvankin, ja vietiinpä kyseinen paperi oikein Lahden volkkarille näytiksi omatoimisesta vianetsinnästä; 6 - 0 siinä marmoritiskillä, kuten tavataan sanoa. Sen jälkeen lämpö alkoi siirtyä vänkärin puolellekin sen, minkä "vagareenan" kennosta nyt vain sai irti, ja peli palveli melkein parikymmentä vuotta vanhuksia. Tuota hiirtä olisi tarvittu kyllä tässäkin...
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: FIAT-HUOLTOKOKEMUS LAHDESSA

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jatketaan sitten aiheen vierestä.
Melko tavalla saman vänkärin jalkojen jäätymisefektin saa Touranissa aikaan melko helposti. Raitisilmasuodattimen asentaminen tai lähinnä sen kannen sulkeminen vaatii hieman enemmän näppäryyttä. Kansi jää helposti raolleen, jolloin kylmä ilma puhalluksella terästettynä virtaa vänkärin jalkoihin.
Multijet
Viestit: 405
Liittynyt: 31.07.2008 19:48

Re: FIAT-HUOLTOKOKEMUS LAHDESSA

Viesti Kirjoittaja Multijet »

Stilon elinkaaren ylläpitoa jatkaa Fiat-ammattilaiset Express Service-korjaamolla Kukonkoivussa. Vanhukset saivat loistavaa palvelua ja juuri leimatun auton jälleen käyttöönsä. Ja erinomaisen palvelulupauksen ! Recommendations for using their services !
Vastaa Viestiin