Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Gallup: Suomen ajetuin Bravo
Kuinka paljon sinä olet ajanut bravollasi? Entä mitä osia olet joutunut vaihtamaan ja korjauksia tekemään?
Oma saldoni:
Bravo SX100 vm2000 (ollut mulla uudesta saakka)
184000km
vaihdettuja osia: molemmat raidetangonpäät, tukivarret, etu iskarit, taka-akselin laakerointi, pakokaasujen lämpöanturi, kytkin (180'000km), repsikan puoleisen oven saranat.
Kohta pitäisi myös vaihtaa ovenkahvat ja kattolistat.
Oma saldoni:
Bravo SX100 vm2000 (ollut mulla uudesta saakka)
184000km
vaihdettuja osia: molemmat raidetangonpäät, tukivarret, etu iskarit, taka-akselin laakerointi, pakokaasujen lämpöanturi, kytkin (180'000km), repsikan puoleisen oven saranat.
Kohta pitäisi myös vaihtaa ovenkahvat ja kattolistat.
Meillä oli reilu 200tkm ajettu 1.4 bravo taannoin, uutena ostettu. Autoon ei vaihdettu muuta kuin nokkahihna ja öljyt ym normaalit. Pakoputkea joutui hitsaamaan lopuksi. Korjauskulut kuitenkin 0e Huom, ei edes jarrupaloja jouduttu uusimaan . Naiskuskilla koko aika.
Lancia Thema 2.0 16v T LX -92
Lancia Thema 2.0 8v Turbo -88
Fiat Multipla 1.6 elx -99
Fiat Multipla 1.6 kaasu/bensa -05
Citroen Jumper 2.8 -06
Fiat Linea 1.3 mjet -08
Lancia Thema 2.0 8v Turbo -88
Fiat Multipla 1.6 elx -99
Fiat Multipla 1.6 kaasu/bensa -05
Citroen Jumper 2.8 -06
Fiat Linea 1.3 mjet -08
200tkm ja ei edes jarrupaloja vaihdettu?Flex kirjoitti:Meillä oli reilu 200tkm ajettu 1.4 bravo taannoin, uutena ostettu. Autoon ei vaihdettu muuta kuin nokkahihna ja öljyt ym normaalit. Pakoputkea joutui hitsaamaan lopuksi. Korjauskulut kuitenkin 0e Huom, ei edes jarrupaloja jouduttu uusimaan . Naiskuskilla koko aika.
Multa meni vaihdossa vuonna 2005 tuolloin 185000 km ajettu 1.6 Bravo, vuosimallia -98 (uutena tuolloin hankittu), että mikähän sen ajosaldo nyt lie...?
Autosta meni takuuaikana (tuolloin takuu 3v) laturi (ja akku saman tien), startti sitten loppuvaiheessa, kerran vaihdettiin kaikki iskarit, kerran jarrulevyt, pari kertaa -palat, se ohjauspyörän viiksihärdelli, takalasin pyyhkijän moottori, siinäpä nuo. Tuulilasin ja takalasin pesimien letkuihin jouduin vaihtamaan takaiskuventtiilit.
Itseäkin ihmetyttää edelleen, että Bravosta luopuessani koko pakoputkisto oli alkuperäinen ja maalipinta vailla mainittavampia vikoja!
Autosta meni takuuaikana (tuolloin takuu 3v) laturi (ja akku saman tien), startti sitten loppuvaiheessa, kerran vaihdettiin kaikki iskarit, kerran jarrulevyt, pari kertaa -palat, se ohjauspyörän viiksihärdelli, takalasin pyyhkijän moottori, siinäpä nuo. Tuulilasin ja takalasin pesimien letkuihin jouduin vaihtamaan takaiskuventtiilit.
Itseäkin ihmetyttää edelleen, että Bravosta luopuessani koko pakoputkisto oli alkuperäinen ja maalipinta vailla mainittavampia vikoja!
Lankomiehellä on nyt reilun vuoden ollut -98 Brava 1.4 12V. Jotain päälle 160tkm ostaessa, ja nyt jotain vaille 180tkm. Nokka-akseli näytti ehjältä mitä sai öljykorkin kautta katsottua. Tässä vuoden aikana jarrupalat uusittu (vanhat oli tarvikepalat), pakoputki, lisäjarruvalo ja vasemman puolen ovenkahvat. Ja aikoinaan heti hankinnan jälkeen nokkahihna + rullat ja vesipumppu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- tommi nylund
- Viestit: 1307
- Liittynyt: 11.08.2004 22:31
- Paikkakunta: Tammerforssss
Topicin aloittamisen jälkeen on tullut paljon lisää kilometrejä. Nyt mittarissa 211000km. Viimeisen postin jälkeen (184000km) on autoon vaihdettu kytkin sekä etulevyt+palat. Myös käsijarrun vaijeri oli niin jäykkä, että piti vaihtaa. Samalla vaihtui takajarrun kengät.
Tihkukytkin on alkanut pätkiä viime aikoina, tietääkö joku onko vika kenties releessä?
Tihkukytkin on alkanut pätkiä viime aikoina, tietääkö joku onko vika kenties releessä?
- Fiatmaster
- Viestit: 329
- Liittynyt: 12.11.2006 21:30
- Paikkakunta: Alavus
Omalla Hgt:llä vasta kymppitonnin verran tullut veivattua. Mittarissa 208 tkm. Pian 5 kuukautta vasta kyllä ollut omistuksessa. Ihan tyytyväinen ollut, mitä nyt heti pamahti laturi, airbagin merkkivalo ei syty ollenkaan?ja termostaatti ei pelannu. Vaihdettu koiranluut eteen, 2"5 putkisto, raidetangonpäät, käsijarruvaijerit, ilmastoinnin kuivain, tehostimen remmi ja pientä nippeliä. Nyt alkaa ilmeisesti vesipumppu kummittelemaan ku nesteet häviää hitaasti kyllä ja näyttäis jakopäästä tulevan Kalliiksi tulee ylläpitäminen Mutta auto muuten niin mukava ajella että se on vaivan arvonen... Tihku ei kanssa pelannut pitkään aikaan, nyt sitten pesin yks päivä auton niin tihku yhtäkkiä rupes pelittää, mutta pyyhkijöiden raja-arvossa nyt vikaa kun jäävät ylös moottori ja rele hienosti tuulilasin ala puolella jonne vesi pääsee komeasti...
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Mulla on bravo 1.6sen mittarissa nyt 222000 ja katsastuksessa inssi poksautti jarruputken p*skaks muuten päästöt sun muut oli kaikki ihan ok. Hyvä peli ja menee vähällä bensalla.
Exiä-128 Rally-73,Fiat Uno turbo i.e-88,Ritmo 105tc-84,Fiat 600 useampi tusinaseiska
Fiat Bravo 1.6-98,Fiat 127 Sport,Ritmo Cabrio,Alfa Spider,Fiat Cinquecento yms yms...
Muun merkkisiä +100kpl
Maserati 4.24v-92 Pösö 205,MB E430 V8,Anjovis
Fiat Bravo 1.6-98,Fiat 127 Sport,Ritmo Cabrio,Alfa Spider,Fiat Cinquecento yms yms...
Muun merkkisiä +100kpl
Maserati 4.24v-92 Pösö 205,MB E430 V8,Anjovis
OT: minkä värinen rakkine se on ja muita tuntomerkkejä niin osaa morotella oon kyllä pitäny silmät auki mutta en ole huomannut uusien yksilöiden ilmaantumista uuraisten ydinkeskustan katukuvaantöttis kirjoitti:Mulla on bravo 1.6sen mittarissa nyt 222000 ja katsastuksessa inssi poksautti jarruputken p*skaks muuten päästöt sun muut oli kaikki ihan ok. Hyvä peli ja menee vähällä bensalla.
Kyseessä oli kyllä takajarruputki mutta eturenkaan vieresta tuo mossahti...
Ja Benny Uuraisilta on torppa myyty ja ostettu uusi(vanha)Vaajakoskelta.
Bravo on sininen ja rumasti pohjamaalatut etulokasuojat(uudet maksaa motonetissä 49.90kpl)niin ei viitsi sen paremmin fiksata.
Ja Benny Uuraisilta on torppa myyty ja ostettu uusi(vanha)Vaajakoskelta.
Bravo on sininen ja rumasti pohjamaalatut etulokasuojat(uudet maksaa motonetissä 49.90kpl)niin ei viitsi sen paremmin fiksata.
Exiä-128 Rally-73,Fiat Uno turbo i.e-88,Ritmo 105tc-84,Fiat 600 useampi tusinaseiska
Fiat Bravo 1.6-98,Fiat 127 Sport,Ritmo Cabrio,Alfa Spider,Fiat Cinquecento yms yms...
Muun merkkisiä +100kpl
Maserati 4.24v-92 Pösö 205,MB E430 V8,Anjovis
Fiat Bravo 1.6-98,Fiat 127 Sport,Ritmo Cabrio,Alfa Spider,Fiat Cinquecento yms yms...
Muun merkkisiä +100kpl
Maserati 4.24v-92 Pösö 205,MB E430 V8,Anjovis
No ilimankos ei oo näkyny. en oo kiinnittäny asuinpaikkakuntaasi sen kummemmin sitten huomiotatöttis kirjoitti:Kyseessä oli kyllä takajarruputki mutta eturenkaan vieresta tuo mossahti...
Ja Benny Uuraisilta on torppa myyty ja ostettu uusi(vanha)Vaajakoskelta.
Bravo on sininen ja rumasti pohjamaalatut etulokasuojat(uudet maksaa motonetissä 49.90kpl)niin ei viitsi sen paremmin fiksata.