Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Tammikuussa mittariin 173000km ja kone paskaksi. GM/Opel -moottori näytti olevan pellin alla. Kalusto myyty ja matka jatkuu Alfalla .
Mikäs tuli Bravon koneeseen? Eikös se ole Fiatin tekemä pata?
Mikäs tuli Bravon koneeseen? Eikös se ole Fiatin tekemä pata?
- matti_vuorio
- Viestit: 29
- Liittynyt: 06.04.2008 17:04
- Paikkakunta: Siikalatva
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Siitä lähti alakerran laakerit pyörimään ympäri kesken ajon. Ei siitä oikeen tiedä montako kilometriä ne oli ehtiny pyöriä, ennenkuin moottorin ääni muuttui kolisevaksi. Koneen purkuvaiheessa siellä ei kuitenkaan enää ollu mitään ehjää. Öljyä koneessa on aina ollu ja ne on vaihdettu 15000 välein. Esim. jakopään osissa on kaikissa GM-logot ja niitä on myös muissa moottorin osissa. En ole tutkinut, mutta varmaan se vanhempi 8-venttiilinen on Fiatin oma moottori.
- ex Bravo 1.4 12v -98
- ex Bravo 1.9 150 Multijet Diesel Sport -08
- Giulietta 1.4 Multiair -11
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Bravo Mjet 8V 111 000 km eikä ensimmäistäkään vikaa, tuollainen auton pitää olla
vm 2008
vm 2008
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Ostin sitten ilmeisesti matti_vuorio tuon sun hukkaaman Bravon maaliskuussa ja myyjä "unohti" kertoa tuollaisesta pikkuviasta. Tarina oli, että edellinen omistaja vaihtoi alfaan ja tämä siisti bravo oli kärsinyt huohottimen tukkeutumisesta noin 90tkm kohdalla, jolloin alapään laakerit ja turbo oli vaihdettu. Mittarissa oli 173tkm ja rapiat ostettaessa.
No ehdin ajaa oulusta kotiin tampereelle ja muutaman päivän päästä huomasin, että aika lailla tiputtaa öljyä. Vuoto paikallistui kampiakselin takastefaan. Remppa nyt hieman eskaloitui sattuneesta syystä ja vaihtoon meni kampiakseli, alakerran laakeroinnit, yms. yms. Yläkerta oli ihan kunnossa samoin kuin männät ja sylinterit. Autolle tulee kaksi kuukautta telakallaoloa ensi viikolla. Vielä ventiilien ohjurikumit puuttuvat. Osien saamiseen on mennyt paljon aikaa.
Kyseessä on muuten tosi siisti yksilö nahkasisustuksella. Taisit ajaa paljon maantieajoa, kun kilsoja kertyi tuota tahtia?
No ehdin ajaa oulusta kotiin tampereelle ja muutaman päivän päästä huomasin, että aika lailla tiputtaa öljyä. Vuoto paikallistui kampiakselin takastefaan. Remppa nyt hieman eskaloitui sattuneesta syystä ja vaihtoon meni kampiakseli, alakerran laakeroinnit, yms. yms. Yläkerta oli ihan kunnossa samoin kuin männät ja sylinterit. Autolle tulee kaksi kuukautta telakallaoloa ensi viikolla. Vielä ventiilien ohjurikumit puuttuvat. Osien saamiseen on mennyt paljon aikaa.
Kyseessä on muuten tosi siisti yksilö nahkasisustuksella. Taisit ajaa paljon maantieajoa, kun kilsoja kertyi tuota tahtia?
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Isäukon vm. 2000 1,2 16V Brava antautui kilometrien näyttäessä 486 000. Ensin alkoi oireilemaan rykimisellä tasakaasulla alle 4000rpm. Sitten kerran traktorin perässä körötellessä alkoi sama rynkytys (todellakin rynkytys) ja naps, remmi poikki. Aika hyvin toisaalta, alkoi viimeisen kahden kuukauden aikana vaihteisto jo ilmoittelemaan äänimailmaan ihmeellisiä vikinöitä ja ääni vain voimistui, takakynkkien laakerointi molemmille puolille olisi pitänyt tehdä, vaihtaa tuulilasi, vaihtaa molemmat etuvaloumpiot, korjata tuo rykimisvika...
Sama auto ei ollut moksiskaan re85:sta. Pari päivää sellaisella litkulla kokeili ja hyvin pelitti.
Sama auto ei ollut moksiskaan re85:sta. Pari päivää sellaisella litkulla kokeili ja hyvin pelitti.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Kyllähän tuo pitää vielä kunnostaa ja viedä kunniallisesti yli puolen miljoonan rajapyykin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Juu, en ihan laskisi kilometrien takia antautumiseksi hihnarikkoa. Tai onhan se tietysti hihnan kilometrien osalta täynnä. Käyntihäiriöt on voineet olla oire hihnaviasta.
Noille wellun perheen autoille tulee aika kunnioitettavaa tahtia kilometrejä, varsinkin vielä bensakoneisiksi. Maailman ympärikö niillä ajetaan vai mitä?
Noille wellun perheen autoille tulee aika kunnioitettavaa tahtia kilometrejä, varsinkin vielä bensakoneisiksi. Maailman ympärikö niillä ajetaan vai mitä?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Joku salaliittoteoreetikko voisi tuosta tietenkin vetää mutkat suoriksi..wellu kirjoitti:Sama auto ei ollut moksiskaan re85:sta. Pari päivää sellaisella litkulla kokeili ja hyvin pelitti..
..alkoi oireilemaan rykimisellä tasakaasulla alle 4000rpm ..
..naps, remmi poikki
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
sämpy vei sanat suusta
ei toki olisi ensimmäinen vastaantullut moottorivaurio kyseisen litkun aiheuttamana. yleensä ongelmina ovat "sulaneet" bensaletkut, suuttimien tiivisteet tai bensapumput.
ei toki olisi ensimmäinen vastaantullut moottorivaurio kyseisen litkun aiheuttamana. yleensä ongelmina ovat "sulaneet" bensaletkut, suuttimien tiivisteet tai bensapumput.
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Niin, kumiahan se jakoremmikin on eli jos sen huolellisesti ja säännöllisesti kastelee ko. polttoaineella niin...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
voihan sen näppärä kaveri noinkin ajatellavvieri kirjoitti:Niin, kumiahan se jakoremmikin on eli jos sen huolellisesti ja säännöllisesti kastelee ko. polttoaineella niin...
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Nuo vanhempien käyttöautot on ukolla työajossa ja kilometrejä tulee viikossa vajaa 2000.
Niin, tämä rykiminen vaivasi viimeisen vuoden. Arvasin, että joku vetää johtopäätökset miksi hajosi.
Mutta kun käyttöautossa alkaa olemaan vaihteisto, tuulilasi, umpiot, takakynkät ja ties mitä kaikkea yhtäaikaa finaalissa, on aika otta uusi käyttis. Vittuako nuihin peltilehmiin rakastumaan, harrasteet sitten erikseen .
Tuo rykiminen paheni aina kostealla kelillä ja välillä ei braava käynnistynyt sateella. Tällöin erotiikkasprayta (joku elektroniikan puhristuslitku) tiettyihin sähköliittimiin (mm. kampiakselin asentoanturi oli arka kosteudelle, liekö ollut johdossa murros) ja taas mentiin.
Tuossa autossa vaikutti erittäin paljon kulkevuuteen ilmansuodatin! Vapaavirtausfiltterin jälkeen ukko modas bravan oman ilmanputsarikotelon ottamaan paremmin ilmaa ja kas kun kulki. Ei edes Alfa Romeo 33 1,7 8v ollut samanlainen menemään ku isäukon brava. Ja ne imuäänet... Erikoisinta, että kulku vain parani loppua kohti
Syy bensavehkeisiin löytyy toimintavarmuudesta ja huoltohelppoudesta. Käyttiksen olisi hyvä lähteä vielä -30 asteessa ilman lämpöä käyntiin (mitä braava ei tehnyt) ja huollot halvempia bensassa.
Nyt joku pätee, että kyllä nykytiisseli on toimintavarmempi ko joku bensa ja ei se huoltokaan ole niin kallista. Niinpäniin, kukin tyylillään, on sitä asiaa laskettu ja mietitty...
Ajeli se kuulemma joskus 1600 TC mirafiorillakin melkein puoli miljoonaa. Motti ei levinnyt vaan koppa...
Ennätys on Fiat Tempra SW -96 1,6 MPI; 586 000km, kunnes ajonesto päätti tehdä pelistä lopun.
Niin, tämä rykiminen vaivasi viimeisen vuoden. Arvasin, että joku vetää johtopäätökset miksi hajosi.
Mutta kun käyttöautossa alkaa olemaan vaihteisto, tuulilasi, umpiot, takakynkät ja ties mitä kaikkea yhtäaikaa finaalissa, on aika otta uusi käyttis. Vittuako nuihin peltilehmiin rakastumaan, harrasteet sitten erikseen .
Tuo rykiminen paheni aina kostealla kelillä ja välillä ei braava käynnistynyt sateella. Tällöin erotiikkasprayta (joku elektroniikan puhristuslitku) tiettyihin sähköliittimiin (mm. kampiakselin asentoanturi oli arka kosteudelle, liekö ollut johdossa murros) ja taas mentiin.
Tuossa autossa vaikutti erittäin paljon kulkevuuteen ilmansuodatin! Vapaavirtausfiltterin jälkeen ukko modas bravan oman ilmanputsarikotelon ottamaan paremmin ilmaa ja kas kun kulki. Ei edes Alfa Romeo 33 1,7 8v ollut samanlainen menemään ku isäukon brava. Ja ne imuäänet... Erikoisinta, että kulku vain parani loppua kohti
Syy bensavehkeisiin löytyy toimintavarmuudesta ja huoltohelppoudesta. Käyttiksen olisi hyvä lähteä vielä -30 asteessa ilman lämpöä käyntiin (mitä braava ei tehnyt) ja huollot halvempia bensassa.
Nyt joku pätee, että kyllä nykytiisseli on toimintavarmempi ko joku bensa ja ei se huoltokaan ole niin kallista. Niinpäniin, kukin tyylillään, on sitä asiaa laskettu ja mietitty...
Ajeli se kuulemma joskus 1600 TC mirafiorillakin melkein puoli miljoonaa. Motti ei levinnyt vaan koppa...
Ennätys on Fiat Tempra SW -96 1,6 MPI; 586 000km, kunnes ajonesto päätti tehdä pelistä lopun.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Toi on kyl niin totta! Just pistin 1000e käyttikseen kun laitettiin joka nurkkaan jarrut, iskarit ja renkaat uusiks, saa mennä noilla sen aikaa kun on talossa, toista kierrosta kaikkia ei kannattane uusia kun sitten on jo niin paljon muutakin. Nyt vasta reilu 200tkm mittarissa.wellu kirjoitti:]autossa alkaa olemaan vaihteisto, tuulilasi, umpiot, takakynkät ja ties mitä kaikkea yhtäaikaa finaalissa, on aika otta uusi käyttis. Vittuako nuihin peltilehmiin rakastumaan, harrasteet sitten erikseen
Ja mirafiorilla pääsee tosiaan helposti sen 600tkm.. Enkä olis nykyDieselin toimivuudesta enää niin vakuuttunut, tuntuu olevan yhtä paljon vikoja kun bensakoneissa? Syöttölaitteitten imupumput niin pieniä ettei tahdo saada käyntiin jos tankki tyhjenee, käsipumppuja ei enää ole. Uusissa Mersuissa kuulemma ei oikeastaan ollenkaan imukykyä, jos pääsee hörppäämään ilmaa niin pitää saada jostain irtopumppu imemään nafta moottorille asti ennenkuin saa käymään. Senpä takia Scudoni pöriseekin jakajapumpulla..
Joo mut niistä Bravoista jos jollain oli jotain..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Juu, mitä sitä käyttiksiin isoja remppakokonaisuuksia tekemään. Ja mitä näihin halpoihin bensavehkeisiin tulee, niin sen minkä uudehkon dieselin kuluissa säästäisi, menisi hyvin äkkiä arvonalennukseen ja lainanhoitokuluihin. Melkoista toisinajattelua kuitenkin sahata lähes 100tkm/vuosi vanhoilla bensa-Fiateilla, yleensähän tuossa vaiheessa hankitaan "perustellusti" se kaasuöljyllä raksuttava volkkari neljällä nollalla tai ilman.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Gallup: Suomen ajetuin Bravo
juu, enemmän murheita on uusissa. vanhat tojotan mallit takasin, kaikkein luotettavimpia ovat kiisseli koneiksi.Sämpy kirjoitti: Enkä olis nykyDieselin toimivuudesta enää niin vakuuttunut, tuntuu olevan yhtä paljon vikoja kun bensakoneissa? Syöttölaitteitten imupumput niin pieniä ettei tahdo saada käyntiin jos tankki tyhjenee, käsipumppuja ei enää ole. Uusissa Mersuissa kuulemma ei oikeastaan ollenkaan imukykyä, jos pääsee hörppäämään ilmaa niin pitää saada jostain irtopumppu imemään nafta moottorille asti ennenkuin saa käymään. Senpä takia Scudoni pöriseekin jakajapumpulla..
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt