Gallup: Suomen ajetuin Bravo

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
Mikam1
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2007 10:11
Paikkakunta: Parainen

Gallup: Suomen ajetuin Bravo

Viesti Kirjoittaja Mikam1 »

Kuinka paljon sinä olet ajanut bravollasi? Entä mitä osia olet joutunut vaihtamaan ja korjauksia tekemään?

Oma saldoni:
Bravo SX100 vm2000 (ollut mulla uudesta saakka)
184000km
vaihdettuja osia: molemmat raidetangonpäät, tukivarret, etu iskarit, taka-akselin laakerointi, pakokaasujen lämpöanturi, kytkin (180'000km), repsikan puoleisen oven saranat.

Kohta pitäisi myös vaihtaa ovenkahvat ja kattolistat.
Flex
GFF
Viestit: 512
Liittynyt: 08.10.2003 22:20
Paikkakunta: Lappi / Rauma

Viesti Kirjoittaja Flex »

Meillä oli reilu 200tkm ajettu 1.4 bravo taannoin, uutena ostettu. Autoon ei vaihdettu muuta kuin nokkahihna ja öljyt ym normaalit. Pakoputkea joutui hitsaamaan lopuksi. Korjauskulut kuitenkin 0e :wink: Huom, ei edes jarrupaloja jouduttu uusimaan :lol: . Naiskuskilla koko aika.
Lancia Thema 2.0 16v T LX -92
Lancia Thema 2.0 8v Turbo -88
Fiat Multipla 1.6 elx -99
Fiat Multipla 1.6 kaasu/bensa -05
Citroen Jumper 2.8 -06
Fiat Linea 1.3 mjet -08
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Flex kirjoitti:Meillä oli reilu 200tkm ajettu 1.4 bravo taannoin, uutena ostettu. Autoon ei vaihdettu muuta kuin nokkahihna ja öljyt ym normaalit. Pakoputkea joutui hitsaamaan lopuksi. Korjauskulut kuitenkin 0e :wink: Huom, ei edes jarrupaloja jouduttu uusimaan :lol: . Naiskuskilla koko aika.
200tkm ja ei edes jarrupaloja vaihdettu?
Osku54
Viestit: 307
Liittynyt: 13.07.2005 14:00
Paikkakunta: Härmlandia

Viesti Kirjoittaja Osku54 »

Multa meni vaihdossa vuonna 2005 tuolloin 185000 km ajettu 1.6 Bravo, vuosimallia -98 (uutena tuolloin hankittu), että mikähän sen ajosaldo nyt lie...?

Autosta meni takuuaikana (tuolloin takuu 3v) laturi (ja akku saman tien), startti sitten loppuvaiheessa, kerran vaihdettiin kaikki iskarit, kerran jarrulevyt, pari kertaa -palat, se ohjauspyörän viiksihärdelli, takalasin pyyhkijän moottori, siinäpä nuo. Tuulilasin ja takalasin pesimien letkuihin jouduin vaihtamaan takaiskuventtiilit.

Itseäkin ihmetyttää edelleen, että Bravosta luopuessani koko pakoputkisto oli alkuperäinen ja maalipinta vailla mainittavampia vikoja!
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lankomiehellä on nyt reilun vuoden ollut -98 Brava 1.4 12V. Jotain päälle 160tkm ostaessa, ja nyt jotain vaille 180tkm. Nokka-akseli näytti ehjältä mitä sai öljykorkin kautta katsottua. Tässä vuoden aikana jarrupalat uusittu (vanhat oli tarvikepalat), pakoputki, lisäjarruvalo ja vasemman puolen ovenkahvat. Ja aikoinaan heti hankinnan jälkeen nokkahihna + rullat ja vesipumppu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Bravo 1.6. 157tkm ostin. 171tkm möin. ainut oli kytkin ja etujarrut. kytkimen joutui vaihtamaan mutta jarrut vaihdoin kulumien takia kun oli tarkoitus pitää kosla.
Takalasinpyyhkijän akseli tuli rasvattua(tyyppiviat!)
6+6=126
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

kaverin bravolla tais olla rullattu jotain 320-330tkm kun nokalta poistettiin 350-asteiseksi kulunut nokka-akseli. yksnelonen 12-naulanen.
Avatar
Mikam1
Viestit: 20
Liittynyt: 10.12.2007 10:11
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Mikam1 »

Topicin aloittamisen jälkeen on tullut paljon lisää kilometrejä. Nyt mittarissa 211000km. Viimeisen postin jälkeen (184000km) on autoon vaihdettu kytkin sekä etulevyt+palat. Myös käsijarrun vaijeri oli niin jäykkä, että piti vaihtaa. Samalla vaihtui takajarrun kengät.

Tihkukytkin on alkanut pätkiä viime aikoina, tietääkö joku onko vika kenties releessä?
Avatar
Fiatmaster
Viestit: 329
Liittynyt: 12.11.2006 21:30
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Fiatmaster »

Omalla Hgt:llä vasta kymppitonnin verran tullut veivattua. Mittarissa 208 tkm. Pian 5 kuukautta vasta kyllä ollut omistuksessa. Ihan tyytyväinen ollut, mitä nyt heti pamahti laturi, airbagin merkkivalo ei syty ollenkaan?ja termostaatti ei pelannu. Vaihdettu koiranluut eteen, 2"5 putkisto, raidetangonpäät, käsijarruvaijerit, ilmastoinnin kuivain, tehostimen remmi ja pientä nippeliä. Nyt alkaa ilmeisesti vesipumppu kummittelemaan ku nesteet häviää hitaasti kyllä ja näyttäis jakopäästä tulevan :D Kalliiksi tulee ylläpitäminen :evil: Mutta auto muuten niin mukava ajella että se on vaivan arvonen... Tihku ei kanssa pelannut pitkään aikaan, nyt sitten pesin yks päivä auton niin tihku yhtäkkiä rupes pelittää, mutta pyyhkijöiden raja-arvossa nyt vikaa kun jäävät ylös :D moottori ja rele hienosti tuulilasin ala puolella jonne vesi pääsee komeasti...
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Vähän ajettuja tuntuvat olevan, verrattuna vaikka samankaltaisella tekniikalla varustettuihin Mareoihin. Käyttökelpoisia kilometrejä pitäisi siis olla vielä paljon edessä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
töttis
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 27.09.2007 14:55
Paikkakunta: Vaajakoski/Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja töttis »

Mulla on bravo 1.6sen mittarissa nyt 222000 ja katsastuksessa inssi poksautti jarruputken p*skaks muuten päästöt sun muut oli kaikki ihan ok. Hyvä peli ja menee vähällä bensalla. :D
Exiä-128 Rally-73,Fiat Uno turbo i.e-88,Ritmo 105tc-84,Fiat 600 useampi tusinaseiska
Fiat Bravo 1.6-98,Fiat 127 Sport,Ritmo Cabrio,Alfa Spider,Fiat Cinquecento yms yms...
Muun merkkisiä +100kpl

Maserati 4.24v-92 Pösö 205,MB E430 V8,Anjovis
BennyLava
Viestit: 21
Liittynyt: 24.09.2008 20:04

Viesti Kirjoittaja BennyLava »

töttis kirjoitti:Mulla on bravo 1.6sen mittarissa nyt 222000 ja katsastuksessa inssi poksautti jarruputken p*skaks muuten päästöt sun muut oli kaikki ihan ok. Hyvä peli ja menee vähällä bensalla. :D
OT: minkä värinen rakkine se on ja muita tuntomerkkejä niin osaa morotella oon kyllä pitäny silmät auki mutta en ole huomannut uusien yksilöiden ilmaantumista uuraisten ydinkeskustan katukuvaan :lol:
pekkisp
Viestit: 291
Liittynyt: 31.10.2006 14:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

katsastuksessa inssi poksautti jarruputken p*skaks
Taisi olla tuo surullisenkuuluisa taka-akselin ylittävä jarruputken pätkä taas?
Brava 1,4 12 V vm -98
Avatar
töttis
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 27.09.2007 14:55
Paikkakunta: Vaajakoski/Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja töttis »

Kyseessä oli kyllä takajarruputki mutta eturenkaan vieresta tuo mossahti... :)
Ja Benny Uuraisilta on torppa myyty ja ostettu uusi(vanha)Vaajakoskelta.
Bravo on sininen ja rumasti pohjamaalatut etulokasuojat(uudet maksaa motonetissä 49.90kpl)niin ei viitsi sen paremmin fiksata.
Exiä-128 Rally-73,Fiat Uno turbo i.e-88,Ritmo 105tc-84,Fiat 600 useampi tusinaseiska
Fiat Bravo 1.6-98,Fiat 127 Sport,Ritmo Cabrio,Alfa Spider,Fiat Cinquecento yms yms...
Muun merkkisiä +100kpl

Maserati 4.24v-92 Pösö 205,MB E430 V8,Anjovis
BennyLava
Viestit: 21
Liittynyt: 24.09.2008 20:04

Viesti Kirjoittaja BennyLava »

töttis kirjoitti:Kyseessä oli kyllä takajarruputki mutta eturenkaan vieresta tuo mossahti... :)
Ja Benny Uuraisilta on torppa myyty ja ostettu uusi(vanha)Vaajakoskelta.
Bravo on sininen ja rumasti pohjamaalatut etulokasuojat(uudet maksaa motonetissä 49.90kpl)niin ei viitsi sen paremmin fiksata.
No ilimankos ei oo näkyny. en oo kiinnittäny asuinpaikkakuntaasi sen kummemmin sitten huomiota :oops:
Vastaa Viestiin