Sivu 8/10

Re: Fiat 500

Lähetetty: 31.08.2016 11:23
Kirjoittaja JaLLu
135HP, hyvin oli potkua vakiona. Tein itse katilta taakse 2,5" rännin, jossa keskellä yksi vaimennin. Suodatin on se alkuperäiseen koteloon tuleva BMC, mutta sillä nyt tuskin mitään merkitystä. Kiva olisi tietää, mitä tuo putki vaikutti, mutta eipä ainakaan varmaan tehot ole laskeneet. :D Katin vaihto virtaavampaan tai poisto auttaisi vielä jonkin verran. Toi ihi ilmeisesti kyllä alkaa käydä pieneksi tuolla kahdensadan nurkilla.

Ilmeisesti näissä t-jeteissä on lähes aina ollut tehoa enemmän mitä tehdas ilmoittaa.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 31.08.2016 17:01
Kirjoittaja tapi0
Käsittääkseni toi vakio IHI ei riitä kuin 180 hp järkevästi ja 190 ihan max, jolloin alkaa olemaan jo kovat pakopaineet.

Itte ostin Supersprintin putkiston kolmella vapaavirtausvaimentimella katin jälkeen.
Ostin sieltä myös downpipen, jossa virtaavampi katti, mutta se on isommalle Garrettille. ;)

Re: Fiat 500

Lähetetty: 31.08.2016 17:08
Kirjoittaja tapi0
Toi Motorbit osaa säätää vakio ECUa?

Fiat 500

Lähetetty: 01.09.2016 14:03
Kirjoittaja pesufati
vm 2012 fiat 500c tuulilasi antennilla (ei tummentuvaa taustapeiliä) tuotekoodi 3367AG

Nippelitietoa ...
YT pesufati

Re: Fiat 500

Lähetetty: 01.09.2016 14:15
Kirjoittaja pesufati
Itse tilasin SAKSASTA takaläpät ja etuläpät ostin muistaakseni BILTEMA/MOTONETISTA , muista laittaa maalipinnan väliin kaksipuoleista teippiä tai muut pehmeät iskarit. nimim. päivä meni paikkomaalatessa. Voin kattoo koodeja jos kiinnostaa.. YT PESOFATI


billy kirjoitti:Hei,

Talouteen tuli kesäauton virkaa hoitamaan symppis; valkoinen 500C, johon kuitenkin olisi hakusessa ainakin:

-Etu"roiskeläpät" jotka suojaisi edes jotenkuten helmoja, jotka on menossa maalarille. Ennen kuin marssin marmorille maksamaan itseni kipeäksi, niin onko noita jossain luotettavassa nettipuljussa? Ei siis mitään yleismallisia vaan nättejä autoon selkeästi tehtyjä?

-LHD kuramatot, fiat-accessories -saitilla oli vain RHD-malliin.

-Mistä 14" pölykapselit, sellaiset retromalliset? Edellisen omistajan jäljiltä autossa on IMO karseat, mutta aivan uudet tarvikevanteet. Jotka on tarkoitus heittää tori.fi:hin. Ja kesärenkaat siirtää orggis aluille ja talvirenkaat peltivanteille retropölykapseleiden kera. Voiko tuommoiset oikeasti maksaa yli 300 puntaa niin kuin http://www.fiat-acessories.com" onclick="window.open(this.href);return false; -saitilla olisi tarjolla?

Etukäteen kumartaen :)

Re: Fiat 500

Lähetetty: 01.09.2016 15:07
Kirjoittaja pesufati
500C takaläpistä vielä

Itse tilasin https://www.italo-welt.de/" onclick="window.open(this.href);return false; kautta. Toimi ja tavarat (tilasin punaisen kangasmattosarjan myös) tulivat kuriiritse kotiin. Ainoa miinus että otti aikaa toimitukseen muutaman viikon. Jotain voi myös saksankielinen sivuista hämätä, oikealla hiirellä voi yrittää kääntää tekstin suomeksi.

Etuläpät kokoa 1, http://www.nettiosa.com/powerflow_roiskelapat_koko_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Toivottavasti nuo auttaa, hyvää syksyä.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 04.09.2016 11:43
Kirjoittaja Doc Brown
Mulla oli kanssa nuo Motonestistä hankitut Powerflown etuläpät kiinni puolisentoista vuotta, mutta mielestäni istuvuus ei ollut kovin hyvä, jonka lisäksi kaksipuoleinen teippi ei ajan saatossa pitänyt kovin hyvin ja läpän ja korin reunassa oli ikävä rako. Poistin nuo läpät vuosi takaperin ja maalasin kivisuihkun jäljiltä pellille menneet parin euron kokoiset alueet itse. Paikkamaali oli eBaysta Fiat väärikoodilla tilattuna (sellainen pieni pullo pensseleineen), kustansi muistaakseni neljä euroa postitettuna.

Laitoin muuten just eilen hieman lisää paikkamaalia. Vanha maali oli osin kulunt pois mutta vaikka ruostetta ei juuri ollut hioin alueen kuitenkin kevyesti dremelillä ennen maalausta. Kuivumisen jälkeen vahaus ja eroa alkuperäiseen ei huomaa yli 20 cm etäisyydeltä, tosin auto on musta joka helpottaa tuota "häivytystä". Kevyen hionnan ja maalauksen kesto on noin 2 min per puoli ja lopputulos on vaivannäkö ja kustannus huomioiden erinomainen.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 04.09.2016 13:24
Kirjoittaja pesufati
Joo, ei noit etuläpät
etuläppä
etuläppä
etuläpät.jpg (185.02 KiB) Katsottu 14931 kertaa
istu niin hyvin kuin takaläpät. Kiinnitin kolmella ruuvilla ja sillä kaksipuoleisella teipillä a'la autoteippi. Saas kattoo kun talvi tulee miten lumen ja loskan kertyminen vaikuttaa tuon liikkumiseen. Nyt kuivalla kaudella istuu hyvin napakasti.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 01.07.2017 00:44
Kirjoittaja ristretto
Meidän talouden viisatasen tarina päättyi rekan keulaan. Ihmisvahingoilta vältyttiin, mutta lunastukseen meni - rekkakuskin piikkiin. Lunastusturvan puitteissa (alle 3v ja alle 60tkm) ilmeisesti saadaan uusi vastaava tilalle. Tilanne selvinnee ensi viikolla.

Kuvassa ei itse asiassa näytä yhtä pahalta kuin oikeasti on. Mutta ilmeisten vahinkojen lisäksi koko runko ja kuskin puolen B-pilari vääntyneet. Lisäksi ainakin vasemman etujousituksen kiinnityspisteet liikkuneet. Yllättävän hyvin pikkuinen kuitenkin selvisi rekan röykkyytyksestä...

Kuva

Re: Fiat 500

Lähetetty: 02.07.2017 15:35
Kirjoittaja MultiplaJTDmies
No huh huh! Onnittelut kuitenkin varjeluksesta; kyllä näillä nykyautoilla ilmeisesti on tuo kolariturva kuitenkin eri luokkaa aidosti kuin 40v vanhemmilla serkuksillaan. "Seiskan" kanssa vaikkapa olisi ehkä käynyt paljon huonommin.

Jouduin itse noin 25v sitten heti Joulun jälkeisenä arkiaamuna klo 6 aamulla takavetoisen ison Volvon yliajamaksi "Uunolla", Hartolassa tai oikeastaan jo melkein Joutsassa: talviaamuna iso auto lähti reipasta ylinopeutta ohitukseen sinänsä normaalilla valtatiellä, lipsautti jäisellä polanteella hallinnan menetyksen kautta kylkimyyryyn ja pukkasi lopulta minut keulallaan itsensä lisäksi oikealta ulos metsähallituksen puolelle. "Unski" kaatui katon kautta ympäri, mutta pyörähti perä menosuuntaan uudelleen tassuilleen. Volvo jatkoi penkkaan vielä parikymmentä metriä. Minun nahkani ja Unokin pääosin pelastui vain sillä, että oja oli vastikään syksyllä kaivettu hyvin laakea muodoltaan, toista metriä pakkaslunta päällä: melkein höyhenillä meni tuo "vaakakierre", joskin vasen kylki pahasti ruttuun ja takapää vinoksi. Turvavyöt pitivät minut penkissä, voimat olivat ikään kuin myötäkarvaan, ja Uno tietysti tonnin Volvoa kevyempi tällin hetkellä. Volvomies ryntäsi oitis kyselemään ja huutelemaan haarojaan myöden lumessa, miten kävi, ja eihän tähän nyt vaan poliisia tarvita, kunnes huomasi että minäkin olin virka-asuinen - oli sitten aika nöyrää poikaa. Hieman närkästyneen huvittuneena vastasin, että eiköhän nyt nimenomaan juuri sentään, kömmin Uunosta ja ravistelin penkalta löytyneestä sinisestä karvalakistani lumia; yhdessä kerättiin muutaman kymmenen metrin matkalta Unskin peräloosterista ojaan lentäneitä tavaroita talteen sitten. Volvoon ei tullut naarmuakaan ja paikalle tullut poliisi ihmetteli kyllä tuuriani. Kuulustelussa kolaripaikalla Volvokuski kertoi "ohjaamon olleen käsiä täynnä", ja tehokkaan takavetoisen käytös täysin yllättänyt "vaikka muuten on niin tukeva ja vahva ajopeli". Senkin muistan, kun virkavalta kysyi, miksi ihmeessä tässä piti lähteä tieten tahtoen ohittamaan ja vastauksen Volvomieheltä, että "pikkufiiatin valot olivat niin huonot, että hän ei nähnyt mitään eteen, ja kun oli kiirekin Lappiin.....". Muistan hyvin vielä konstaapelin ilmeen; hoh hoijaa. Vastapuolen vakuutus maksoi sitten Unskin korjauksen, "volvistille" TV-sarjakonstaapeli Reinikaisen sanoin "viimmesen päälle kovat sakot", ja minulle ajolupa kolariautolla pienen tarkastelun jälkeen pois paikalta. Ei onneksi käynyt ihmisille mitenkään.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 02.07.2017 16:05
Kirjoittaja wellu
Näkeehän kuvasta kyllä, että runko vääntynyt (takapyörän kaari/rengas -suhde mm...), mutta todella hienoa ettei kenellekkään käynyt mitenkään!
Melkeinpä ainoa syy, miksi sitä välillä miettii 2000-luvun autoja. Liikenteen hektisyys ja omat ajokilometrit kertovat karua kieltään, jokupäivä pamahtaa tulevaisuudessa, eikä vika välttämättä ole oma (tämänkin vuoksi on kamera tuulilasissa ollut jo vuoden).

2010 kävin eräällä harrastetallilla. Siellä juttelin tuolloin 35 vuotiaan ex-harrastajan kanssa. Oli Fiat harrastaja vielä 2000-luvun alussa ja matkalla jossain pohjanmaalla 127:lla. Risteysalueella oli Pajero ohittanut vastaan tulevasta rekasta huolimatta ja palannut seiskan taakse, kolhaisten kuljettajan takanurkkaa. Seiska siitä taittui vastaan tulleen tukkirekan akselistojen alle (kylkeen) ja muutti kulkusuuntaansa sekunnin kymmenyksessä 180°. Tuosta pellolle, 182m mittasi poliisi pyörintäjälkiä pellolla ennen pysähdystä.

Sitä auton kuvaa katsoessa ei olisi autoa tunnistanut, ellei olisi tiennyt (kuskin etupyörän pikkupölykapseli juorusi vihreän romumetallimöykyn olevan Fiat). kuljettajan penkki repesi irti lentäen kuljettajan oven kanssa 50m päähän autosta.
Autossa yksin ollut kuski selvisi hengissä, mutta siihen tälliin loppui työura ja harrastusura aivovamman vuoksi. Pajero -kuljettaja pakeni paikalta, mutta perään lähtenyt kanssa-autoilija sai kuljettajan pysäytettyä 50km myöhemmin.

Autothan ei ole törmäilyä varten, mutta aina välillä sattuu ja tapahtuu.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 02.07.2017 18:46
Kirjoittaja pesufati
Kotiuduin juuri Pariisista ja siellä tuli aikasmonta 595:sta pelkkien viissatasten lisäksi bongattua. Erikoisuutena näin kaksivärisen mallin joka selvisi myöhemmin paikallista lehteä lukemalla 560:ksi!!! Koska näemme tuon Suomessakin?

Re: Fiat 500

Lähetetty: 03.07.2017 06:03
Kirjoittaja tapi0
pesufati kirjoitti:Kotiuduin juuri Pariisista ja siellä tuli aikasmonta 595:sta pelkkien viissatasten lisäksi bongattua. Erikoisuutena näin kaksivärisen mallin joka selvisi myöhemmin paikallista lehteä lukemalla 560:ksi!!! Koska näemme tuon Suomessakin?
Nii...toi ei ole kyllä mikään 560 vaan 60 vuotis juhlamalli 500:sta erikoisvärityksellä. Ja kyllä noita saa muutenkin kaksivärisenä tilattua. Tais olla joku jopa kolmivärisenä.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 03.07.2017 21:10
Kirjoittaja pesufati
Joo, voi olla et oot oikeassa, näkemäni oli tosiaan liikkeessä ja tunnuksia en nähnyt ja lehtileikkeen kuvassakin kuitenkin on 500 logot. Äkkiä se 60 v meni sitte.

Re: Fiat 500

Lähetetty: 04.07.2017 20:58
Kirjoittaja karpy
Ciao
Olen juuri matkalla sen klassikko-500 60-vuotisjuhliin Italiaan Fiat 500 Giardinieran kanssa. Tätä kirjoittaessa Garda-järven laitamilla.

terkkuja vaan uudemmille ja vanhemmille 500-sille.

t. kari Pynnä