TM testi

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
JT
Viestit: 4
Liittynyt: 21.01.2003 14:57
Paikkakunta: Turku

TM testi

Viesti Kirjoittaja JT »

Voi räkä.

TM:n testeissä stilo sai kuuleman mukaan vain yhden tähden.
Ja jossain kuvatekstissä oli seuraavaa :

"Liikkeellelähdön perusedellytys on tietysti moottorin käynnistyminen. TM:n talvitesteissä ei yhdenkään auton kohdalla ole ollut ongelmia moneen vuoteen. Nyt Fiat (Stilo) tarvitsi apuvirtaa jo 25 asteen pakkasessa, koska moottori ei vain "syttynyt" riittävältä vaikuttaneesta pyöritysnopeudesta huolimatta."

Ei mennyt nyt ihan putkeen.... :cry:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu ei ollut mennyt todellakaan putkeen, selasin lehden entispäivänä pikasesti läpi ja petyin kanssa pahasti. Lisäksi moitittiin sitä sähköistä ohajustehostinta, taas vaihteeksi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

vanhat hiivatit

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

mitä minullakin eräitä on ollut lähtivät aina "palmun alta" oli pakkasta vaikka kuinka.
Mitkähän öljyt siinä Stilossa mahtaa olla tehtaan jäljiltä?

Oli muuten hauskasti todettu jossain s24:ssa kun Lada mies valitti ettei teltta-autoa kiinnosta kuin Fiiatin myynti. Sen päivän kun näkisi...
Miku
Viestit: 14
Liittynyt: 04.02.2003 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

no niinpä niin...

Viesti Kirjoittaja Miku »

No....eihän tämä mikään ihme ole jos kyseinen auto on 1.2l koneella ja kaikki muut oli niin vähintään 1.3l koneella...ja parhaillaan 2.2l....kyllä se Litran isompi kone tekee jo ihmeitä...

Itselläni on tämä 1.6l kone ja ihan jees se lähtee käyntiin. Ei todellakaan mitään ongelmia. Ja lähtee myös ilman tolppaakin käyntiin niin -34 asteesta tämä 1.2L kone....*kädettämiä testaajia taas siellä* :twisted:

Se on kyllä totta että ei ole oikein kunnollista tuntoa tohon tiehen siinä sähköisellä tehostimella kun ajaa....(tuli eilen liukkaalla radalla kokeiltua se) :roll:

Tämäkin olisi ollut realistisempi arvostelu jos olisi otettu oikeen kokoset autot kaikilta valmistajilta...mutta eihän sitä voi ottaa niin Fiat:lta vahingossakaan sitä isompaa konetta...
:cry:
Sehän on jo vanha juttu että Tiettyjä automerkkejä mollataan TM:ssä ja tässä on yksi niistä.. :shock:
Some time life suck´s!
J. Saari
GFF
Viestit: 356
Liittynyt: 23.12.2002 21:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

No eipä taida TM:n Fiat-mollaaminen olla paljoakaan Verrattuna Huulilasiin. :?
Senkin vähän perusteella mitä tuulilasia oon joskus viittiny lukea ni tuntuu että ne käyttötesteissä ihan tahallaan hajottaa kaikki italialaiset autot että pääsis oikeen näyttämään kuinka "surkeita" ne onkaan, ja että kuinka mielettömän hienoja varsinkin saksalaiset autot on. Käytäntö on kuitenki taas näyttänyt hiukan toista.. Just tossa naapurin äijä kiros suunnilleen 3v vanhan omegansa kyllä totaalisesti, se kun on puolet ajasta korjaamolla. Ja aina samojen vikojen takia kun ei ne huollon klopit saa autoa kuntoon. Useamman kerran jättänyt tienpäällekin. Ei kuulemma enää ikinä osta pallosalama-autoa, ja samanlaista juttua on kuultu kyllä muiltakin entisiltä opeluskuskeilta. No niin eksyinpähän taas pikkasen aiheesta.. :roll:
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

No... ehkä se on niin että fiat ei enää osaa tehä "ajoautoja"... :cry:
Muistaako kukaan miten Croman kävi talvitesteissä? 8)
kolaritesti ei tainnu ihan yhtä kivasti mennä... :oops:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
J. Saari
GFF
Viestit: 356
Liittynyt: 23.12.2002 21:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Vanha kunnon cromahan näytti aikanaan talvitestissä närhen munat kaikenmaailman bemareille! 8) Ja puhumattakaan siitä kuuluisasta TM 13/86 vertailutestistä.. :P
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Beta Croma Thema

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

ajettavuus on moniin uudempiin verrattuna yllätys :shock:
Toki korin vääntöjäykkyys on heikko uusiin verrattuna varsinkin Cromassa.. no Kappassa ei sitten kori enää nitise :lol:
Moblassa oli Citikka jutussa muuten vaihteistosta, CX:ssä ja Betassa oli yhteisesti suunniteltu looda :?:
Mobla on muutenkin kohtuullisesti valottanut italianautojenkin lähihistoriaa viime aikoina :D
Napalaikka
Viestit: 201
Liittynyt: 24.01.2003 20:57
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Napalaikka »

Kyllä huomaa uudessa puntossa ainakin pakkasen vaikutukset. Tuo sähköinen ohjaustehostin on toiminut hyvin lukuun ottamatta kaikista kovimpia pakkasia, kun elohopea näytti jotain -30 niin ohjaustehostin ei sanonut mitään ja viiden minuutin ajelun jälkeen syttyi ohjaustehostimen varoitusvalo. Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen kaikki toimi mainiosti. Käynnistyvyydestä voi sanoa että aina on käyntiin lähtenyt, ilman roikkaa en pakkasilla ole käynnistänyt kuin ehkä 10 kertaa, vähän vaivaisesti starttaa mutta aina on syttynyt.

Uutena fiiatin koneissa on puolisynteettiset sisäänajoöljyt jotka eivät todellakaan ole talviöljyjä.(kysyin myyjältä ostaessa)

Tuohon stilon käynnistymättömyyteen veikkaan itse(ei todellakaan ole tieto) sähköistä kaasuläppää. Olen kuullut miussa merkeissä olevan pakkasella ongelmaa että kaasuläppiä avaava moottori ei pakkasella oikein heräisi. Tavallisessa 60 heppasessa punton koneessa on vaijeri käyttöinen kaasuläppä, mutta 80heppasessa sähköinen. Punton 80kone on sama kuin stilon 80kone.

Itselläni on 1.2(60hv) 8venttiilinen, joten kiinnostaa että onko tuo 16 naulanen(80hv) kantta ja ruiskua lukuun ottamatta pääsääntöisesti sama kone. Ainakin muistuttavat lohkosta toisiaan... Näkyy ainakin kuutiotilavuus olevan sama ja sylinterimitat samaten.
Voin toki olla väärässäkin...
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tuo Croman/Theman ajettavuus ja ohjaus ovat kyllä nykymittapuunkin mukaan ihan kohtuullisen hyvät ja myöskin liikkellelähtökyky talvella on todella yllättävä. Suuremmilla tehoilla sitten etupää vakiona vetelee todella inhottavasti joten kyllä niistä huonojakin puolia löytyy...

Vääntöjäykkyytttä ei myöskään paranna noiden autojen peltien nykykunto... :(
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Kriittinen vuosiluku

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

oli tuo mallinvaihdos Themassa (II-sarja)
Eipä ole -90 Themassa pahemmin ruosteongelmia ja nähnyt melkoisesti suolasohjoa entisessä elämässään.

Tosin Suomessahan kakkossarjaa ruvettiin myymään vasta -90 vuonna, kun se muualla alkoi -88/89 -vuodesta
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Sama näyttäisi tomivan theman lisäksi myös cromassa, ei paljon ruostetta löydy uudempikoppasesta... ja matkaa on taittanut vaan melkoisesti. Musta tuntuu että II-koppanen croma olis huomattavasti vääntöjäykempi kun I-koppanen, narinat ja muut ainakin pysyny poissa. No, kyllä ton 190kg:n "lihomisen" luulis jossain tuntuvankin... Vaikka eihän 5-ovinen auto ole korirakenteeltaan koskaan 3-ovisten tai edes sedanien tasolla. :cry:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
J. Saari
GFF
Viestit: 356
Liittynyt: 23.12.2002 21:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Sain äsken käsiini uuden bellissiman ja siinähän oli pientä juttua ja kuva uudesta croman seuraajasta. Ei ainakaan mun mielestä mikään ihme jos Fiat-päällikkö Codakaan ei ollu kovin ilahtunut auton ulkomuodosta. :( Tuliko kellekään muulle kuvasta mieleen että ehkä joku uus toyota camry vois olla jotenki ton näkönen? Kyllä onkin sitte Fiatin hepuilla tekemistä jos aikovat saada uudesta 'cromasta' yhtä hienon ja tyylikkään ku vanhasta konkarista. 8) No onneks palasivat vielä piirrustuspöydän ääreen. :? No taas tuli hiukan ohi aiheesta...
Nariseva lehtijousi tekee auton.
-----------
Ritmo 85 CL
Alfa 75 1.6 TC
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Onneksi muotoilu oli sen jutun mukaan annettu Italdesingin tehtäväksi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Miku
Viestit: 14
Liittynyt: 04.02.2003 13:05
Paikkakunta: Järvenpää

jep

Viesti Kirjoittaja Miku »

Eli tohon Stiloon on kuulemma tehty tossa viimevuoden puolella jotain muutoksia (koskien erityisesti alustaa) Jäykistetty lisää.

Nyt on auto haettu huollosta ja kaikkea sille oli yritetty tehdä mutta sitä ihmeellistä kolinaa edestä ei ole saatu pois....Ehdotuksia? Kuoppiin kun ajaa niin kolisee edessä....ja autohan on sitten vm-03....

Ja vieläkin on nämä 2 ja 3:nen niin pikkaisen hakusessa laatikossa eli synkrot tuntuisi olevan hukassa...

Kokemuksia kellään muulla täällä tästä autosta?
Some time life suck´s!
Vastaa Viestiin