Pienet Punto aiheiset kysymykset
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
No kyllähän se kotelovaha olisi herkissä paikoissa hyvä peittää alustamassalla. Mielestäni Dinitrol ML ja sen päälle Dinitrol CAR-4941 tms. on ihan hyvä yhdistelmä? Kun on viikonloppu aikaa laitella. Ja putsailee kurat ja muut irtoavat ensin pois.
Jos siis ei mennä öljyihin ja tervoihin.
Jos siis ei mennä öljyihin ja tervoihin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Jos massaa laitetaan, niin sitten pitää alta poistaa ruoste ja pohja- ja pintamaalata, muuten vain tehostetaan ruostumista. Ja tämähän on tietysti paras vaihtoehto, jos ei työtä pelätä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Onko tectylin tai motoxin suojista kokemusta? Niitä löytyisi motonetista myös.Luigi kirjoitti:Itse asiassa nyt itse eri aineita ruiskuteltuani tarkennan sen verran, että Dinitrol ML:n jättäisinkin koteloiden sisäpuolelle, sillä se on todella ohutta (=tunkeutuu hyvin rakoihin ja ruosteeseen, mutta peittää huonosti.) Lisäksi se tuntuu kuivuvan todella hitaasti. Sikan kotelosuoja vaikuttaisi oikein mainiolta ulkopuolisiin kohteisiin, samoin Mastonin (!) ja Kingin tekeleet.
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Kuluttajille myyty Tectyl oli 90 luvulla ihan paskaa mutta voi olla nyt hyvääkin, Motoxista en tiedä, firman oma halpamerkki kun on ja halvalla jossain teetetty. Mutta ammattipiireissä Dinitrolia on pidetty kohtuuhyvänä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Asia selvä!
Onko kellään ollut vaikeuksia saada jälkiasennettua soitinta mahtumaan paikalleen? Vedin dremelillä sen muoviulokkeen pois mut ei siltikään mahdu. Pitäsköhän vetää se koko takaseinä samantien pois? Onko siellä takana jotain johtoja joita pitää varoa? Varmaan helpointa ois vetää kaikki johdot nätisti sivuille ilman kojelautaa mutta taitaa sekin olla aikamoinen operaatio?
Onko kellään ollut vaikeuksia saada jälkiasennettua soitinta mahtumaan paikalleen? Vedin dremelillä sen muoviulokkeen pois mut ei siltikään mahdu. Pitäsköhän vetää se koko takaseinä samantien pois? Onko siellä takana jotain johtoja joita pitää varoa? Varmaan helpointa ois vetää kaikki johdot nätisti sivuille ilman kojelautaa mutta taitaa sekin olla aikamoinen operaatio?
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Siis mitä? Muistaakseni se "kaukalo" nykäistään pois ja uusi ostettu mankan sovitinkaulus (mankan reikä paneelissa) laitetaan siihen tilalle. Niin minulla ainakin omassani ex.Puntos II:ssa meni. Ja mankka siitä sitten läpi....
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Ite vedin sen ulkokkeen kolvilla matalaks, se johon soittimen perä ottaa kiinni. Johdot voi tuikata takaseinän vasemmalle ja oikealle puolelle josta löytyy pienet poterot..
Takaseinä taitaa olla tuulilasin puhallus putket tms joten ei kannata puhkasta
Takaseinä taitaa olla tuulilasin puhallus putket tms joten ei kannata puhkasta
Bravo t-jet
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Joo, sain jotenkin sovellettua ja nyt meni soitin paikalleen Vielä kun laitan defan haaroitussarjan, vaihdan öljyt ja remmppaan takajarrut niin talvi voi tulla. Tulpat, ilmansuodatin ja raitisilmasuodatin on vaihdettu.
Googlella nopeasti vilkaisin, että näissä on ilmeisesti ollut häikkää valojen varotusvalon kanssa? Siis sen keltaisen joka ilmoittaa onko joku valo palanut. Vähän rasittavaa kun meikäläiselläkin se palaa-ei pala-palaa-ei pala ja kaikki valot kuitenkin toimii. Sinäänsä sillä ei ole väliä, mutta olisi kiva että se ilmottaisi kun joku valo on oikeasti pimeenä. Niin ja mitkä on etu umpioiden reunimmaiset valot? Onko ne edes mitkään valot? Näyttää samoilta kun Evo ysissä on, ei ne siinäkään autossa koskaan palanut
EDIT: Eikun hemmetti sellaista piti myös kysyä että onko porukka joutunut takajarrukenkiä vaihtaessa ostamaan jotain asennussarjaa? Motonetista hain taakse kengät ja kysyin että onko jotain asennussarjaa jos saan vaikka jousen katki niin kuulemma tietokone ei näytä tähän vuoteen mitään sarjaa. Eli siis rummut on takana ja käsittääkseni absit
Googlella nopeasti vilkaisin, että näissä on ilmeisesti ollut häikkää valojen varotusvalon kanssa? Siis sen keltaisen joka ilmoittaa onko joku valo palanut. Vähän rasittavaa kun meikäläiselläkin se palaa-ei pala-palaa-ei pala ja kaikki valot kuitenkin toimii. Sinäänsä sillä ei ole väliä, mutta olisi kiva että se ilmottaisi kun joku valo on oikeasti pimeenä. Niin ja mitkä on etu umpioiden reunimmaiset valot? Onko ne edes mitkään valot? Näyttää samoilta kun Evo ysissä on, ei ne siinäkään autossa koskaan palanut
EDIT: Eikun hemmetti sellaista piti myös kysyä että onko porukka joutunut takajarrukenkiä vaihtaessa ostamaan jotain asennussarjaa? Motonetista hain taakse kengät ja kysyin että onko jotain asennussarjaa jos saan vaikka jousen katki niin kuulemma tietokone ei näytä tähän vuoteen mitään sarjaa. Eli siis rummut on takana ja käsittääkseni absit
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Jossain mallissa on sumuvalot niissä koristeiden tilalla..
Jos se palaneen lampun merkkivalo palaa ja kaikki lamput toimii nii kannattaa kattoo polttimoiden kantojen pinnat onko hapettunut. Varsinkin takapään polttimot....
Jos se palaneen lampun merkkivalo palaa ja kaikki lamput toimii nii kannattaa kattoo polttimoiden kantojen pinnat onko hapettunut. Varsinkin takapään polttimot....
Bravo t-jet
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Totta muuten, sumuvalothan niissä on, itsellä ei ole.
Mitenkös tuo jarruhomma, uskaltaakohan lähteä vaihtamaan kenkiä ilman muita varaosia? Kuinka haperoita ne jouset tuppaa olemaan? Viimeksi tullut reilu kymmenen vuotta sitten pelattua rumpujarrujen kanssa mopoiässä
Mitenkös tuo jarruhomma, uskaltaakohan lähteä vaihtamaan kenkiä ilman muita varaosia? Kuinka haperoita ne jouset tuppaa olemaan? Viimeksi tullut reilu kymmenen vuotta sitten pelattua rumpujarrujen kanssa mopoiässä
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
mk2 puntoon en ole joutunut rumpuja avaamaan, mutta aika moneen muuhun Fiatiin on tullut tehtyä jarruremonttia (Bravo, Brava, Tempra, Tipo, Uno, 127, 128, Punto mk1) eikä yhteenkään ole tarvinnut ostaa mitään muuta kuin kengät.
Isällä oli vuosi sitten Bravasta takajarruissa jousi poikki, mutta metsästi sitten käytetyn ehjän tilalle.
Ja vinkkinä: Kannattaa hetken aikaa uhrata ajatustyölle, kuinka ne kengä "kääntää" sieltä paikoiltaan pois, ja kuinka ne kengät "kääntää" sinne paikoilleen takas. Säästyy pirun monta ärräpäätä ja rystystä kun ei vain suoraan lähde vääntämään voiman kanssa.
Isällä oli vuosi sitten Bravasta takajarruissa jousi poikki, mutta metsästi sitten käytetyn ehjän tilalle.
Ja vinkkinä: Kannattaa hetken aikaa uhrata ajatustyölle, kuinka ne kengä "kääntää" sieltä paikoiltaan pois, ja kuinka ne kengät "kääntää" sinne paikoilleen takas. Säästyy pirun monta ärräpäätä ja rystystä kun ei vain suoraan lähde vääntämään voiman kanssa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Okei kiitos, koitetaan muistaa huomenna kun rupean niitä vaihtamaanwellu kirjoitti:mk2 puntoon en ole joutunut rumpuja avaamaan, mutta aika moneen muuhun Fiatiin on tullut tehtyä jarruremonttia (Bravo, Brava, Tempra, Tipo, Uno, 127, 128, Punto mk1) eikä yhteenkään ole tarvinnut ostaa mitään muuta kuin kengät.
Isällä oli vuosi sitten Bravasta takajarruissa jousi poikki, mutta metsästi sitten käytetyn ehjän tilalle.
Ja vinkkinä: Kannattaa hetken aikaa uhrata ajatustyölle, kuinka ne kengä "kääntää" sieltä paikoiltaan pois, ja kuinka ne kengät "kääntää" sinne paikoilleen takas. Säästyy pirun monta ärräpäätä ja rystystä kun ei vain suoraan lähde vääntämään voiman kanssa.
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Katsoin tossa vähän youtubesta videoita, saas nähdä tuleeko tästä projektista mitään Levyjarrujen satulat on kyllä tullut purettua atomeiksi ja se tuntuu olevan satakertaa helpompi homma
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Auto on 2006 Punto 188. Saako muualta kuin Autokeskukselta niitä muovisuojia joihin sumarit tulee? Siis sellasia joissa on reiät sumareille. En äkkiä katsoen löytänyt parista ulkomailla olevasta varaosamyynnistä enkä Motonetistä. Jos ite noihin umpimuoveihin poraa reiät, niin tuskin tulee niin siistejä kuin ne alkuperäset.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... celift.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; "Sumarimuovi"
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... 38&ndsp=36" onclick="window.open(this.href);return false; Umpimuovi
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... celift.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; "Sumarimuovi"
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... 38&ndsp=36" onclick="window.open(this.href);return false; Umpimuovi
Re: Pienet Punto aiheiset kysymykset
Kalliita ovat Punton sumareiden muovikehykset Autokeskuksessa.
Sumuvalon kehys oik. 735356149 svh. 74 eur.
Sumuvalon kehys vas. 735356071 svh. 74 eur.
Saatavuus n.2-3 arkipäivää tilauksesta.
Sumuvalon kehys oik. 735356149 svh. 74 eur.
Sumuvalon kehys vas. 735356071 svh. 74 eur.
Saatavuus n.2-3 arkipäivää tilauksesta.