Käyttökokemuksia Marea Weekendistä?

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Käyttökokemuksia Marea Weekendistä?

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Pitää tässä kevään aikana ostaa uusi auto perheelle, tulee yksi mukelo lisää ja Tipo on auttamatta liian pieni. Luonnollinen valinta on Marea Weekend, mutta koska malli on minulle hieman outo, olisi lisätieto ja vinkit todella tarpeen. Malliksi ajattelin 1,8 litraista, jolla kilpuriakin voisi hätäsiirtää lyhyitä matkoja. Autossa pitää olla ilmastointi, mutta niitähän näissä Suomessa myytävissä ei minun hintaluokassani juuri ole, hintaa saisi kertyä n. 10 000-12 000 Euroa. Olenkin tullut siihen tulokseen että tilaan Marean Saksasta jossa noita ilmastoituja on paremmin tarjolla.

Kävin tänään koeajamassa viimevuoden maaliskuussa rekisteröityä 1,6 litraista, josta tuli seuraavia huomioita.
- tavaratilan päällinen rullattava matto, eikö ole missään mallissa fiksumpaa? :cry:
- keskuslukitus ei ollut kauko-ohjattu, missä mallissa tämä?
- ajettavuus oli hieman outo, kori tarttui herkästi sivuttaisliikkeeseen :shock: joka tuntui olevan herkkä eskaloitumaan luisuksi, tämä mutu tuntuma, perhe kyydissä, en viitsinyt reuhtoa, alla uudehkot Semperit
- ohjaustehostin turhankin tehokas
- rengasmeteli kohtalaisen kova, Semperin syy?
- tässä kasettisoitin, onko CD soittimia asennettu kuinka useaan?
- liikkeessä oli myös 1997 malli jossa "rumempi" etupuskuri, mistä vuodesta tulee tuo uudempi?
- 97 mallista rikki: takalasin pyyhin puuttui, takaluukun alaluukku ei auennut, takaluukun kahva kateissa.... ovatko yleisiä vaivoja?

Lisäksi, tietääkö kukaan luotettavaa jobbaria (paradoksi?!) joka toisi auton kiinteällä korvauksella, mieluiten saisi olla asiamies Saksassa kokoajan jolloin ei tulisi ensimmäinen auto joka sattuu vastaan.

Lisäksi, mikä noista malleista on kulutukseltaan paras? Aina pienin moottori ei kuluta vähiten. Vrt Uno 45 ja 55 mallit. Entä varustelu, mihin malliin tulee ns. hyödyllisiä varusteita, ja mitä? Uskon että Marea miehiäki/naisia kuuluu foorumiin :?: joten vastauksia! :D
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

MINUN mielipiteeni

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

on jättää se Mairea ihan rauhassa Saksalaisen tai Suomalaisen Jobbarin pihaan.
Tuolla rahalla voisit tuoda farkku Theman -93-94 :P
7 kE on -93 16 V Turbo mallin tullin veronlaskenta hinta = 0,4*7 = 2800 Eur.
Hyväkuntoinen Thema T16 farkku noin 100 tkm ajettuna löytynee 2500-4500 Eurolla, niitä ei ole paljon mutta löytyy.. ja koneena vanha tuttu :wink:

Runsaan kymppitonnin budjettiin mahtuisi Kappa farkkukin, tuolla 2-litraisella viisisylinterisellä = sama kuin Mareassa..
Kokeilin pari vuotta sitten vastaavaa farkku Mareaa ja mainitsemasi viat tuntuivat jo silloin löytyvän monesta yksilöstä.
Mielessä siintää Kappa farkku ton sedanin viereen, joten Saksan suuntaan tähyillään koko ajan :shock:
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Niin, taidan kuitenkin pitäytyä Maireassa, kyllä tuo Thema on jo liian vanhaa suunnittelua, eikä teho ole pääasia tässä autossa. Kappa olisi jo ehkä mahdollinen ajatus, mutta ainakaan Mobilesta ei löytynyt yhtään farkkua, ja hinnatkin pompsahtivat nopeasti liian ylös. Hienohan se olisi, eihän siinä mitään 8) Kapan ongelmina tulisivat varmaan olemaan korkeat varaosahinnat, huono käytettyjen osien saatavuus, ja osaavien huoltomiesten vähyys jos tulee HANKALIA vikoja.

Jos valita saisin (siis raha ei rajoittaisi) ottaisin Alfa Romeo 156 farkun, se on nami :o
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Itsellä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

oli sama aatos kun Mareaa kävin kokeilemassa, uudempi parempi.
Karvas oli pettymys kun 300 tkm ajettu Thema oli parempi monessa suhteessa. Taidan olla puolueellinen :lol:

Mutta eiköhän 1.8 versio ole passeli Mareaan, tuossa kahden litran 5-pyttyisessä on huolto paljon hankalampaa ja kulutus suurempi.
Eikös noita COOL versioita ole kotimaassa tarjolla kohtuullisesti :?:

Näytti olevan 55 kpl Farkku Kappoja :wink: tyrkyllä, tosin loppuhinnat kohoaa rajasi yli :( mutta löytyy sitten tilaakin
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Samoin...

Viesti Kirjoittaja am »

...koeajaessani Mareaa viime syksynä (Tipon jätin tuolloin pihaan), ajettavuus tuntui kovin erilaiselta ja hakevalta. Suuntavakaaksi ainakaan tuota yksilöä en vois sanoa. Myös kasettisoitinviritykset ihmetyttää ysikymmentäluvun lopun malleissa. Kun ei perheenlisäystä ollut tulossa, päätin pysyä Tipon ratissa. Hmm, tuo Marean 1,6 verrattuna Tipon 1.6 tc malliin tuntui melko hissukalta. Ehkä 1,8 versio on "riittävä" Mareaan.

No nämä tietty makuasioita.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Vielä Saksan hakijoista

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

olen itse ollut yhteydessä vain Orivedellä toimivaan Jukka Pelliseen, joka käy kuljetusautolla Saksassa, ja tuo vaikka kotiovelle halutun auton.
Pyytää moisesta 900 Euroa :?

Niin ja jobbari on jobbari Suomessa ja Saksassa, sieltä syvältä kaikki :x

Jos löydät hyviä laita ilmoitusta tännekin :idea:
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

niin ja saksasta...

Viesti Kirjoittaja am »

muokattu
Viimeksi muokannut am, 14.10.2007 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Katsoppa nyyssigruuppi sfnet.harrastus.autot.maahantuonti, tuolla on hyvin paljon juttua erilaisista palveluntarjoajista - osaa noista kannattaa käyttää, osaa ei... 8)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Etsiikö tuo Pellinen auton, vai pitääkö se itse ensin löytää? Oletko ostanutkin auton häneltä?

Entä se Progate, nettisivuilla on vain moottoripyörien tuontia?
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Lanciat

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

täytyy aina itse etsiä.. Pellinen on tuonut jo vuosia varaosa Alfoja maahan joten on "saman henkinen" tuoja nuo muuthan ovat MB BMW WV kategoriaa.
Olenkin joskus ehdottanut RINKIÄ hankinnoille :idea:
Meitä asian harrastajia on vähän ja paljolti tunnemme toisemme (tai ainakin opimme tuntemaan).
Siis hankitaan ajoneuvot yhteishankintana :o Mielestäni Saksan aliarvostus Italian autoille yhdistettynä Suomen kolminkertaisenn tilanteeseen luo otollisen tilanteen taloudellisestikin. Koska jälleenmyyntihinnat ovat alhaalla molemmissa maissa ja paperitöillä sen pystyy osoittamaan, saa tuotua ihan kivoja kulkineita kohtuu veroin omaan käyttöön!!
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

"Mielestäni Saksan aliarvostus Italian autoille yhdistettynä Suomen kolminkertaisenn tilanteeseen luo otollisen tilanteen taloudellisestikin. Koska jälleenmyyntihinnat ovat alhaalla molemmissa maissa"

Juuri noin. Tämän takia onkin oikeastaan järkevää ostaa merkki jota ei tuoda yleisesti. Tullin sivuilla on ennakkopäätökset kuukausittain, ja kun katsoin kahden kuukauden päätökset: toisessa ei yhtään Fiudea, ja toisessa Scudo (?!) ja Coupe. Eli ei niitä kauheasti tuoda Suomeen... :?: Kuitenkin suuri osa tarvitsee ihan tavallisia perheautoja, mutta lopputuloksena tuodaan kalliita MB ja BMW malleja. Mulle riittäisi ihan tavallinen pirssi, tavoitteena siis edullisempi hinta, ilmastoitu versio mahdollisimman monella airbagilla, mieluiten 1,8 moottorilla. Minulla ei ole kauhea kiire, osto pitäisi tehdä viimeistään toukokuussa, sitten vaimon maha alkaa olla sitä kokoa, ja ulkotilan lämpö niin korkea että ilmastointi olisi tarpeen :wink:
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Progate oy

Viesti Kirjoittaja am »

muokattu
Viimeksi muokannut am, 14.10.2007 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrkil
Viestit: 43
Liittynyt: 03.01.2003 23:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Jyrkil »

Minulla itselläni on marea 1.8 sedan. Ensi kilometrien aikana kirosin ja harmittelin sen vaeltavaa käyttäytymistä. (ostin käytettynä). Mietin mitä tekisin ajettavuuden parantamiseksi, kun ajan hiekkatiellä niin en voi madaltaa sitä.
Sitten ostin siihen 205/5015 renkaat niin nyt se tuntuu ihan eri autolta. Talvella käytän siinä 195/65R14 ja on silloinkin ihan hyvä.

Kaikissa mareoissa on vakiona kasettisoitin, mutta siihen on saanut myös cd- boxin. Radion paikkaan saa sovittimen et voi laittaa tavallisen rammarin. (hinta n.20€).

Olen vetänyt jokun verran omallani kilpa-autoa kärryllä ja ihan hyvin on mennyt.

Tavaratilan suoja matto on kaikissa samanlainen.

Keskuslukitukseen saa kauko-ohjattavaksi laittamalla keskuslukituksen johtosarjan väliin boxin. Hinta Delta-autossa noin 160€ ja sitä pitäisi saada myös varaosaliikkeistä. Metasystem on laitteen merkki. Helppo asentaa.

Semperitin renkaissa on aika kova melu. Mun mielestä marea on yksi hiljaisemmista farkuista.

Puskuri vaihtui 99 uudemmaksi ja sitä ennen samantyylinen oli 2 litrasissa.

Takaluukun alaluukun saranat kerää paljon likaa, joten niitä pitäisi rasvata hyvin. Sama ongolma on takaluukun kahvoissa ettei niitä rasvata ja sitten ne jumittuu ylös, kun jousi ei jaksa vapauttaa niitä takaisin.

Takalasin piihkiänmoottoriin jos vaihtaa kunnon rasvat niin kyllä se sit toimii melkein ikuisesti.
Vastaa Viestiin