Panda kokemuksia
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 09.05.2012 20:25
Panda kokemuksia
Onko millaisia kokemuksia foorumin ihmisillä näistä pandoista. Onko minkälaisia ongelmia ollu ja minkälaisia tyyppivikoja löytyy näistä II mallin pandoista?
Re: Panda kokemuksia
Tässä brittien näkemyksiä:
http://www.autoexpress.co.uk/fiat/panda/reliability
http://www.reliabilityindex.com/top-100
http://www.perrys.co.uk/car-news/articl ... y-4724.php
Ja saksalaisten:
http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=14#
http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pan ... stik-2012/
http://www.autoexpress.co.uk/fiat/panda/reliability
http://www.reliabilityindex.com/top-100
http://www.perrys.co.uk/car-news/articl ... y-4724.php
Ja saksalaisten:
http://www.gebrauchtwagenreport.com/index.php?id=14#
http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pan ... stik-2012/
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Panda kokemuksia
Ollaan nyt ajettu 2-3 tuhatta meidän -08 nelikolla. Tähän asti ei mitään ongelmia. Kuudetta vaihdetta tuo kaipaisi. Neliveto erityisen mukava. Yllättävän hyvä ja vakaa ajaa.
Fiat Uno turbo Hörmann -91
Fiat Panda Sisley 4x4 -88
Fiat Scudo 120jtd 1+7 FT-bus -10
Fiat Panda Sisley 4x4 -88
Fiat Scudo 120jtd 1+7 FT-bus -10
Re: Panda kokemuksia
Anopilla on ollut 2005 lähtien -04 Panda ja on pelittänyt loistavasti. Ekassa katsastuksessa totesivat toisen etuiskarin vuotavan, mutta sen vaihtamisen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Edullista ajoa!
Re: Panda kokemuksia
Osaisikos kukaan sanoa löytyykö Pandasta valmista läpivientipaikkaa lohkolämppärin sisähaaralle? Jossain välissä pitää tallille mennä väkertämään, mutta helpottaa jos tietää etukäteen tarviiko tehdä ylimääräistä reikää...
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Re: Panda kokemuksia
Ei ollut valmista, mutta konehuoneen puolelta katsottaessa äänieristyksessä on kohta jonka saa repäistyä irti. Sisäpuolelta purkamalla löytyy sama kuoppa (kohouma tietty konehuoneen puolella). Siitä läpi ja homma on bueno.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Re: Panda kokemuksia
Ai siinä Apukuskin puolella? Sitä kautta molemmissa meidän Pandoissa kaapeli menee sisään..noose01 kirjoitti:Ei ollut valmista, mutta konehuoneen puolelta katsottaessa äänieristyksessä on kohta jonka saa repäistyä irti. Sisäpuolelta purkamalla löytyy sama kuoppa (kohouma tietty konehuoneen puolella). Siitä läpi ja homma on bueno.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Sikakittiä vaa tiivisteeks..
pessimisti ei pety.
Re: Panda kokemuksia
Ciao
Jatketaan Panda-tarinaa. Doblo meni vaihdossa Kokkolassa esittelykäytössä olleeseen Panda 1,2 8V malliin. Näin 500-miehenä olisi pitänyt ottaa uusi viissatanen, mutta järki voitti. Panda on paljon käytännöllisempi neliovisena ja pystyperäisenä kuin viistoperäinen 500.
Nyt noin 500 kilometrin jälkeen rengasmelu ihmetyttää, en ole muistanut katsoa rengasmerkkiä. Myös ohjauksessa tuntuu hyvin tien urat - myös rengasasiaa!
Onko kokemuksia vetokoukusta ja sen asennuksesta, mikä merkki? Vetokyky on jarrullisella perävaunulla 800 kg, joka ei ihan riitä viissatasten (FIA-500 560 kg ja Giardiniera 550 kg) ja perävaunun yhteispainon (560 / 550 kg+300 kg) mukaan, mutta ylitys on ehkä niin pieni, että menee ? läpi satunnaisessa tarkastuksessa.
t. Kari P+
Jatketaan Panda-tarinaa. Doblo meni vaihdossa Kokkolassa esittelykäytössä olleeseen Panda 1,2 8V malliin. Näin 500-miehenä olisi pitänyt ottaa uusi viissatanen, mutta järki voitti. Panda on paljon käytännöllisempi neliovisena ja pystyperäisenä kuin viistoperäinen 500.
Nyt noin 500 kilometrin jälkeen rengasmelu ihmetyttää, en ole muistanut katsoa rengasmerkkiä. Myös ohjauksessa tuntuu hyvin tien urat - myös rengasasiaa!
Onko kokemuksia vetokoukusta ja sen asennuksesta, mikä merkki? Vetokyky on jarrullisella perävaunulla 800 kg, joka ei ihan riitä viissatasten (FIA-500 560 kg ja Giardiniera 550 kg) ja perävaunun yhteispainon (560 / 550 kg+300 kg) mukaan, mutta ylitys on ehkä niin pieni, että menee ? läpi satunnaisessa tarkastuksessa.
t. Kari P+
Fiat /Autobianchi / Neckar 2-mäntäisten tietoutta jo vuodesta 1974
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Varaosia ja tilastotietoja:
www.automobilia.fi
Re: Panda kokemuksia
Minun käsittääkseni rengasmelu on nykyisissä "kuluttajahintaisissa" autoissa ominaisuus. Jäykkä korirakenne johtaa melua ihan eri tavalla, kuin takavuosien löysemmät rakenteet. Tällaista melua on jälkikäteen hyvin vaikea vähentää, koska kyse on rakenteita pitkin johtuvasta melusta, eli asia olisi pitänyt ratkaista jo suunnittelupöydällä. Tavanomainen äänieristyksen lisääminen ei toimi niin tehokkaasti, kuin ennen. Parhaiten ehkä saaneekin tuloksia valitsemalla mahdollisimman hiljaiset renkaat.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Panda kokemuksia
Korkeampiprofiilisempi rengas ja kapeampi ainakin vähentää melua.
Tosin, en ole ihan varma auttaisiko äänieristys. Pandakin on tavallaan "pitkäkattoinen", joten katon eristämisellä saattaisi saada "kumisevia" ääniä jonkinverran pois?
Niin hassulta kuin kuulostaakin, myös pielessä olevat aurauskulmat saattavat lisätä rengasmelua huomattvasti!
Tosin, en ole ihan varma auttaisiko äänieristys. Pandakin on tavallaan "pitkäkattoinen", joten katon eristämisellä saattaisi saada "kumisevia" ääniä jonkinverran pois?
Niin hassulta kuin kuulostaakin, myös pielessä olevat aurauskulmat saattavat lisätä rengasmelua huomattvasti!
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Panda kokemuksia
Anopin Pandaan laitatettiin muistaakseni Brinkin kiinteä koukku. Jotain hämminkiä muistelen olleen johtosarjan kanssa. Olisiko ollut niin, että "yleismallin" johtosarja piti vaihtaa kun ei toiminutkaan oikein.
P.S. Konalan Deltassa on meidän vanha valkoinen Panda. Ilmastointi oli pimeänä viedessä ja alla kehnohkot kesärenkaat, mutta varsin asiallisessa iskussa muuten. Mm. kytkin, alatukivarret ja alusta (Bilstein B4 ja Eibach) laitettu viimeisen 30tkm sisään. 15" uudet kesärenkaat löytyy täältä, mutta vaatinevat mukana tulevat spacerit joka nurkkaan. Talvirenkaat tuossa onkin yhden talven ajetut Hakka8t. Tuohan on ns. full loaded, sillä varusteisiin kuuluu myös ajonvakautus luistonestolla ja mäkilähtöavustimella!
P.S. Konalan Deltassa on meidän vanha valkoinen Panda. Ilmastointi oli pimeänä viedessä ja alla kehnohkot kesärenkaat, mutta varsin asiallisessa iskussa muuten. Mm. kytkin, alatukivarret ja alusta (Bilstein B4 ja Eibach) laitettu viimeisen 30tkm sisään. 15" uudet kesärenkaat löytyy täältä, mutta vaatinevat mukana tulevat spacerit joka nurkkaan. Talvirenkaat tuossa onkin yhden talven ajetut Hakka8t. Tuohan on ns. full loaded, sillä varusteisiin kuuluu myös ajonvakautus luistonestolla ja mäkilähtöavustimella!
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: 15.02.2016 19:16
Re: Panda kokemuksia
Oma Pandani (Cross-neliveto) on eräs maan uusimmista, ja olen Fiat-kuskina vasta tämän kevään tuttavuus. En välttämättä tiedä, ovatko autoni tietyt ominaisuudet "fiatismeja" vai "pandismeja" vai ehkä molempia.
Keskustelussa esiintyneestä rengasmelu-aiheesta osaan sanoa sen verran, että Fiat Pandassa ruosteenstokäsittely vaimensi sisämelua suhteellisesti enemmän kuin missään aikaisemmassa autossani on tapahtunut. Keskikoon viisiovisissa autoissa ohjaamoon kantautui aivan sama kohina kuin ennen käsittelyäkin, mutta Pandassa ero oli korvin kuultavissa. Se oli iloinen yllätys varsinkin, kun olin teettänyt massauksen pelkästään korin kestävyyttä turvaamaan.
Pandassa kuljettajan ergonomia on tyydyttävä, mikä johtuu nimenomaan ratin pituussuuntaisen säädön puuttumisesta. Tilaa kuskille on vaikka kuinka, enkä tarvitse istuimen etäisyyssäätöä läheskään taka-asentoon asti. Myös vapaata korkeutta on pään yläpuolella reilusti, joten istuimen korkeussäädössäkin jää pelivaraa kumpaankin suuntaan. Näkyvyydessä on tietyt katveet tuulilasipilarin leveän alaosan vuoksi, ja se kannattaa todella ymmärtää. Esimerkiksi pienikokoinen pyöräilijä voi jäädä kohtalokkaasti oikeanpuoleisen nurkkatolpan taakse näkymättömiin.
Käväisin huvikseni eräässä autoliikkeessä, ja utelias myyjä tuli heti juttusille: "Mikä Fiiatti toi on?" Kertoilin pokkana, että se on maakunnan ainoa Panda Cross, ja ettei millään muulla autonvalmistajalla ole tarjota pakettia "kaksi sylinteriä, neljä vetävää pyörää, kuusi vaihdetta". Kakkoskone on herättänyt yleisesti ihmetystä, mutta olen muistuttanut kyselijöitä Fiatin alkujuurista. Vuoden 1899 mallissa oli tasan sama pyttymäärä, joten tuote on ollut siinä mielessä valmiina jo toistasataa vuotta! http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_4_HP" onclick="window.open(this.href);return false;
Keskustelussa esiintyneestä rengasmelu-aiheesta osaan sanoa sen verran, että Fiat Pandassa ruosteenstokäsittely vaimensi sisämelua suhteellisesti enemmän kuin missään aikaisemmassa autossani on tapahtunut. Keskikoon viisiovisissa autoissa ohjaamoon kantautui aivan sama kohina kuin ennen käsittelyäkin, mutta Pandassa ero oli korvin kuultavissa. Se oli iloinen yllätys varsinkin, kun olin teettänyt massauksen pelkästään korin kestävyyttä turvaamaan.
Pandassa kuljettajan ergonomia on tyydyttävä, mikä johtuu nimenomaan ratin pituussuuntaisen säädön puuttumisesta. Tilaa kuskille on vaikka kuinka, enkä tarvitse istuimen etäisyyssäätöä läheskään taka-asentoon asti. Myös vapaata korkeutta on pään yläpuolella reilusti, joten istuimen korkeussäädössäkin jää pelivaraa kumpaankin suuntaan. Näkyvyydessä on tietyt katveet tuulilasipilarin leveän alaosan vuoksi, ja se kannattaa todella ymmärtää. Esimerkiksi pienikokoinen pyöräilijä voi jäädä kohtalokkaasti oikeanpuoleisen nurkkatolpan taakse näkymättömiin.
Käväisin huvikseni eräässä autoliikkeessä, ja utelias myyjä tuli heti juttusille: "Mikä Fiiatti toi on?" Kertoilin pokkana, että se on maakunnan ainoa Panda Cross, ja ettei millään muulla autonvalmistajalla ole tarjota pakettia "kaksi sylinteriä, neljä vetävää pyörää, kuusi vaihdetta". Kakkoskone on herättänyt yleisesti ihmetystä, mutta olen muistuttanut kyselijöitä Fiatin alkujuurista. Vuoden 1899 mallissa oli tasan sama pyttymäärä, joten tuote on ollut siinä mielessä valmiina jo toistasataa vuotta! http://www.autowiki.fi/index.php/Fiat_4_HP" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Panda kokemuksia
Vaihdoin Pandaan uudet kesärenkaat (halvat Kormoranit) Tehtaan ilmoittama rengasmelu on samaa luokkaa kuin vanhoissa Continentaleissa. Vanhoissa oli vain millin urasyvyys jäljellä ja ikää 4-vuotta, joten oletettavasto kumikin oli kovettunut ja menettänyt joustavuuttaan. Rengasäänet hiljenivät huomattavasti.
Talvekisi ajattelin laittaa kitkarenkaat. Mitehän tuollainen pieni auto, jossa ei ole pajoa massaa, käyttäytyy kitkarenkaisen kanssa? Onko Panda tai 600 kuskeilla kokemuksia.
Talvekisi ajattelin laittaa kitkarenkaat. Mitehän tuollainen pieni auto, jossa ei ole pajoa massaa, käyttäytyy kitkarenkaisen kanssa? Onko Panda tai 600 kuskeilla kokemuksia.
Re: Panda kokemuksia
On kokemusta.. Toissa talvena ostin uudet vredesteinin kitkat blizzakkien tilalle.. Pito ei juurikaan parantunut ja nyt toisen talven jälkeen jatkettiin kesä noilla renkailla..
Nastat ens talveks, kyllä tietysti kitkat menis kun muistaa ajaessa että, ei ihan pure rengas niin hyvin kuin nastoilla, mutta jos malttaa jääkeleillä ennakoida tilanteet ku kyllä selviää.. Ite jäin kaipaamaan nastanpyörän sivuttaispitoa, mikä ainakin noissa vredesteineissä oli ehkä hieman vaatimattomampi..
Mutta jos asuisin pääkaupunkiseudulla, niin ehkä kitkat pysyis.. Jos enimmäkseen sulalla tiellä ajelee, ni onhan nuo hiljasemmat..
Nastat ens talveks, kyllä tietysti kitkat menis kun muistaa ajaessa että, ei ihan pure rengas niin hyvin kuin nastoilla, mutta jos malttaa jääkeleillä ennakoida tilanteet ku kyllä selviää.. Ite jäin kaipaamaan nastanpyörän sivuttaispitoa, mikä ainakin noissa vredesteineissä oli ehkä hieman vaatimattomampi..
Mutta jos asuisin pääkaupunkiseudulla, niin ehkä kitkat pysyis.. Jos enimmäkseen sulalla tiellä ajelee, ni onhan nuo hiljasemmat..
pessimisti ei pety.