Mistä Fiateista tulee harvinaisia
Mistä Fiateista tulee harvinaisia
Ollaan tuossa porukassa mietitty, mistä 75 - 90 autoista tulee harvinaisia
kaikkia muita merkkejä ollaan keksitty, muttei Fiateista vielä yhtään varteen otettavaa
Ihan vain mielenkiinnosta
Tietäisi vähän varautua
autoja tai osia en rupea keräämään (ei ole tilaa)
Mutta kuvia, esitteitä yms. voisi jotain pistää talteen
Pistin tän off-topickiin
kun kummiskin juttu karkaa muuhun merkkiin
kaikkia muita merkkejä ollaan keksitty, muttei Fiateista vielä yhtään varteen otettavaa
Ihan vain mielenkiinnosta
Tietäisi vähän varautua
autoja tai osia en rupea keräämään (ei ole tilaa)
Mutta kuvia, esitteitä yms. voisi jotain pistää talteen
Pistin tän off-topickiin
kun kummiskin juttu karkaa muuhun merkkiin
- Regata130TC
- Viestit: 106
- Liittynyt: 12.09.2003 14:56
- Paikkakunta: Kuopio
Harvinaisia tulee varmaan kaikista, joita on alunperinkin myyty vähän. Mutta oletan sinun tarkoittavan "keräilyautoja", eli sellaisia, jotka ovat sekä harvinaisia että jostain syystä haluttuja. Kuten kupla tai kusiainen.
Minun veikkaukseni on seiska. Se oli aikanaan tosi yleinen, kaikki sen tunsi ja kaikilla oli siitä mielipide, vaikkei olisi koskaan ajanutkaan. Se tulee herättämään samanlaisia nostalgia-tunteita kuin kupla ja kusiainen.
Muut (=myöhemmät)Fiatin mallit ovat olleet sen verran harvinaisia jo uutena, ettei niitä suuri yleisö edes tunnista. Ne tulevat jäämään meidän friikkien harrastuksen kohteeksi.
Minun veikkaukseni on seiska. Se oli aikanaan tosi yleinen, kaikki sen tunsi ja kaikilla oli siitä mielipide, vaikkei olisi koskaan ajanutkaan. Se tulee herättämään samanlaisia nostalgia-tunteita kuin kupla ja kusiainen.
Muut (=myöhemmät)Fiatin mallit ovat olleet sen verran harvinaisia jo uutena, ettei niitä suuri yleisö edes tunnista. Ne tulevat jäämään meidän friikkien harrastuksen kohteeksi.
Miltä kantilta asiaa ajattelee...ne jotka on olleet uutenakin harvinaisia ovat sitä jatkossakin varmaan. Toisaalta yleiset mutta nopeasti poistuneet ( lue ruostuneet ) mallitkin tulevat harvinaisiksi jo sen takia ettei niitä säilytettäviä/entisöitäviä yksilöitä yksinkertaisesti sitten löydy 20 vuoden päästä mistään.
Kysynnän ja tarjonnan laki kyllä pitää huolen minkä arvo nousee ja mikä pysyy paikallaan tai jopa laskee.
Kysyntää luonnollisesti on tulevaisuudessa enemmän "kansanmalleilla" koska moni aikoinaan on sellaisella ajanut ja haluaa ehkä vuosien jälkeen hankkia sellaisen uudelleen projektina/entisöitynä harrasteautoksi.
Saksassa yli 22v auto alkaa nostaa arvoaan kun suomessa se on ns.ongelmajätettä. Paljon on suomesta myyty "arvottomia" autoja Saksaan kun siellä hintataso on moninkertainen tänne verrattuna.
Täällä saat kaupitella projektisatiaista 150 egellä eikä ketään kiinnosta.
Saksassa projektien hinnat alkaa 500-600e.
Jos tuosta ikähaarukasta jotain pitää nimeltä mainita niin "kansanmalleista"
I-mallin Uno,
Pikku(taka)lamppu Ritmo
Ja bättre folke malleista ne myyntilistan kalleimmat versiot jokaisesta mallista kaikilla herkuilla
kutens Lancia Delta Integrale Turbo
Kysynnän ja tarjonnan laki kyllä pitää huolen minkä arvo nousee ja mikä pysyy paikallaan tai jopa laskee.
Kysyntää luonnollisesti on tulevaisuudessa enemmän "kansanmalleilla" koska moni aikoinaan on sellaisella ajanut ja haluaa ehkä vuosien jälkeen hankkia sellaisen uudelleen projektina/entisöitynä harrasteautoksi.
Saksassa yli 22v auto alkaa nostaa arvoaan kun suomessa se on ns.ongelmajätettä. Paljon on suomesta myyty "arvottomia" autoja Saksaan kun siellä hintataso on moninkertainen tänne verrattuna.
Täällä saat kaupitella projektisatiaista 150 egellä eikä ketään kiinnosta.
Saksassa projektien hinnat alkaa 500-600e.
Jos tuosta ikähaarukasta jotain pitää nimeltä mainita niin "kansanmalleista"
I-mallin Uno,
Pikku(taka)lamppu Ritmo
Ja bättre folke malleista ne myyntilistan kalleimmat versiot jokaisesta mallista kaikilla herkuilla
kutens Lancia Delta Integrale Turbo
jep, se riippuu miltä kantilta asiaa katsoo
Ritmo on yksi (oli jo puhetta toisessa treadissa)
uno 45 on kanssa sellainen
Luulen, että 127 on jo hyvin pelastettu
No melkein kaikki merkit ja mallit 80 -90 luvulta on sellaisia
mistä voi tulla harvinaisia
varsinkin ne yleiset käyttö autot, joita näkee nyt tien päällä
joita korjataan miten sattuu
ja pellit tekee paikallinen seppä 5-promillen humalassa
Sanon nyt heti että tarkoitan sellaista mikä menisi MR katsastuksesta läpi
eli sellaisia autoja jotka ovat siinä kunnossa kuin tehtaalta lähtiessä
Mistä tämä johtuu, että noista yleisistä autoista voi tulla harvinaisia...
Oma mietelmä
joskus 50 - 70 luvulla
autot oli kalliita joten niitä pidettiin hyvin
sai olla rauhassa ilkivallalta
ei ollut tarvetta tuunaukseen
ei pahemmin ajettu "rallia" esim. jokkis
"palveluksen" jälkeen voitiin ajaa "latoon" odottamaan parempia aikoja
Nyt
autoista ei pidetä läheskään niin hyvää huolta
Teiden suolaus mädännyttää
joka paikassa rikotaan autoja tahallaan
tuunaus on muotia
"rallit" verottaa oman osan auto kannasta
Nyt jos auton jätät vartioimattomaan paikkaan
se hakataan kappaleiksi, viedään käyttökelpoiset osat
ja sitten tulee lappu ympäristö suojelusta jossa käsketään hävittämään tämä ongelmajäte välittömästi
ja nykyään monellakaan ei ole mahdollisuuksia säilyttää autoja
Sitten on niitä autoja jotka ovat olleet oikeasti huonoja
talbot (jo nyt harvassa), FSO Polonez, Warre
poloneesiakin on tehty yli 90 luvun, eikä niitä hirveästi enää ole
Warre taas.. ei ole ikinä ollut suosiossa
vaikka niitäkin on tullut vielä 87-88
siis niitä pommeja.. 3syl. 2T vehkeitä
Ritmo on yksi (oli jo puhetta toisessa treadissa)
uno 45 on kanssa sellainen
Luulen, että 127 on jo hyvin pelastettu
No melkein kaikki merkit ja mallit 80 -90 luvulta on sellaisia
mistä voi tulla harvinaisia
varsinkin ne yleiset käyttö autot, joita näkee nyt tien päällä
joita korjataan miten sattuu
ja pellit tekee paikallinen seppä 5-promillen humalassa
Sanon nyt heti että tarkoitan sellaista mikä menisi MR katsastuksesta läpi
eli sellaisia autoja jotka ovat siinä kunnossa kuin tehtaalta lähtiessä
Mistä tämä johtuu, että noista yleisistä autoista voi tulla harvinaisia...
Oma mietelmä
joskus 50 - 70 luvulla
autot oli kalliita joten niitä pidettiin hyvin
sai olla rauhassa ilkivallalta
ei ollut tarvetta tuunaukseen
ei pahemmin ajettu "rallia" esim. jokkis
"palveluksen" jälkeen voitiin ajaa "latoon" odottamaan parempia aikoja
Nyt
autoista ei pidetä läheskään niin hyvää huolta
Teiden suolaus mädännyttää
joka paikassa rikotaan autoja tahallaan
tuunaus on muotia
"rallit" verottaa oman osan auto kannasta
Nyt jos auton jätät vartioimattomaan paikkaan
se hakataan kappaleiksi, viedään käyttökelpoiset osat
ja sitten tulee lappu ympäristö suojelusta jossa käsketään hävittämään tämä ongelmajäte välittömästi
ja nykyään monellakaan ei ole mahdollisuuksia säilyttää autoja
Sitten on niitä autoja jotka ovat olleet oikeasti huonoja
talbot (jo nyt harvassa), FSO Polonez, Warre
poloneesiakin on tehty yli 90 luvun, eikä niitä hirveästi enää ole
Warre taas.. ei ole ikinä ollut suosiossa
vaikka niitäkin on tullut vielä 87-88
siis niitä pommeja.. 3syl. 2T vehkeitä
- Regata130TC
- Viestit: 106
- Liittynyt: 12.09.2003 14:56
- Paikkakunta: Kuopio
Ekat Ritmot on kyllä sellasia. Tuossa kesällä oli yksi sellainen kaupankin Turun Delta-Autossa, mut myöhästyin. Ehtiköhän kukaan pelastaa?
Yksi sellainen voisi olla 600 multipla, josko sellaista on edes Suomeen koskaan tullutkaan. Näkyi olevan yksi myynnissä tuolla mobile.de sivuilla, hintakin oli aikas suolainen.
Hiukka huolettaa nuo 850 ja 133:set, joita menee aikas paljon jokkis puolelle.
Entäs mitäs mieltä ollaan 126:sta? Eipä oo niitäkään viime vuosina paljoa
näkynyt. Ehkäpä siitä tulee joskus haluttua tavaraa. Puolassa niitä oli polskiversiona 80-luvun lopulla pilvin pimein.
Yksi sellainen voisi olla 600 multipla, josko sellaista on edes Suomeen koskaan tullutkaan. Näkyi olevan yksi myynnissä tuolla mobile.de sivuilla, hintakin oli aikas suolainen.
Hiukka huolettaa nuo 850 ja 133:set, joita menee aikas paljon jokkis puolelle.
Entäs mitäs mieltä ollaan 126:sta? Eipä oo niitäkään viime vuosina paljoa
näkynyt. Ehkäpä siitä tulee joskus haluttua tavaraa. Puolassa niitä oli polskiversiona 80-luvun lopulla pilvin pimein.
Multipla ei ole koskaan ollut yleinen
se on ollut aina hinnoissa ja harvinainen
Tuon Ritmon tiesin
seurasin keskustelua tuolla tekniikka puolella
jossa "raati" päätyi siihen ettei noita saisi käyttö pelinä enää raiskata
Nuo
600, 850, 133 ja 126
jätin pois kun nuo on jo harvinaisia
lähinnä ajan takaa mistä uudemmista voisi tulla harvinaisia
Tuo Talbotti on hyvä
toivottavasti joku saa talteen...
onhan noita oikein suomessa tehty
Tuota poloneesia en ole tullut ajateelleeksi
voiskohan siitä tulla vielä keräily kappale?
Warre on varmaan pelestuksen saanut
onhan noita warre kerhoja
se on ollut aina hinnoissa ja harvinainen
Tuon Ritmon tiesin
seurasin keskustelua tuolla tekniikka puolella
jossa "raati" päätyi siihen ettei noita saisi käyttö pelinä enää raiskata
Nuo
600, 850, 133 ja 126
jätin pois kun nuo on jo harvinaisia
lähinnä ajan takaa mistä uudemmista voisi tulla harvinaisia
Tuo Talbotti on hyvä
toivottavasti joku saa talteen...
onhan noita oikein suomessa tehty
Tuota poloneesia en ole tullut ajateelleeksi
voiskohan siitä tulla vielä keräily kappale?
Warre on varmaan pelestuksen saanut
onhan noita warre kerhoja
Ritmon lisäksi voidaan mielestäni hyvin lisätä listaan Regatan mallit, aika harvassa ovat jo pelleiltään kohtalaisetkin ja muutenkaan niille ei juuri löydy arvostusta (paitsi ehkä Fiat Forumin porukoissa?). Ihmeellistä muuten on että Pandat näyttävät kestävän melkein muita malleja paremmin Suomen teillä, vai oletteko eri mieltä?
Alfatkin ehkä kannattaa ottaa mukaan listaan, ruoste- ja kolariherkkyys eivät ainakaan kasvata auton mahdollisuuksia päästä joskus museoikään. Esimerkkinä vaikka 80-luvun alun Giulietta, koska olette viimeksi törmänneet hyväkuntoiseen yksilöön? Tai Lancia Beta perusmalliin...?
Alfatkin ehkä kannattaa ottaa mukaan listaan, ruoste- ja kolariherkkyys eivät ainakaan kasvata auton mahdollisuuksia päästä joskus museoikään. Esimerkkinä vaikka 80-luvun alun Giulietta, koska olette viimeksi törmänneet hyväkuntoiseen yksilöön? Tai Lancia Beta perusmalliin...?
kyllä ladastakin voi tulla harvinainen
Itsekin katsoin "nappisilmää" käyttöpeliksi
olisi ollut kaksi hyvää tiedossa
rakentelun kohteeksi olisi joutunut sekin.. 1.6TC
Kuitenkin lehtiä, lada-foorumia seurattuani
tulin siihen tulokseen etten raiskaakaan noita
alkp. kuntoisista voi tulla kysyttyjä
Ladatkin saivat hyvän kodin harrastajan tallista, avustuksellani
eiköhän se regatakin tule listaan mukaan
terve peltisiä ei taida olla liiaksi
ja varmaan seuraa perästä cromat yms.
joiden pelti ei mitään rautaa ole
Lancia/Alfa ovat mielestäni aina olleet pienen kohde ryhmän autoja
Eivätkä niinkään käyttöpelejä
aivan varmasti nuokin katoavat
Itsekin katsoin "nappisilmää" käyttöpeliksi
olisi ollut kaksi hyvää tiedossa
rakentelun kohteeksi olisi joutunut sekin.. 1.6TC
Kuitenkin lehtiä, lada-foorumia seurattuani
tulin siihen tulokseen etten raiskaakaan noita
alkp. kuntoisista voi tulla kysyttyjä
Ladatkin saivat hyvän kodin harrastajan tallista, avustuksellani
eiköhän se regatakin tule listaan mukaan
terve peltisiä ei taida olla liiaksi
ja varmaan seuraa perästä cromat yms.
joiden pelti ei mitään rautaa ole
Lancia/Alfa ovat mielestäni aina olleet pienen kohde ryhmän autoja
Eivätkä niinkään käyttöpelejä
aivan varmasti nuokin katoavat
Aivan kuten kuussatkujakin tai kuplia aikanaan. Missä ne nyt ovat? Paalissa, metsissä ja harvoilla harrastajilla. Auto, missä ei ole oikein mitään erikoista mutta kaikki sen silti tuntevat.juhani.e kirjoitti:Miten muka ladasta voi tulla harvinainen?
noitahan näkyy joka paikassa
Ladoja tuotiin suomeen tietysti vajaat 30 vuotta joten vielä niitä riittää.
Jep jep mutta koitinkin löytää tuossa vähän enemmän tavallisen kansan malleja joiden arvostus vaikuttaisi olevan harmittavan vähissä. Myös 33 ja Prisma ovat melkoisessa vaarassa joutua paaliin.juha kirjoitti: Lancia/Alfa ovat mielestäni aina olleet pienen kohde ryhmän autoja
Eivätkä niinkään käyttöpelejä
aivan varmasti nuokin katoavat
- fiat forever
- Viestit: 306
- Liittynyt: 15.04.2003 23:10
- Paikkakunta: kokkola
l mallin ladasta tulee kyllä aika varmasti harvinainen vaikkei sitä moni vielä arvosta perustuu se sentään fiat 124 (sitä paitsi äitini joskus sanoi että miksi sinä noita viatteja haluat kun hän vielä hyvin muistaa kun noita oli ruostumassa joka tontilla että samaa vaan latuskan kaa)Itsekin
katsoin "nappisilmää" käyttöpeliksi
olisi ollut kaksi hyvää tiedossa
rakentelun kohteeksi olisi joutunut sekin.. 1.6TC
miks vaan noin pieni saa sen katsastettua 2.0 tc llä kin
(yhden tutun 1200l rekisteriottessa lukee 2.0 l abarth 16v heppoja vajaa sata ja rajoitettu hestec elektroonisella sytys järjestelmällä (3750 rpm))
siis aito on!!!!
katsoin "nappisilmää" käyttöpeliksi
olisi ollut kaksi hyvää tiedossa
rakentelun kohteeksi olisi joutunut sekin.. 1.6TC
miks vaan noin pieni saa sen katsastettua 2.0 tc llä kin
(yhden tutun 1200l rekisteriottessa lukee 2.0 l abarth 16v heppoja vajaa sata ja rajoitettu hestec elektroonisella sytys järjestelmällä (3750 rpm))
siis aito on!!!!
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-