Fiat Tipo
3 vuoden kokemuksella Tipo on todella mukava ja tilava auto.
Ongelmia ollut lähinnä jakohihnan katkeaminen (ei tullut vaihdettua ostettaessa ) ja viime syksynä Digiplexin anturin hajoaminen, jolloin auto sammuili välillä ja kävi taas vartin kuluttua.
Muita perusongelmia pohjan ruosteet vanhoissa yksilöissä ja tukivarsien väljyydet ja kolinat.
1,4 ja 1,6 koneet ovat aika laiskoja mutta kestäviä, vaihdelaatikoissa saattaa olla ongelmia synkroissa ( mulla 1 ja 2 kun oli ajettu ilman öljyä ).
Silloin kun kaikki toimii saa samaan hintaan todella etsiä parempaa autoa, kunhan ostohetkellä tutkii helmat ja lokarit ym.
Ongelmia ollut lähinnä jakohihnan katkeaminen (ei tullut vaihdettua ostettaessa ) ja viime syksynä Digiplexin anturin hajoaminen, jolloin auto sammuili välillä ja kävi taas vartin kuluttua.
Muita perusongelmia pohjan ruosteet vanhoissa yksilöissä ja tukivarsien väljyydet ja kolinat.
1,4 ja 1,6 koneet ovat aika laiskoja mutta kestäviä, vaihdelaatikoissa saattaa olla ongelmia synkroissa ( mulla 1 ja 2 kun oli ajettu ilman öljyä ).
Silloin kun kaikki toimii saa samaan hintaan todella etsiä parempaa autoa, kunhan ostohetkellä tutkii helmat ja lokarit ym.
Kahden Tipon omistajana olen kyllä sitä mieltä että auto on ensimmäinen Fiat joka on oikeasti hyvä ajaa. Kehitystä Regata/Ritmo sektoriin on todella paljon. Huonoa on aivan paskalahot korit molemmissa. Muita suurempia vikoja ei ole ollut. DGT versiossa oli liikaa sähkölaitteita jotka toimivat Fiatmaisesti Siitä syystä valitsin uudeksi Tipokseni 1,4 litraisen, jossa on veivattavat ikkunat, normaalit mittarit ja tavalliset lukot.
DGT viat jotka olivat minulla;
- kytkinlevystä lensi jouset
- sähköikkunan nostin räjähti
- keskuslukot eivät pelanneet pakkasella
- takaluukun lukko ei pelaa talvella (nappi jää pohjaan, sama 1,4)
- molemmat helmat piti vaihtaa
- kaasuttimen-imusarjan kumi repesi
1,4 litraisessa
- helmat/takakotelot/etusisältälokkarit paskalahot = nyt hyvät
- takaluukun lukko ei pelaa
- kaasuttimen-imusarjan kumi repesi
Mutta jos löydät hyväkorisen yksilön niin kyllä tämä vaan on hyvä auto ajaa!
Nyt perheen lisääntyessä siirryn Marea Weekendiin, pitäisi löytää Cool versio ja hinta n. 10 000 Egee...
DGT viat jotka olivat minulla;
- kytkinlevystä lensi jouset
- sähköikkunan nostin räjähti
- keskuslukot eivät pelanneet pakkasella
- takaluukun lukko ei pelaa talvella (nappi jää pohjaan, sama 1,4)
- molemmat helmat piti vaihtaa
- kaasuttimen-imusarjan kumi repesi
1,4 litraisessa
- helmat/takakotelot/etusisältälokkarit paskalahot = nyt hyvät
- takaluukun lukko ei pelaa
- kaasuttimen-imusarjan kumi repesi
Mutta jos löydät hyväkorisen yksilön niin kyllä tämä vaan on hyvä auto ajaa!
Nyt perheen lisääntyessä siirryn Marea Weekendiin, pitäisi löytää Cool versio ja hinta n. 10 000 Egee...
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Mielestäni enimmäkseen edullisia. Moottori on samaa sukua monien muiden mallien koneista, samoin vaihteisto. Purkuosaa on hyvin saatavilla joten spesiaalitkaan osat eivät maksa kauheasti. Takavalo maksaa tosin n. 70Euroa joka suhteellisen kallis, mutta ostin takavalon/antennin/sisäkahvan ja jotain muutakin rompetta joltakin iipalta hintaan 25 euroa joka jo ihan kohtuullista. Ainoa oikeasti kallis osa on se kaasuttimen ja imusarjan välinen kumihässäkkä, maksaa merkkiliikkeellä jotain 100Euroa Olen sen siis itse korjannut molempiin Tipoihini sikamassalla Tämä nykyinen irtosi kokonaan, siis kaasutin siirtyi 2cm sivusuunnassa, liimasin vuosi sitten ja vieläkin pelaa. Hintoja kannattaa katsella Motonetin nettisivuilta, juuri sen halvemmalla ei saa osia mistään.
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Re: ...
onko ruostetta,minkä värinen?? sit mikä toi ´tc´ on ja mitäs maksaa??am kirjoitti:mulla olis kohtapuoliin myynnissä 1.6 tc tipo, -91 malli ja kilometrejä 219tkm. Tuossa on siis 90hv ja liikkuu ihan kiitettävästi. Mitään erityistä vikaa ei ole ollut, tosin kulumisvikaa tietysti. Pakoputki, jarruputket esim. vaihdettu. Myyntiin auto lähtee suoraan ajosta, ostin toisen tipon saksasta...2.0 16v mallin.
On green it´s time to streetrace