Mistä Fiateista tulee harvinaisia

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

fiat forever kirjoitti:miks vaan noin pieni saa sen katsastettua 2.0 tc llä kin
(yhden tutun 1200l rekisteriottessa lukee 2.0 l abarth 16v heppoja vajaa sata ja rajoitettu hestec elektroonisella sytys järjestelmällä (3750 rpm))
siis aito on!!!!
kyllähän se onnistuu 2.0TC kin
jotain ongelmaa tuossa kyllä oli.. mutta

kuitenkin
minulla on 1.6TC tuossa valmiina
ja nimen omaan käyttöpeliksi, en harraste tai viri kohteeksi
Täytyy myös silloin ajatella käyttö kustannuksia
vakuutus, bensa kuluja yms.
Tuo 1.6TC riittää vallan mainiosti käyttöpeliksi
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: niin käyttöön se 1.6 on mukava ja aika tehokas että siitä vaan latuskaa piristämään :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Avatar
Alfa75Ts
Viestit: 84
Liittynyt: 16.11.2003 09:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Alfa75Ts »

Krisu kirjoitti:Ihmeellistä muuten on että Pandat näyttävät kestävän melkein muita malleja paremmin Suomen teillä, vai oletteko eri mieltä?
Alfatkin ehkä kannattaa ottaa mukaan listaan, ruoste- ja kolariherkkyys eivät ainakaan kasvata auton mahdollisuuksia päästä joskus museoikään. Esimerkkinä vaikka 80-luvun alun Giulietta, koska olette viimeksi törmänneet hyväkuntoiseen yksilöön? Tai Lancia Beta perusmalliin...?
Olen samaa mieltä, sillä Panda ei ole koskaan ollut suosittu malli Suomessa ja silti aina silloin tällöin sellaisen sattuu näkemään. Toisaalta Panda on erittäin helppo tunnistaa muun liikenteen seasta. Itselläni on yhäkin kaksi Pandaa (projekti ja varaosa auto). Lancia Betan perusversiota (sedan/berlina), en ole koskaan nähnytkään liikenteessä. HPE ja Cuope on sattunut kohdalle pari kertaa. Suomessa on tällä hetkellä rekisterissä yksi Beta Berlina! Kunnostamme tiimimme kanssa (Italian stallions) -81 Betasta endurance saloon-kilpuria. Projektin piti olla valmis tänä vuonna, mutta lipesi näköjään ensi kevääseen :) Harvinaiseksi muuttuvat mallit ovat joko nopeasti ruostuvia (Alfasud ja Lancia Beta), jo ennestään harvinaisia (multipla, kaikki spiderit) tai sellaisia joita ei kukaan halua (regata, 127 Stella). Varsinkin noiden Stellojen, Ritmojen, Prismojen ja Regatojen talteen hankkimisella alkaa olla kiire. Autoja on vielä tarjolla runsaasti ja edulliseen hintaan, mutta hyvät yksilöt ovat melko vähissä. Oma kulttuuritekoni on -84 Lancia A 112 Junior. Hankin sen itselleni "ymmärtämättömistä käsistä" ja aion antaa sille hyvän kodin.
Fiiu
Viestit: 630
Liittynyt: 24.03.2003 15:48
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Argenta varmaan on jo niin harvinainen, että sitä ei tarvitsisi täällä mainita....
-Jere-

Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Ladoista niin tuntuu hinnat olevan jo aika korkealla eli pyynnit tuolla 1000 eur ainakin noista hyväkuntoisista tuplalamppuisista 70 lukuisista eli 1300 ja 1600 malleista. Yksi kaveri vei multakin pihasta -79 1600 mallin vaikka tekniikka rupes olemaan purettuna ja meinaa sen hitsata kun näyttäis että sen saa helmojen vaihdolla kuntoon (paperit löytyy). Noita 70 lukuisia ei älyttömästi ole tarjolla enää edes 1200L mallia.

Itellä on -77 1200L sedan ja -75 (rek -76) 1200 farmari. Taidan kanssa pitää muutokset sellaisina että jos haluaa niin voi entisöidä vielä. No onneksi muutokset ovat aika minimaalisia vuosien varrella ainoastaan noita punaisia sisustoja vanhempiin malleihin kaipailee ja tietysti uusia puskureita kävyillä tai ilman (kunhan ei sitä uudempien rumaa kumilistaa kromipuskurissa).
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
_JL_
Viestit: 336
Liittynyt: 17.11.2003 18:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _JL_ »

Alfa75Ts kirjoitti: Lancia Betan perusversiota (sedan/berlina), en ole koskaan nähnytkään liikenteessä. HPE ja Cuope on sattunut kohdalle pari kertaa. Suomessa on tällä hetkellä rekisterissä yksi Beta Berlina! .
Itse olen kerran nähnyt tuollaisen Lancia Beta berlinan, ei tosin ollut liikenteessä ja muutenkin kunto oli hiukan huono. Liperiin sen kori jäi, tekniikka tuli mukaan.

Hiukan useammin olen sattuneesta syystä nähnyt Coupea ;)
En ole omani lisäksi tosin nähnyt toista tuollaista liikkuvaa, jos ei lasketa noita omia Coupeja.
Lancia Beta Coupe 1600
http://jhl.1g.fi
Avatar
Makulmal
Viestit: 63
Liittynyt: 09.10.2003 14:41
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja Makulmal »

Itse veikkaisin, että kohta on ensimmäiset "isot Cherryt" -79 - 81, siis Datsunit, todella harvinaisia. Paalissa kaikki tyynni, eikä kukaan arvosta. Siinäpä pelastettavaa!

Ja samaa voisi sanoa jostain AF coupesta, jne.

Ladaa säilyy aina jokin yksilö, sillä se herättää sympatioita samoin kuin pikku-fiiutkin, tosin hieman eri syistä johtuen.

Mosse Elite on myös yksi Suomesta "melkein hävinnyt", ainakin noin perstuntumalla. Jälkituonti naapurista ei olisi varmaan kovinkaan paha nakki, mutta kuinka verotetaan...?

On ne Trabitkin Saksassa nykyään jo haluttua harraste-kamaa kuulemma. Aikoinaan niitä kerättiin katujen varsilta lavalle...
Avatar
karibukantoula
Viestit: 49
Liittynyt: 05.11.2003 17:31
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja karibukantoula »

Eipä näitä 1.5 koneella olevia unojakaan taida hirveesti suomessa olla, eihän niitä kovin montaa ole edes tuotu tänne tätä uudempaa varsinkaan koska eihän sitä myyty kuin muutama vuosi.... onko kenelläkään muuten tietoa että kuinka monta niitä suomessa on?
On se tästä ennenkin mennyt...

Fiat Uno 75 SX I.E 90'
Saab 9000 Turbo 16 85'
Honda Accord 1.6 EX 89'
Toyota Corolla lb 93'
am
Viestit: 508
Liittynyt: 20.02.2003 15:35

Viesti Kirjoittaja am »

muokattu
Viimeksi muokannut am, 14.10.2007 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
harpo
Viestit: 53
Liittynyt: 02.12.2003 21:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harpo »

En varmaan ole ainoa, joka on pannut merkille automerkistä riippumatta, että vuosien varrella niitä harvinaisimpia tuntuu olevan ne karvalakkimallit ilman mitään herkkuja. Niitä on toki tehty moninkertaisia määriä, kuin deluxeja mutta samassa suhteessa niitä on paalattukin.
Jos järkeä, rahaa ja aikaa olisi, niin kyllä sitä mielellään niistä kansanmalleista pistäisi sivuun jokusen varmuuden vuoksi. Niistä saattaa vuosien varrella tulla yllättäen niitä harvinaisimpia menopelejä.

Tippaakaan spesiaaleja väheksymättä voi todeta, että esim. menneisyyteen sijoittuvat elokuvat kaipaavat yleensä ihan perusautoja kohtauksiin ja niitä tuntuu olevan vaikea löytää. Etenkin suurella sydämellä kuntoon laitettuja yksilöitä.
goes without saying
emo
Viestit: 16
Liittynyt: 04.03.2004 13:31
Paikkakunta: lahti

fiat 128 sport coupe

Viesti Kirjoittaja emo »

meitsilt löytyis tollai 73 128 coupe jos kiinnostais ni voinlähettää kuvii
128 spor coupe, 850, 850 vm.65, 128 4D ja 2x uno
Fiat TC
Viestit: 33
Liittynyt: 28.11.2003 20:10
Paikkakunta: Tyrvää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiat TC »

1600 supermirafiori on varmaan kans lähellä "sukupuuttoon" kuolemista. Ruoste on tuhonnut korit ja koneen on useimmin tainnut napata jokkis...
fate
Viestit: 112
Liittynyt: 15.02.2003 03:29
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja fate »

Fiateista 850 ja 133 kuolevat ensimmäisenä sukupuuttoon jokkismiesten toimesta.

Seuraavana 600. ja sen takia , koska tämä on jo hieman liian pieni jokkisukkojenkin mielestä. mutta pakosta kelpaa.

kuplavokkeloita on tuotu suomeen hirmu määrä verrattuna kaikkiin muihin takamoottorisiin autoihin, ja niitä riittää vielä jokkikseen.
Toisaalta jokkikseen pitäisi saada sääntö, että auton pitää olla uudempi kuin 25 vuotta. Jäisi jokunen auto harrastajillekkin.


Siinäpä takamoottorisien fiiattien elämänkaari loppuu pian.
supermirkkujen 1600 pystymoottorit ovat jo keräilyharvinaisuus. (siis muualta kuin jokkis133:n takapaksista otettuna )


- entäs croma ? Laakerit hajoaa koneista ja korit ruostuu käsiin.
GabrielQ
Viestit: 367
Liittynyt: 05.08.2003 23:49

Viesti Kirjoittaja GabrielQ »

Luulis että on helppo ennnustaa auto, mistä tulee keräily-, tai harrasteauto vanhemmiten. Vaan näin ei ole. Hyvin harva osasi esim. ennakoida 600:sen arvonnousun. Mutta kun alanammattilaisten kanssa keskustelee kyseisestä asiasta, nousee päällimmäiseksi Fiateista erikoismallit. 127 Sport, 131 Racing, Ritmo 125/130 Abarthit, Turbo Unot jne. Mutta ns. kansanmalleista on selvää että 127 ja Panda tulee olemaan 600:sen kanssa vastaavia nousukkaita. Meillä täällä suomessa on hiukan ongelmallista se, että meidän autokulttuuri poikkeaa muun euroopan autokulttuurista. Moni ei käsitä sitä että esim. Saab 96, Volvo 240 sarjan 2-oviset, Saab 99 Turbo, Saabin Finlandia mallit jne. on muualla maailmassa todella harvinaisia. On ollut aina. Ja siksipä niiden hinta on jotain ihmeellistä muualla kuin täällä suomessa. Japanilaiset eivät ole koskaan nousseet arvokkaiksi. Ei missään, lukuunottamatta joitain erikois ja sport/urheilu malleja. Periaatteessa jokainen auto nousee tiettyynarvoon ennenpitkää, mutta siitä ei silti tule mikään sijoitus. Tulevaisuudessa varmaan oikein arvokkaitakin alkuperäiset 2000 Escortit, Opelin SR, GTE ja GSi mallit. jne.
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tallista löytyy tosi hyvä hitsattu 1600 supermirkku ja toinenkin 1600 tc kone samanlaiseen. :D Olis menny molemmat koneet jokkikseen ja korikin mutta en mielellään anna tuhottavaksi.
Vastaa Viestiin