TM testi
TM testi
Voi räkä.
TM:n testeissä stilo sai kuuleman mukaan vain yhden tähden.
Ja jossain kuvatekstissä oli seuraavaa :
"Liikkeellelähdön perusedellytys on tietysti moottorin käynnistyminen. TM:n talvitesteissä ei yhdenkään auton kohdalla ole ollut ongelmia moneen vuoteen. Nyt Fiat (Stilo) tarvitsi apuvirtaa jo 25 asteen pakkasessa, koska moottori ei vain "syttynyt" riittävältä vaikuttaneesta pyöritysnopeudesta huolimatta."
Ei mennyt nyt ihan putkeen....
TM:n testeissä stilo sai kuuleman mukaan vain yhden tähden.
Ja jossain kuvatekstissä oli seuraavaa :
"Liikkeellelähdön perusedellytys on tietysti moottorin käynnistyminen. TM:n talvitesteissä ei yhdenkään auton kohdalla ole ollut ongelmia moneen vuoteen. Nyt Fiat (Stilo) tarvitsi apuvirtaa jo 25 asteen pakkasessa, koska moottori ei vain "syttynyt" riittävältä vaikuttaneesta pyöritysnopeudesta huolimatta."
Ei mennyt nyt ihan putkeen....
vanhat hiivatit
mitä minullakin eräitä on ollut lähtivät aina "palmun alta" oli pakkasta vaikka kuinka.
Mitkähän öljyt siinä Stilossa mahtaa olla tehtaan jäljiltä?
Oli muuten hauskasti todettu jossain s24:ssa kun Lada mies valitti ettei teltta-autoa kiinnosta kuin Fiiatin myynti. Sen päivän kun näkisi...
Mitkähän öljyt siinä Stilossa mahtaa olla tehtaan jäljiltä?
Oli muuten hauskasti todettu jossain s24:ssa kun Lada mies valitti ettei teltta-autoa kiinnosta kuin Fiiatin myynti. Sen päivän kun näkisi...
no niinpä niin...
No....eihän tämä mikään ihme ole jos kyseinen auto on 1.2l koneella ja kaikki muut oli niin vähintään 1.3l koneella...ja parhaillaan 2.2l....kyllä se Litran isompi kone tekee jo ihmeitä...
Itselläni on tämä 1.6l kone ja ihan jees se lähtee käyntiin. Ei todellakaan mitään ongelmia. Ja lähtee myös ilman tolppaakin käyntiin niin -34 asteesta tämä 1.2L kone....*kädettämiä testaajia taas siellä*
Se on kyllä totta että ei ole oikein kunnollista tuntoa tohon tiehen siinä sähköisellä tehostimella kun ajaa....(tuli eilen liukkaalla radalla kokeiltua se)
Tämäkin olisi ollut realistisempi arvostelu jos olisi otettu oikeen kokoset autot kaikilta valmistajilta...mutta eihän sitä voi ottaa niin Fiat:lta vahingossakaan sitä isompaa konetta...
Sehän on jo vanha juttu että Tiettyjä automerkkejä mollataan TM:ssä ja tässä on yksi niistä..
Itselläni on tämä 1.6l kone ja ihan jees se lähtee käyntiin. Ei todellakaan mitään ongelmia. Ja lähtee myös ilman tolppaakin käyntiin niin -34 asteesta tämä 1.2L kone....*kädettämiä testaajia taas siellä*
Se on kyllä totta että ei ole oikein kunnollista tuntoa tohon tiehen siinä sähköisellä tehostimella kun ajaa....(tuli eilen liukkaalla radalla kokeiltua se)
Tämäkin olisi ollut realistisempi arvostelu jos olisi otettu oikeen kokoset autot kaikilta valmistajilta...mutta eihän sitä voi ottaa niin Fiat:lta vahingossakaan sitä isompaa konetta...
Sehän on jo vanha juttu että Tiettyjä automerkkejä mollataan TM:ssä ja tässä on yksi niistä..
Some time life suck´s!
No eipä taida TM:n Fiat-mollaaminen olla paljoakaan Verrattuna Huulilasiin.
Senkin vähän perusteella mitä tuulilasia oon joskus viittiny lukea ni tuntuu että ne käyttötesteissä ihan tahallaan hajottaa kaikki italialaiset autot että pääsis oikeen näyttämään kuinka "surkeita" ne onkaan, ja että kuinka mielettömän hienoja varsinkin saksalaiset autot on. Käytäntö on kuitenki taas näyttänyt hiukan toista.. Just tossa naapurin äijä kiros suunnilleen 3v vanhan omegansa kyllä totaalisesti, se kun on puolet ajasta korjaamolla. Ja aina samojen vikojen takia kun ei ne huollon klopit saa autoa kuntoon. Useamman kerran jättänyt tienpäällekin. Ei kuulemma enää ikinä osta pallosalama-autoa, ja samanlaista juttua on kuultu kyllä muiltakin entisiltä opeluskuskeilta. No niin eksyinpähän taas pikkasen aiheesta..
Senkin vähän perusteella mitä tuulilasia oon joskus viittiny lukea ni tuntuu että ne käyttötesteissä ihan tahallaan hajottaa kaikki italialaiset autot että pääsis oikeen näyttämään kuinka "surkeita" ne onkaan, ja että kuinka mielettömän hienoja varsinkin saksalaiset autot on. Käytäntö on kuitenki taas näyttänyt hiukan toista.. Just tossa naapurin äijä kiros suunnilleen 3v vanhan omegansa kyllä totaalisesti, se kun on puolet ajasta korjaamolla. Ja aina samojen vikojen takia kun ei ne huollon klopit saa autoa kuntoon. Useamman kerran jättänyt tienpäällekin. Ei kuulemma enää ikinä osta pallosalama-autoa, ja samanlaista juttua on kuultu kyllä muiltakin entisiltä opeluskuskeilta. No niin eksyinpähän taas pikkasen aiheesta..
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Beta Croma Thema
ajettavuus on moniin uudempiin verrattuna yllätys
Toki korin vääntöjäykkyys on heikko uusiin verrattuna varsinkin Cromassa.. no Kappassa ei sitten kori enää nitise
Moblassa oli Citikka jutussa muuten vaihteistosta, CX:ssä ja Betassa oli yhteisesti suunniteltu looda
Mobla on muutenkin kohtuullisesti valottanut italianautojenkin lähihistoriaa viime aikoina
Toki korin vääntöjäykkyys on heikko uusiin verrattuna varsinkin Cromassa.. no Kappassa ei sitten kori enää nitise
Moblassa oli Citikka jutussa muuten vaihteistosta, CX:ssä ja Betassa oli yhteisesti suunniteltu looda
Mobla on muutenkin kohtuullisesti valottanut italianautojenkin lähihistoriaa viime aikoina
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: 24.01.2003 20:57
- Paikkakunta: Riihimäki
Kyllä huomaa uudessa puntossa ainakin pakkasen vaikutukset. Tuo sähköinen ohjaustehostin on toiminut hyvin lukuun ottamatta kaikista kovimpia pakkasia, kun elohopea näytti jotain -30 niin ohjaustehostin ei sanonut mitään ja viiden minuutin ajelun jälkeen syttyi ohjaustehostimen varoitusvalo. Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen kaikki toimi mainiosti. Käynnistyvyydestä voi sanoa että aina on käyntiin lähtenyt, ilman roikkaa en pakkasilla ole käynnistänyt kuin ehkä 10 kertaa, vähän vaivaisesti starttaa mutta aina on syttynyt.
Uutena fiiatin koneissa on puolisynteettiset sisäänajoöljyt jotka eivät todellakaan ole talviöljyjä.(kysyin myyjältä ostaessa)
Tuohon stilon käynnistymättömyyteen veikkaan itse(ei todellakaan ole tieto) sähköistä kaasuläppää. Olen kuullut miussa merkeissä olevan pakkasella ongelmaa että kaasuläppiä avaava moottori ei pakkasella oikein heräisi. Tavallisessa 60 heppasessa punton koneessa on vaijeri käyttöinen kaasuläppä, mutta 80heppasessa sähköinen. Punton 80kone on sama kuin stilon 80kone.
Itselläni on 1.2(60hv) 8venttiilinen, joten kiinnostaa että onko tuo 16 naulanen(80hv) kantta ja ruiskua lukuun ottamatta pääsääntöisesti sama kone. Ainakin muistuttavat lohkosta toisiaan... Näkyy ainakin kuutiotilavuus olevan sama ja sylinterimitat samaten.
Uutena fiiatin koneissa on puolisynteettiset sisäänajoöljyt jotka eivät todellakaan ole talviöljyjä.(kysyin myyjältä ostaessa)
Tuohon stilon käynnistymättömyyteen veikkaan itse(ei todellakaan ole tieto) sähköistä kaasuläppää. Olen kuullut miussa merkeissä olevan pakkasella ongelmaa että kaasuläppiä avaava moottori ei pakkasella oikein heräisi. Tavallisessa 60 heppasessa punton koneessa on vaijeri käyttöinen kaasuläppä, mutta 80heppasessa sähköinen. Punton 80kone on sama kuin stilon 80kone.
Itselläni on 1.2(60hv) 8venttiilinen, joten kiinnostaa että onko tuo 16 naulanen(80hv) kantta ja ruiskua lukuun ottamatta pääsääntöisesti sama kone. Ainakin muistuttavat lohkosta toisiaan... Näkyy ainakin kuutiotilavuus olevan sama ja sylinterimitat samaten.
Voin toki olla väärässäkin...
Tuo Croman/Theman ajettavuus ja ohjaus ovat kyllä nykymittapuunkin mukaan ihan kohtuullisen hyvät ja myöskin liikkellelähtökyky talvella on todella yllättävä. Suuremmilla tehoilla sitten etupää vakiona vetelee todella inhottavasti joten kyllä niistä huonojakin puolia löytyy...
Vääntöjäykkyytttä ei myöskään paranna noiden autojen peltien nykykunto...
Vääntöjäykkyytttä ei myöskään paranna noiden autojen peltien nykykunto...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kriittinen vuosiluku
oli tuo mallinvaihdos Themassa (II-sarja)
Eipä ole -90 Themassa pahemmin ruosteongelmia ja nähnyt melkoisesti suolasohjoa entisessä elämässään.
Tosin Suomessahan kakkossarjaa ruvettiin myymään vasta -90 vuonna, kun se muualla alkoi -88/89 -vuodesta
Eipä ole -90 Themassa pahemmin ruosteongelmia ja nähnyt melkoisesti suolasohjoa entisessä elämässään.
Tosin Suomessahan kakkossarjaa ruvettiin myymään vasta -90 vuonna, kun se muualla alkoi -88/89 -vuodesta
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Sama näyttäisi tomivan theman lisäksi myös cromassa, ei paljon ruostetta löydy uudempikoppasesta... ja matkaa on taittanut vaan melkoisesti. Musta tuntuu että II-koppanen croma olis huomattavasti vääntöjäykempi kun I-koppanen, narinat ja muut ainakin pysyny poissa. No, kyllä ton 190kg:n "lihomisen" luulis jossain tuntuvankin... Vaikka eihän 5-ovinen auto ole korirakenteeltaan koskaan 3-ovisten tai edes sedanien tasolla.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Sain äsken käsiini uuden bellissiman ja siinähän oli pientä juttua ja kuva uudesta croman seuraajasta. Ei ainakaan mun mielestä mikään ihme jos Fiat-päällikkö Codakaan ei ollu kovin ilahtunut auton ulkomuodosta. Tuliko kellekään muulle kuvasta mieleen että ehkä joku uus toyota camry vois olla jotenki ton näkönen? Kyllä onkin sitte Fiatin hepuilla tekemistä jos aikovat saada uudesta 'cromasta' yhtä hienon ja tyylikkään ku vanhasta konkarista. 8) No onneks palasivat vielä piirrustuspöydän ääreen. No taas tuli hiukan ohi aiheesta...
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
jep
Eli tohon Stiloon on kuulemma tehty tossa viimevuoden puolella jotain muutoksia (koskien erityisesti alustaa) Jäykistetty lisää.
Nyt on auto haettu huollosta ja kaikkea sille oli yritetty tehdä mutta sitä ihmeellistä kolinaa edestä ei ole saatu pois....Ehdotuksia? Kuoppiin kun ajaa niin kolisee edessä....ja autohan on sitten vm-03....
Ja vieläkin on nämä 2 ja 3:nen niin pikkaisen hakusessa laatikossa eli synkrot tuntuisi olevan hukassa...
Kokemuksia kellään muulla täällä tästä autosta?
Nyt on auto haettu huollosta ja kaikkea sille oli yritetty tehdä mutta sitä ihmeellistä kolinaa edestä ei ole saatu pois....Ehdotuksia? Kuoppiin kun ajaa niin kolisee edessä....ja autohan on sitten vm-03....
Ja vieläkin on nämä 2 ja 3:nen niin pikkaisen hakusessa laatikossa eli synkrot tuntuisi olevan hukassa...
Kokemuksia kellään muulla täällä tästä autosta?
Some time life suck´s!