ristretto kirjoitti:
Juuri ennen luovutusta Fiat julkaisi faceliftin viisatasesta ja vaikka siinä on jotakin kivaa uutta (esim paremman näköiset päiväajovalot), niin on siinä myös paljon mistä en pidä (esim. uudet takavalot ja uusi Uconnect näyttö kojetaulussa). Eli itse asiassa kävi hyvin kun omaan (ja etenkin vaimon) silmään tämä näyttää paremmalle kuin faceliftattu versio...
Siinä faceliftissä oli paljon hyvääkin, mutta itseä vaivasi se uusi mittaristo. Koko vanhan mallin hauska konsepti romukoppaan, jotta saatiin pakollinen värinäyttö keskelle. Se tulee harmittamaan, kun joskus vielä vaihdan oman punaisen 2013 Twinin helmiäsvalkoiseen faceliftiin.
vaimo osti itselleen uuden 500:sen. Nyt siihen pitäisi löytää jostain punaiset matot lattiaan. Netistä kun yritin tonkia niin tuli vastaan vaan englannista oikean puoleisella ohjauksella varustettuja matto malleja. Luulisin et joku muukin on sellaisia hommannut, jos linkkejä saisi tai firmojen nimiä mistä löytyy.
ristretto kirjoitti:Auto tosin tuli väärillä vanteilla ja jalkatilan matoilla, mutta liike korjaa asian pikimmiten.
Nyt on runsas kuukausi kulunut eikä liike ole saanut vanteita tai mattoja hoidettua kuntoon. Onhan toki lomakausi ollut huipussaan ensin kotimaassa ja nyt Italiassa. Mutta silti. Yritetään olla kärsivällisiä...
fiudeli kirjoitti:vaimo osti itselleen uuden 500:sen. Nyt siihen pitäisi löytää jostain punaiset matot lattiaan. Netistä kun yritin tonkia niin tuli vastaan vaan englannista oikean puoleisella ohjauksella varustettuja matto malleja. Luulisin et joku muukin on sellaisia hommannut, jos linkkejä saisi tai firmojen nimiä mistä löytyy.
Onkos viissataseen punaisia mattoja saanutkaan? Abarth -versioon kai kyllä, mutta normiviissataseen? Jos on, niin voihan niitä kysellä myös kotimaiselta jälleenmyyjältä (vaikka toimitus voikin ainakin yllä olevien omien kokemusten perusteella kestääkin...). Ja nopealla googlettamisella löytyi esim tällaista:
-17 Audi Q2 1.6TDI
-15 Fiat 500 TwinAir (RIP, eli kolarin jälkeen lunastukseen - seuraava Fiat 500 harkinnassa)
-06 Mini Cooper S (myytävänä)
-93 Porsche 911 Carrera 2 Coupé
onko 500:n omistajat tehneet mitään kaamealle rengas melulle. viimeksi meillä on ollut noin kova ääninen auto vuosia sitten kun ostin klassikko minin. Muuten ollaan kyl tyytyväisiä autoon, melu vaan kova.
oetseli kirjoitti:...kun joskus vielä vaihdan oman punaisen 2013 Twinin helmiäsvalkoiseen faceliftiin.
Oli tarkoitus kolme vuotta sitten ostaa helmiäsivalkoinen (näkemättä) 500c, mutta "hyllyssä" ei ollut kuin normivalkoisia.
Silloin harmitti, mutta sen jälkeen olen nähnyt kolme helmiäisvalkoista livenä ja ei se helmiäinen ole kyllä ihan sitä mitä villeimmissä unelmissa kuvittelin sen olevan - pienoinen pettymys.
Mutta niinhän se pitää ollakin, että toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä tai jotakin sitä rataa...
Vantaan poliisilaitoksen lähellä mielenkiintoisen värinen "maalattu?" Fiat 500C
Kyseinen viritys on tullut usein vastaan työmatkalla Vantaan Ylästössä.
Taisi olla muutama vuosi sitten FHRA:n näyttelyssä tuunaus-hallin puolella.
Ymmärtääkseni masiina on "tee se itse" Abarth.
Jos olisi minun, niin vaihtaisin rätin mustaksi, mutta maksajahan päättää ja siihen on tyydyttävä .
TwinAir on nyt taivaltanut 2500 km ja moottori on huomattavasti pirteämpi kuin aluksi. Sisäänajo vaikutuksia varmaankin. Keskikulutuksen on tähän mennessä 6l/100km.
Myyjäliike sai myös jälkitoimitettua vanteet joilla auto tilattiin sekä kangasmatot.
Talvi kun tekee tuloaan, niin päätökset moottorinlämmittimen suhteen tehtiin myös. Autoon asennetaan ensi viikolla Webasto, akkulaturi sekä Remuc kauko-ohjaus lämmittimelle. Kallis vaihtoehto, mutta ajateltiin pärjätä talvi Fiatilla kahden auton sijasta.
-17 Audi Q2 1.6TDI
-15 Fiat 500 TwinAir (RIP, eli kolarin jälkeen lunastukseen - seuraava Fiat 500 harkinnassa)
-06 Mini Cooper S (myytävänä)
-93 Porsche 911 Carrera 2 Coupé
Kerro sitten kokemuksia Webastosta ja Remucista! Oma TwinAir nimittäin saa saman setin pari viikkoa myöhemmin.
Kyseessä on varmaankin kiinteä akkulaturi? Jos saa kysyä, niin kuinka kalliiiksi se tulee? Työmatkani on n. 10 km joka ei välttämättä riitä kompensoimaan lämmitysaikaa, joten minäkin saatan joutua harkitsemaan sellaista.
Akkulaturi tulee olemaan kiinteä. Se tuo minulle 250€ lisähintaa asennuksineen, mutta kannattaa mielestäni ehdottomasti. Yhdessä aikaisemmassa autossa Webasto imi pakkasilla akun melkein tyhjäksi vaikka minulla ajomatkat keskimäärin tuplasti tuon sinun 10km. Ja Fiatin akku on pienempi...
-17 Audi Q2 1.6TDI
-15 Fiat 500 TwinAir (RIP, eli kolarin jälkeen lunastukseen - seuraava Fiat 500 harkinnassa)
-06 Mini Cooper S (myytävänä)
-93 Porsche 911 Carrera 2 Coupé
NicholasOakenscowl kirjoitti:Kerro sitten kokemuksia Webastosta ja Remucista! Oma TwinAir nimittäin saa saman setin pari viikkoa myöhemmin.
Kyseessä on varmaankin kiinteä akkulaturi? Jos saa kysyä, niin kuinka kalliiiksi se tulee? Työmatkani on n. 10 km joka ei välttämättä riitä kompensoimaan lämmitysaikaa, joten minäkin saatan joutua harkitsemaan sellaista.
Jos autossa ei ole AGM akkua niin helpottaa kummasti elämää weban kanssa.
ristretto kirjoitti:Juu, laitetaan kokemuksia jahka niitä kertyy.
Akkulaturi tulee olemaan kiinteä. Se tuo minulle 250€ lisähintaa asennuksineen, mutta kannattaa mielestäni ehdottomasti. Yhdessä aikaisemmassa autossa Webasto imi pakkasilla akun melkein tyhjäksi vaikka minulla ajomatkat keskimäärin tuplasti tuon sinun 10km. Ja Fiatin akku on pienempi...
Ok, kiitos tiedosta. Lueskelin vähän aiheesta ja taidan päätyä asennuttamaan Defa MultiCharger 1210:n, autossa kun on jo Defan moottorinlämmitin johtoineen. Eipähän tarvitse varoa lämmittimen käyttöä.
Start & Stoppikin varmaan tykkää kun on liikenteessä täyteen ladatulla akulla.
Kannattaa ehdottomasti asentaa Defan akkulaturi, jos laittaa polttoainelämmittimen.
20 km matka ei riitä akun lataamiseen täyteen ja lämmitin syö sitten akun nopeasti tyhjäksi.
Asennutin omaan Abaraattiin Eperin lämmittimen ja tarkoitus olisi laittaa myös Defan johtosarja akkulaturilla ja sisäpistokkeella.
Tuon asennus on kylläkin hiukan kesken vielä. Sisäpuhalluksen ohjaus sekä puhelinohjauslaite on vielä asentamatta.
Eperin puhelinohjaus on halvempi kuin perinteinen kaukosäädin ja toimii kätevästi älypuhelimen appsilla.