Mistä alkoi Fiat harrastus?
- tuoreempi lancisti
- Viestit: 180
- Liittynyt: 20.04.2003 21:38
Tuntuu tuo muisti olevan 10 vuoden luokkaa, meinaan sillä syklillä tuntuu ongelmat unohtuvan...
-Ikää 9v ja 1500 polski-fiat ensiautoksi pellolle
-Ikää 18v ja fiat uno 55 käyttöautoksi
-Ikää 29V ja Delta Integrale käyttöautoksi
Jokaista katiskaa on seurannut Saksalainen auto ja uho, jotta ei koskaan enää viiattia...
-Ikää 9v ja 1500 polski-fiat ensiautoksi pellolle
-Ikää 18v ja fiat uno 55 käyttöautoksi
-Ikää 29V ja Delta Integrale käyttöautoksi
Jokaista katiskaa on seurannut Saksalainen auto ja uho, jotta ei koskaan enää viiattia...
Isukkini kierrätti muutamaa mirafioria, joista viimeisin, oranssi 131 Racing jäi uuden alta lojumaan nurkalle. Minä hieman ennen kortti-ikää aloin sitä kunnostamaan ja siitä alkoi kieroutunut harrastus.
Sen jälkeen oli 127 pari vuotta käyttöautona, samalla tuli ostettua tuo ikuisuusprojekti, Delta integrale. 127 myytiin, kun grale kulki omin neuvoin. Kun tarve tuli toiselle autolle, hommattiin Fire-Panda.
Lancia ja Panda ovat vielä tallella, kumpikaan ei tosin toimi.
Tuontiautolla liikutaan nyt hieman tilavammin ja varmemmin...
Sen jälkeen oli 127 pari vuotta käyttöautona, samalla tuli ostettua tuo ikuisuusprojekti, Delta integrale. 127 myytiin, kun grale kulki omin neuvoin. Kun tarve tuli toiselle autolle, hommattiin Fire-Panda.
Lancia ja Panda ovat vielä tallella, kumpikaan ei tosin toimi.
Tuontiautolla liikutaan nyt hieman tilavammin ja varmemmin...
Empäs tiedä onko tämä harrastusta, kun yli 13 vuotta on tullu ajeltua pelkastää fiudeilla....
Mutta kun muuan vuosi sitten piti perheeseen Tempran rinnalle hankkia kakkosauto ja käsiin jäi 127 fiiu niin sitten alkoi se harrastaminenkin. Fiuden ja melkein kuskinkin vei Mursu. Joten se harrastus jäi reiluun vuoteen.
Tilalle tulikin ainoa Fiiatti, tuo esson baarin juttujen mukaan maailman epävarmin auto mossen jälkeen, joka jätti tielle. Virranjakajan räjähtäminen annetakoot anteeksi 330 tuhatta ajetulle Tipulle.
Tosin, harrastemerkkihän on vaihtunut jo puolitoista vuotta sitten kun löysin Alfan hiukan harvinaisemmalla korilla mutta yleisellä tekniikalla.
Ja nykyään sitten näyttää että pitää merkkiäkin vaihtaa. 3 kuukautta sitten jouduin siirtymään Saabbikuskiksi. 2 kuukautta iloa kestikin kun 70 tuhatta ajetusta saappaasta laukesi kone. Jotenkin ironista kun ajaa ensin lähes 13 vuotta ilman ongelmia sitten puolen vuoden sisään jää 2 kertaa välille. Loppuviikosta sitten taloon tuleekin ranskanpatonki.
Mutta. Yksi Tempra on edelleen pihalla. Ja kun se vaihtuu niin tilalle tulee todennäköisesti Stilo tai vastaava. Ja alfahan odottaa tallissa kesää...
- J
Mutta kun muuan vuosi sitten piti perheeseen Tempran rinnalle hankkia kakkosauto ja käsiin jäi 127 fiiu niin sitten alkoi se harrastaminenkin. Fiuden ja melkein kuskinkin vei Mursu. Joten se harrastus jäi reiluun vuoteen.
Tilalle tulikin ainoa Fiiatti, tuo esson baarin juttujen mukaan maailman epävarmin auto mossen jälkeen, joka jätti tielle. Virranjakajan räjähtäminen annetakoot anteeksi 330 tuhatta ajetulle Tipulle.
Tosin, harrastemerkkihän on vaihtunut jo puolitoista vuotta sitten kun löysin Alfan hiukan harvinaisemmalla korilla mutta yleisellä tekniikalla.
Ja nykyään sitten näyttää että pitää merkkiäkin vaihtaa. 3 kuukautta sitten jouduin siirtymään Saabbikuskiksi. 2 kuukautta iloa kestikin kun 70 tuhatta ajetusta saappaasta laukesi kone. Jotenkin ironista kun ajaa ensin lähes 13 vuotta ilman ongelmia sitten puolen vuoden sisään jää 2 kertaa välille. Loppuviikosta sitten taloon tuleekin ranskanpatonki.
Mutta. Yksi Tempra on edelleen pihalla. Ja kun se vaihtuu niin tilalle tulee todennäköisesti Stilo tai vastaava. Ja alfahan odottaa tallissa kesää...
- J
Oma Fiat harrastukseni alkoi jokamiehenluokankisoista joissa nämä uskomattoman kauniit 133:set ja 850:set fiiatit ajoivat voitosta voittoon.
Ei voinut muuta kun ruveta järkeilemään omaa fiudee pihaan. Ensimmäinen fiat tuli pihaan -99 kun sain kortin ja se oli punakeltainen 133. Sen jälkeen fiiatteja on ollut jokalähtöön ja tällä hetkellä omistan
Fiat 850 Rekisterissä
Fiat 850 TC punavalkoinen ja Rekisterissä (tämän auton moni tuntee)
Fiat 850 Coupe Rekisterissä
Fiat 133 Rekisterissä
Fiat 133 (Ei vielä rekisterissä) Eilen ostettu
Fiat 133 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Fiat 133 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Fiat 850 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Nämä kyseiset autot ovat löytäneet minun pihaani tämän foorumin kautta kahta lukuunottamatta, että kiitos foorumille ja näille kavereille jotka ovat luopuneet näin upeista autoista.
Ei voinut muuta kun ruveta järkeilemään omaa fiudee pihaan. Ensimmäinen fiat tuli pihaan -99 kun sain kortin ja se oli punakeltainen 133. Sen jälkeen fiiatteja on ollut jokalähtöön ja tällä hetkellä omistan
Fiat 850 Rekisterissä
Fiat 850 TC punavalkoinen ja Rekisterissä (tämän auton moni tuntee)
Fiat 850 Coupe Rekisterissä
Fiat 133 Rekisterissä
Fiat 133 (Ei vielä rekisterissä) Eilen ostettu
Fiat 133 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Fiat 133 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Fiat 850 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Nämä kyseiset autot ovat löytäneet minun pihaani tämän foorumin kautta kahta lukuunottamatta, että kiitos foorumille ja näille kavereille jotka ovat luopuneet näin upeista autoista.
Katteltiinkin ettäkö olis uusi ollu trailerilla vai? Oliko se toinenkin sun siinä huoltsikan pihassa (trailerin vieressä) ko Kpäästä lähteissäni ihailin (Noin klo 16:45 La)JK kirjoitti:Oma Fiat harrastukseni alkoi jokamiehenluokankisoista joissa nämä uskomattoman kauniit 133:set ja 850:set fiiatit ajoivat voitosta voittoon.
Ei voinut muuta kun ruveta järkeilemään omaa fiudee pihaan. Ensimmäinen fiat tuli pihaan -99 kun sain kortin ja se oli punakeltainen 133. Sen jälkeen fiiatteja on ollut jokalähtöön ja tällä hetkellä omistan
Fiat 850 Rekisterissä
Fiat 850 TC punavalkoinen ja Rekisterissä (tämän auton moni tuntee)
Fiat 850 Coupe Rekisterissä
Fiat 133 Rekisterissä
Fiat 133 (Ei vielä rekisterissä) Eilen ostettu
Fiat 133 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Fiat 133 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Fiat 850 (Valitettavasti jokkikseen menee tämä auto ei mittään enään
tehtävissä)
Nämä kyseiset autot ovat löytäneet minun pihaani tämän foorumin kautta kahta lukuunottamatta, että kiitos foorumille ja näille kavereille jotka ovat luopuneet näin upeista autoista.
Ja tervetuloa vaan voorumiin Siis kirjoittelemaankin
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Joo ensinnäkin sellainen auto ei kelpaa siviili liikenteeseen missä pitää hitsata ovet kiinni ettei mee kori poikki jne... siittä vielä jokkis auton saa kun tekee oikein paljon hommia. Jeps olihan ne molemmat mun ja se oli tosiaan uus siinä kärryllä. Tarkoitus olisi mennä tiistaina rekisteröimään sitä. Ja kiitokset sinnekkin päin vaan lämpimästä vastaanotosta. ps. Huomenna lisätään vielä yksi Fiude listaani Fiat 850 Coupe.
Joo kaikki on lähtenyt siitä, että pienestä pitäen on saannut kuulla isältä ylistäviä tarinoita fiateista erityisesti 600:sta. Kuinka herkästi kone otti ylikierroksia ja miten kesy kupla oli 600:n rinnalla. Joskus tuli nähtyä jokkiksessa kuinka 127:t ja 600:t pesivät muut merkit mennen tullen. Delta ja 131 olivat myös aikansa mahtavia autoja. Näitä on ylistetty joten väkisinkin oon jäänyt kiinni italialaisiin. Itse en ole ajanut cromaa vanhemmalla fiudella ja tällä hetkellä matkaa taittuu tempra 2.0 slx sw:llä perhesyistä. Mutta sen tiedän jo nyt, että merkkiä en vaihda ainakaan toisenmaalaiseen. Koville otti myös italian tippuminen em-kisoista eli täysillä eletään italia-hengessä. Forza Fiat!
Fiude se olla pitää!
Päivitetäänpä tätäkin.MYÖS uudet harrastajat!
Isä oli aikoinaan töissä mersu liikkeessä, luulin että mese olis se merkki.Mutta tutustui erääseen kaveriin ja sit mökillä harjoiteltiin autolla ajamista ja rassaamista.
Sattumoisin auto oli 600:n Fiiu vm-65. Toinen kaverini sai kortin aikasemmin ja ostettiin porukalla SEAT 600SLE, peltipakosarjalla oleva vehje.
Siitäpä sitten kipuna, kun kortin sain ostin ekan oman auton FIAT 133:n. Takatuuppari se olla piti, ja pojat kiusas, että mikä koppero toi on. Mukamas kadett 1.2 oli kova sana.
Eli ollut
FIAT 850, -71
FIAT 133
LADA 1600SL -82
FIAT 127/900L Pikkumusta
FORD Taunus 20M -65
UNO 55 -85 POMMI!
Regata 85S -88 JA peräkonttiin sopi tavaraa, norjassakin reissattiin
UNO 60 ieS -93 PIHI!
Punto 75S -94
Isä oli aikoinaan töissä mersu liikkeessä, luulin että mese olis se merkki.Mutta tutustui erääseen kaveriin ja sit mökillä harjoiteltiin autolla ajamista ja rassaamista.
Sattumoisin auto oli 600:n Fiiu vm-65. Toinen kaverini sai kortin aikasemmin ja ostettiin porukalla SEAT 600SLE, peltipakosarjalla oleva vehje.
Siitäpä sitten kipuna, kun kortin sain ostin ekan oman auton FIAT 133:n. Takatuuppari se olla piti, ja pojat kiusas, että mikä koppero toi on. Mukamas kadett 1.2 oli kova sana.
Eli ollut
FIAT 850, -71
FIAT 133
LADA 1600SL -82
FIAT 127/900L Pikkumusta
FORD Taunus 20M -65
UNO 55 -85 POMMI!
Regata 85S -88 JA peräkonttiin sopi tavaraa, norjassakin reissattiin
UNO 60 ieS -93 PIHI!
Punto 75S -94
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
No, Fiat-harrastus/oikeastaan yleensä kaikenlaisten raatojen ropaaminen alkoi kun 9-vuotiaana sain mökkinaapurilta -77 mallisen 133:sen.
Ei se oikein koskaan suostunut yhteistyöhön, eikä toi starttien ja laturien ihmeellinen maailma auennut, vaikka sen ajan kriteereillä paljon tulikin purettua ja kasattua. Paklausta ja maalaustakin tuli harjoiteltua. Kaikki mahdollinen sälä siihen piti lyödä kiinni, sisälämpömittarista ratinpäälliseen. Pääsi sillä muutaman kerran oikein ajamaankin.
Mutta jo reilun vuoden päästä suru-uutinen iski; iskän joku tuttu osti sen jokkikseen!!
Kaikenlaista autoa on ollut, monta Foordia, muutama Toyota ja Nissani ja -79 127, jonka entisöin oikeasti hienoksi mädästä raadosta jonka ostin varaosiksi, (tässä kohtaa tuli ajokortti) lisää Foordeja, useita yksittäisiä merkkejä, muutama maasturi, monta Ladaa, jne..
Ja nyt, 17 vuoden jälkeen, olen palannut juurilleni ja ostin 133:sen, tosin mallia -76, mutta väri on sama vaaleankeltainen kun siinä jokkikseen menetetyssä aikoinaan!! Voi sitä nostalgiafiilistä!
Oli ihan pakko, ei näitä enää missään ole, etenkään oikean värisenä ja tosi hyvänä aihiona. Tällä paikataan nyt sitten sielusta arpea, joka tuli kauan sitten, Sen_Ekan_Auton mentyä jokkikseen.
Ei se oikein koskaan suostunut yhteistyöhön, eikä toi starttien ja laturien ihmeellinen maailma auennut, vaikka sen ajan kriteereillä paljon tulikin purettua ja kasattua. Paklausta ja maalaustakin tuli harjoiteltua. Kaikki mahdollinen sälä siihen piti lyödä kiinni, sisälämpömittarista ratinpäälliseen. Pääsi sillä muutaman kerran oikein ajamaankin.
Mutta jo reilun vuoden päästä suru-uutinen iski; iskän joku tuttu osti sen jokkikseen!!
Kaikenlaista autoa on ollut, monta Foordia, muutama Toyota ja Nissani ja -79 127, jonka entisöin oikeasti hienoksi mädästä raadosta jonka ostin varaosiksi, (tässä kohtaa tuli ajokortti) lisää Foordeja, useita yksittäisiä merkkejä, muutama maasturi, monta Ladaa, jne..
Ja nyt, 17 vuoden jälkeen, olen palannut juurilleni ja ostin 133:sen, tosin mallia -76, mutta väri on sama vaaleankeltainen kun siinä jokkikseen menetetyssä aikoinaan!! Voi sitä nostalgiafiilistä!
Oli ihan pakko, ei näitä enää missään ole, etenkään oikean värisenä ja tosi hyvänä aihiona. Tällä paikataan nyt sitten sielusta arpea, joka tuli kauan sitten, Sen_Ekan_Auton mentyä jokkikseen.
Fiat 133 -76 MA
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
Lada 2102 16V
Fiat Milletrecento -65
- eaton/holset power
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 20.10.2006 21:42
- Paikkakunta: Ruovesi