Sivu 1/2

Vertailu papereita Fiatehin

Lähetetty: 19.04.2010 00:47
Kirjoittaja jeffgordon
Aattelin avata tällasen langan, kun ittellä ainakin tarvetta jossain vaiheessa. Eli tähän vois kerätä tarvittavia vertailulappuja katsastusta varten eri Fiatin malleihin, kysymyksiä niitä koskien, linkkejä mistä löytää jne. Jos viitsit vaikka skannata lappusi ja laittaa johkipäin jakoon.

Itsellä olis tarvetta Mirafiorin lapuille 1300/2000tc eroista, mielellään maahantuojalta saatu tms. virallinen lappu joka konttorille kelpaa. Olen joskus tuollaisen maahantuojalta saanut, mutta reilun 10v. aikana hukkunut johonkin..

Lisäksi jos ois tietoa mistä löytäisi dokumenttaja Volumetricon/ normaalien eroista, olisin erittäin kiitollinen!

Lähetetty: 19.04.2010 17:37
Kirjoittaja joel127
Sama täällä. Olen etsinyt vanhoista topiceista, mutta en ole löytänyt(muistan jokus nähneeni).
Eli tarvitsisin verrokki paperin 1300GT seiskasta.

Lähetetty: 19.04.2010 17:43
Kirjoittaja GreenThing
Joskus on ollut puhetta merkkikerhoista.
Sen olen huomannut että jos on vähän aktiivisuutta kuulua johonkin kerhoon ja halua tutustua muihin harrastajiin, niin tällaisetkin kyselyt muuttuvat paljon helpommiksi. :wink: Yhteisöissä on voimaa, enkä puhu nyt mistään nettiyhteisöistä.
Mutta kyllähän nuo paprut täältäkin kyselemällä saa.
Sori OT..

Lähetetty: 19.04.2010 20:23
Kirjoittaja Luigi
Tällaiset ketjut pysyvät käyttökelpoisempina, kun ei turhia pulinoita lähetellä. Tuolta löytää niin tehdasmanuaalia (joissa on jarrujen mittoja sun muuta tekniikan vaihtajia kiinnostavaa), kuin muutakin:
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f1 ... ion-57409/
http://storage.fiat-bg.org/
Jokainenhan sitten ymmärtää, että ottaa ihan tietoisen riskin kaikenlaisista tartunnoista, jos menee noin vain ajelemaan netistä mahdollisesti vastaan tulevia exe-tiedostoja.

Lähetetty: 20.04.2010 20:20
Kirjoittaja joel127
JOS tänne saatais kerättyä näitä vertailu papruja useaan malliin, eikö tämä kannattaisi sitten liittää tonne FAQ osioon(jos mahdollista) Ihan vaan tulevia rakentajia varten.
Tuli vain mieleen.

Lähetetty: 20.04.2010 21:00
Kirjoittaja mikahai
moro.
sain kaverilta lainaan nuo mirafiorin laput joissa on eritelty "tavallisten" ja
racingin eroavaisuudet.
tuolla paperi nipulla ainakin omaan irtosi leima,
nuo paprut on muuten aikanaan tilattu autonovolta.
minun autossa tosin piti käyttää moottorivertailuna argentan 120ie motoria ruiskujen vuoksi.
johon taas riitti kopio säätöarvokirjasta josta tekniset tiedot näkyvät.

Lähetetty: 20.04.2010 22:28
Kirjoittaja jeffgordon
mikahai kirjoitti:moro.
sain kaverilta lainaan nuo mirafiorin laput joissa on eritelty "tavallisten" ja
racingin eroavaisuudet.
tuolla paperi nipulla ainakin omaan irtosi leima,
nuo paprut on muuten aikanaan tilattu autonovolta.
minun autossa tosin piti käyttää moottorivertailuna argentan 120ie motoria ruiskujen vuoksi.
johon taas riitti kopio säätöarvokirjasta josta tekniset tiedot näkyvät.
Saatko nuo paperit vielä käsiin ja skannattua ja vaikka mulle laitettua sähköpostilla tai johonkin jakoon? Tai jos ei skanneria löydy, niin jos ne saisi vaikka postilla lainaan, voisin skannata ja laittaa jakoon ja laittasin sitten takasin sulle?

Lähetetty: 21.04.2010 21:44
Kirjoittaja mikahai
mulla on vielä nuo paperit. kysäsenpä huomenna omistajalta luvan niin voin vaikka lähettää ne sulle postitse.
niin saat laittaa ne vaikka tänne yleiseen jakoon.
olen huomenna yhteydessä.

Lähetetty: 06.05.2010 13:38
Kirjoittaja jeffgordon
No niin, vihdoinkin sain nuo paperit skannattua, kiitoksia Mikalle niistä! Löytyy koneelta myös PDF:nä, jos joku kaipaa niin voin laittaa sähköpostilla tulemaan. Paperit tuolla siis Racingistä, 1300/1600 Mirkuista sekä 132:ta

http://kuvablogi.com/blog/10520/12/

Kuvat numeroitu siinä järjestyksessä kuin ne olivat niputettuina. Racingin kakkoskuvan yks nurkka mustana kun en het purkanu niittejä, PDF:nä tuokin löytyy ehjempänä.

Nyt vielä jostakin vastaavat dokumentit Volumetricosta niin voila! :D

Vai kävisköhän näistä jompi kumpi? :D :D

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2582490.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2582491.jpg

Tuo Afrikkalaisen Racingin vois pian vaikka käydäkkin, puuttuu vaan vielä muutama kilowatti Volumetricoon verrattuna..

Lähetetty: 06.05.2010 19:01
Kirjoittaja vvieri
Kiitokset hyvälaatuisista kuvista! 8) Olisin kovin kiitollinen, jos saisin nuo vielä osoitteeseen vvieri ät gmail piste com. Jos jengillä on papereita, niin pystyn jatkossa helposti skannaamaan nuo PDF:ksi.

Abarthista varmaan löytyisi paperit suht helposti ja sais verrokin tehoksi sen 140hv, mutta siinä ei ollut jäykkää taka-akselia, mahtavatko sitten vaatia katsastukseen vastaavan rakenteen jos sellaista käyttää? Tosin tiedossa on tapauksia jolloin eivät ole vaatineet.

Siinä mielessä se Volumetrico olisi helpoin, mutta eipä ole korjaamomanuskaa sellaiseen löytynyt, vaikka oon ulkomaalaisiltakin foorumeilta kysellyt ja maahantuojille soitellut.

Verrokin pitää olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan liikenteeseen rekisteröity, joten Afrikan mallien kanssa voi olla vähän nihkeetä.

Tehojen kannaltahan on sama, onko verrokkina Racing vai Supermirafiori, jälkimmäisestä ainakin on hyvän manuskoita liikenteessä.

Lähetetty: 06.05.2010 20:32
Kirjoittaja jeffgordon
vvieri kirjoitti:Kiitokset hyvälaatuisista kuvista! 8) Olisin kovin kiitollinen, jos saisin nuo vielä osoitteeseen vvieri ät gmail piste com. Jos jengillä on papereita, niin pystyn jatkossa helposti skannaamaan nuo PDF:ksi.

Abarthista varmaan löytyisi paperit suht helposti ja sais verrokin tehoksi sen 140hv, mutta siinä ei ollut jäykkää taka-akselia, mahtavatko sitten vaatia katsastukseen vastaavan rakenteen jos sellaista käyttää? Tosin tiedossa on tapauksia jolloin eivät ole vaatineet.

Siinä mielessä se Volumetrico olisi helpoin, mutta eipä ole korjaamomanuskaa sellaiseen löytynyt, vaikka oon ulkomaalaisiltakin foorumeilta kysellyt ja maahantuojille soitellut.

Verrokin pitää olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan liikenteeseen rekisteröity, joten Afrikan mallien kanssa voi olla vähän nihkeetä.

Tehojen kannaltahan on sama, onko verrokkina Racing vai Supermirafiori, jälkimmäisestä ainakin on hyvän manuskoita liikenteessä.
Laitanko Ville PDF:nä vai kuvina?

Joo tuo Abarthiin vertailu on mietityttänyt myös, koska jäykkää akseliahan ei saisi erillisjousitettuun vaihtaa, joten katsotaankohan nuo sitten eri korimalleiksi? Toki, nämähän ovat kyllä aivan normimalleinakin sen verta harvinaisia jo Suomessa, että tuskin katsuri tietää Abarthissa olleen erillisjousitettua perää jos tuosta ei suoranaisesti missään ole mainintaa..

Onko tuo faktaa että pitää olla Euroopan tai Pohjois-Amerikan liikenteeseen rekisteröity, ja mistä johtuu? Ainakin täälä paikallinen inssi antoi ymmärtää että jos on vaan valmistettu johonkin päin maailmaa niin käy verrokiksi, tuota Kadettia kun katsastin. Toki siinäkään ei joutunut tuota "optiota" käyttämään, joten ei ole faktaa onnistuuko. Sehän kyllä avaisi ovia aika paljon, eikös esim. Sierraa ole saanut afrikassa isohkolla (5.0?) V8:lla..

Tässä nyt metsästän nimenomaan tuota 140hp verrokkitehoa, ois paljon parempi saada otteeseen 168hp kuin 138hp.. 8)

Lähetetty: 06.05.2010 20:48
Kirjoittaja vvieri
Kyllä tuosta Euroopasta ja Pohjois-Amerikasta oli aikanaan ihan mustaa valkoisella laissa ajoneuvon rakenteen muuttamisesta. Finlexin sivuilta oli tänne linkkejäkin, mutta lienevät vanhentuneita, kun noilla weppisivuilla on taipumusta muuttua.

Nimenomaan monien foordimiesten kanssa tuota Sierain-asiaa ollaan pohdittu - ainakaan muutama vuosi sitten se ei tosiaan passannut. Fiiattiharrastajalle myös Etelä-Amerikassa olisi paljon mielenkiintoisia automalleja joihin verrata...

Voi olla tosiaan ettei taka-akselin eroja olla tiedetty tai sitten laissahan on sanottu että jarrujen ja alustan pitää vähintään vastata verrokkimallia - tiedä sitten, josko isoille tehoille mitoitettu jäykkä akselikin olisi kelvannut koska voimansiirrosta taisi olla puhetta vaan siinä mielessä että sen olisi syytä olla verrattavissa kasvaneiden tehojen suhteessa.

Niin, PDF:nä kiitos... :D

Lähetetty: 06.05.2010 21:10
Kirjoittaja mikahai
omaa autoa katsastettaessa tuli ilmi sellainenkin asia et vaikka vertailu autona käytettiin racingia niin kuitenki leveyttä kasvattaessa
leveys mitataan aina kanta autosta.
eli jos rakennat Abarth reblikaa normi mirkusta on suurin sallittu leveys
1650+100mm
ja jos taas rakennat racingista on suurin sallittu leveys 1663+100mm

Lähetetty: 07.05.2010 03:08
Kirjoittaja jeffgordon
Villelle @. En tiedä mikä oli mennyt pieleen, mutta nyt vasta huomasin että kaikki laput eivät olleet tulleet PDF:nä, täytyy käydä skannaamassa uudestaan, jos noilla lapuilla ei Mika ole jo kiire?

Löytyykö Villeltä Abarthista vastaavaa dokumenttia? Voishan sitäkin käydä konttorilla näyttämässä mitä tykkäisivät

Lähetetty: 07.05.2010 03:44
Kirjoittaja vvieri
Hmm... nyt en muista, pitää katsoa kun palajan Suomeen... tuohon pitäisi ainakin luokituspaperit olla ihan helposti löydettävissä.