Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Uusi Auto Bild Suomi. Tässä lehdessä on Fiat-asiaa enemmänkin. Näkyvyystestissä Fiat Bravo. Tuossa testataan sitä miten autosta näkee ulos. Bravosta ei oikein näe ja siksi 2 tähteä. Kokonaiskatve 88,4 astetta joka on paljon. Sporttiautojen puolella AR Brerastakin näkee huomattavasti paremmin, kokonaiskatve vain 56 astetta ja testin kolmossija. Häntäpäässä sijalla 18 Bravo, 19. Touran ja 20. Q7. Voittaja Mini jää selvästi ikivanhan Golfin taakse mikä ei ole yllätys.
Lehdessä ilmastoinnin käytön polttoaineen kulutuksen lisäyksestä. Tässä mukana Panda, Zafira, 220 CDi ja Golf. Tuon perusteella Mese tekee taloudellisimman ilmastoinnin.
Mielenkiintoisin anti on kuitenkin vertailu jossa Albea, Aveo, Rio ja Cordoba. Ei ollut korealaisista mihinkään. Fiatille ja Seatille kaksoisvoitto joskin eri syistä. Kamalat jarrut näköjään korean kopioissa. Fiat oli tämä sama sininen VCY-122 joka on kiertänyt jo monessa lehdessä. Talvitestiä nyt sitten odotellessa...
Lisätään vielä offtopic eli kuvia sekä tekstiä uudesta rättisitikasta!
Lehdessä ilmastoinnin käytön polttoaineen kulutuksen lisäyksestä. Tässä mukana Panda, Zafira, 220 CDi ja Golf. Tuon perusteella Mese tekee taloudellisimman ilmastoinnin.
Mielenkiintoisin anti on kuitenkin vertailu jossa Albea, Aveo, Rio ja Cordoba. Ei ollut korealaisista mihinkään. Fiatille ja Seatille kaksoisvoitto joskin eri syistä. Kamalat jarrut näköjään korean kopioissa. Fiat oli tämä sama sininen VCY-122 joka on kiertänyt jo monessa lehdessä. Talvitestiä nyt sitten odotellessa...
Lisätään vielä offtopic eli kuvia sekä tekstiä uudesta rättisitikasta!
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
Startin videoita siirtynyt verkkoon:
Comebackit (jaksossa 2.6.2007) Fiat Bravo 1:51
Kypsän autoilijan makuun Koeajo: Fiat Albea 8:08
Comebackit (jaksossa 2.6.2007) Fiat Bravo 1:51
Kypsän autoilijan makuun Koeajo: Fiat Albea 8:08
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
Viissataset on sitten myyty loppuun. Yllättävän vähän muuten herättänyt tällä forumilla huomiota tuo 500, muutenhan tuo näkyy olevan melkein jokaisen autolehden kannessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Uudessa Moblassa juttua 1100 Millecento autosta sekä kuva laanilta, missä 1400-malli vm.-52.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Kiinnostus uuteen 500:een on ainakin omalla kohdalla laskenut. Vaikuttaa hieman kuin autosta olisi muodostumassa jonkinlainen trendiauto. Se ei sovi minulle, yritän olla anti-trendikäs, anti-statukseen pyrkimisen lisäksi.
Takaisin asiaan. Auto Piltti Suomi pompsahti taas tänään. Lehdessä paljon Fiatia, joskin painotus tavara-autojen puolella. Juttua uudesta Doblósta, Scudosta sekä parivertailussa Ducato Maxi ja Transit. Kantavuudessa sekä tavaratilan mitoissa on isot erot mutta on Ducato hieman kalliimpikin. Loppuarvostelussa Fiatille murskavoitto. Mittoja kun katsoin niin sillähän kuljettaisi vaikka pienen auton ja jäisi vähän tilaa ylikin!
Saksan toimitus on ajanut uudella Bravolla ja kehuja kerää sekin. "Suuri edistysaskel Fiatilta."
Muuta mielenkiintoista:
Koeajo Maserati GT, AR Spider 3,2 JTS V6 Q4 ym. Lisäksi uutisissa todettiin että Lada Niva palaa myyntimallistoon Suomessa. Siis se pikkuinen ketterä meluinen laatikko.
Kaikenkaikkiaan lehti vaikuttaa melko hyvältä. Monesti (ja ymmärrettävästi) lehdessä on paljon germaanien omien tuotosten koeajoja ym. mutta liikaan ituhippeilyyn harvemmin sorrutaan joka on hyvä asia.
Takaisin asiaan. Auto Piltti Suomi pompsahti taas tänään. Lehdessä paljon Fiatia, joskin painotus tavara-autojen puolella. Juttua uudesta Doblósta, Scudosta sekä parivertailussa Ducato Maxi ja Transit. Kantavuudessa sekä tavaratilan mitoissa on isot erot mutta on Ducato hieman kalliimpikin. Loppuarvostelussa Fiatille murskavoitto. Mittoja kun katsoin niin sillähän kuljettaisi vaikka pienen auton ja jäisi vähän tilaa ylikin!
Saksan toimitus on ajanut uudella Bravolla ja kehuja kerää sekin. "Suuri edistysaskel Fiatilta."
Muuta mielenkiintoista:
Koeajo Maserati GT, AR Spider 3,2 JTS V6 Q4 ym. Lisäksi uutisissa todettiin että Lada Niva palaa myyntimallistoon Suomessa. Siis se pikkuinen ketterä meluinen laatikko.
Kaikenkaikkiaan lehti vaikuttaa melko hyvältä. Monesti (ja ymmärrettävästi) lehdessä on paljon germaanien omien tuotosten koeajoja ym. mutta liikaan ituhippeilyyn harvemmin sorrutaan joka on hyvä asia.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
Buon di,Rüstü kirjoitti:Kiinnostus uuteen 500:een on ainakin omalla kohdalla laskenut. Vaikuttaa hieman kuin autosta olisi muodostumassa jonkinlainen trendiauto.
Juuri tänä aamuna työmatkalla pohdiskelin samaa. Halu tuollaiseen
uuteen 500:n on ollut kova, mutta kun tiputin Hyvinkää eteläinen-
liittymästä moottoritielle ja katselin aikani edelläni rämpivää
BMW Miniä ja trenditietoisen kuljettajansa toimintaa nosti
pienehkö vastareaktio päätään.
-Tazio
Tekniikan maailma 10/08:
Vertailu: Suosikkiluokan uutuudet
Fiat Bravo
Ford Focus
Hyundai i30
Peugeot 308
Toyota Auris
VW golf
Bravo sijoitettiin TM tyyliin viimeiseksi ja voittajaksi valittiin tietenkin VW.
Hyvää: Suorituskyky
Huonoa: Ajo-ominaisuudet ja ylläpitokulut
Numeroiden mukaan: Pienin iskutilavuus, suurin teho ja vääntö
Tuulilasi 7/2008:
Aukeaman kokoinen juttu Grande Punto Abarthista.
Vertailu: Suosikkiluokan uutuudet
Fiat Bravo
Ford Focus
Hyundai i30
Peugeot 308
Toyota Auris
VW golf
Bravo sijoitettiin TM tyyliin viimeiseksi ja voittajaksi valittiin tietenkin VW.
Hyvää: Suorituskyky
Huonoa: Ajo-ominaisuudet ja ylläpitokulut
Numeroiden mukaan: Pienin iskutilavuus, suurin teho ja vääntö
Tuulilasi 7/2008:
Aukeaman kokoinen juttu Grande Punto Abarthista.
Pikaselasin nuo molemmat eilen. TM:n tulos ei lienenoose01 kirjoitti:Tekniikan maailma 10/08:
Vertailu: Suosikkiluokan uutuudet
Fiat Bravo
Ford Focus
Hyundai i30
Peugeot 308
Toyota Auris
VW golf
Bravo sijoitettiin TM tyyliin viimeiseksi ja voittajaksi valittiin tietenkin VW.
Hyvää: Suorituskyky
Huonoa: Ajo-ominaisuudet ja ylläpitokulut
Numeroiden mukaan: Pienin iskutilavuus, suurin teho ja vääntö
Tuulilasi 7/2008:
Aukeaman kokoinen juttu Grande Punto Abarthista.
yllättävä. Tavallaan on lohdullisen loogista, että testi
jonka vokkelo voittaa viimeisenä on Fiat!
Testin järkyttävintä luettavaa olivat nuo huoltohinnat,
päähäni ei vain mahdu kuinka on mahdollista, että
vokkeloa huolletaan 1/3 osalla siitä mitä Fiatin
huolto maksaa. Syynä kun ei ainakaan voi olla
rakkaan maahantuojamme tarjoaman palvelun
laatu.
Siinä Tuulilasissa olevaa kritiikkiä Abarthin ulkonäöstä vähän
ihmettelen. Ei se siitä nähdyissä kuvissa minusta
mitenkään pilatulta Grande Puntolta näytä, makuasioita
ilmeisesti...
Enemmän minusta asiaa pilaa siinä tekniset tiedot
laatikossa ollut 'ei saatavana Suomessa' teksti.
Voi kun joku Teltalla ymmärtäisi kääntää sitä
karvahattua neljänneskierroksen!
Läpän poistuessa silmien edestä aukeaisi ihan uusi ja
jännittävä maailma täynnä mahdollisuuksia tehdä
kannattavaa liiketoimintaa täyttämällä asiakkaiden
tarpeita, odotuksia ja toiveita.
-Tazio
Fiatin takuu 5v/500000km
Bravolle 5v/500000km takuu. Mutta ei Suomessa, vain Saksassa. Cromalla tuo takuu sen sijaan pitäisi olla koko Euroopan laajuisesti. Tehdas on ilmeisesti herännyt tekemään jotain mielikuville.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
No miten sen nyt sitten ottaa - aikoinaan kun Vehon loppuunmyynnistä tuli ostettua osia niin ensin vanhasta ovh:sta otettiin puolet pois ja sitten katottiin että vielä jäätiin päälle Konelan hinnan - joten se vielä sitten puolittamaan... Tosin on Konelankin hintataso noussut tuosta.Ramir kirjoitti: Joo Fiatti takas Vehoon!
Palvelun ne kyllä siellä on osannut ainakin aiemmin toisin kuin tuolla Konelassa - joten siinä suhteessa ei nykytilanteesta taidettaisi mennä alaspäin...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -