Fiat-jutut netissä ja lehdissä
Kiinalaisen oikeusistuimen mukaan kiinalaiset eivät kopioi Fiateja:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135238199165
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135238199165
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Jay Lenolla on hyvä vinkki siihen, miten auton saa säilymään hyvässä kunnossa:
http://www.jaylenosgarage.com/cars/Fiat ... hell.shtml
Kovasti kehuu 1100:staan Topolinoaan. Tämän vähän toisenlaisen Fiatin kanssa tekemisissä ollut ei niinkään:
http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2His ... Leppa.html
Pirullinen sivu virtualpilots, eilen tuli jumituttua lukemaan niitä juttuja, ja unet jäi vähiin.
Edit: Pitipä ihan käydä tarkistamassa. 88 ilmavoittoa saavutettiin Suomen Ilmavoimien Fiat G50:llä. Olisi syytä arvostaa Fiatiakin...
http://www.jaylenosgarage.com/cars/Fiat ... hell.shtml
Kovasti kehuu 1100:staan Topolinoaan. Tämän vähän toisenlaisen Fiatin kanssa tekemisissä ollut ei niinkään:
http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2His ... Leppa.html
Pirullinen sivu virtualpilots, eilen tuli jumituttua lukemaan niitä juttuja, ja unet jäi vähiin.
Edit: Pitipä ihan käydä tarkistamassa. 88 ilmavoittoa saavutettiin Suomen Ilmavoimien Fiat G50:llä. Olisi syytä arvostaa Fiatiakin...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
G50 oli hyvä kone vuoteen -41 asti, minkä jälkeen jäi kehityksen jalkoihin. Tuohon aikaanhan sotilasilmailun kehityksessä oli jostain syystä erittäin nopea jakso, G50:n syntymän aikoihinhan kaksitasokoneet oli vielä ihan kuranttia kamaa taistelukäytössäkin. Seuraaja G55 oli ainakin saksalaisten näkemyksen mukaan paras sen aikainen hävittäjä (ennen suihku- ja rakettimoottoreita, eli Me-262:ia ja kumppaneita), mutta liittoutuneiden aiheuttamien kiireiden vuoksi tuotannon optimointi jäi kesken. Loppujen lopuksihan tuommoisessa isossa rähinässä ratkaisee volyymi, ei laatu, eli G55:ia korvattiin jo vanhentumassa olevilla Bf-109:illä, joita pystyttiin valmistamaan 3kpl siinä ajassa, mitä yhden G55:n valmistus vei miestyötunteja. Akselivalloilla oli paras kalusto loppuun saakka, mutta tuotanto jäi jälkeen ja loppuvaiheessa pilotitkin loppuivat kesken. Jälkimmäisten merkityksen näkee vertaillessa suomalais- ja amerikkalaispilottien menestystä Brewstereillä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Maskotti (Fiat 1100) meni myyntiin:
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=762083
http://www.nettiauto.com/2134567
http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=762083
http://www.nettiauto.com/2134567
Punto -03
Lisää juttuja työpaikkojen kahvipöytiin:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135241630321
http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/autot/pdf ... u_2008.pdf
-99 käyttöönotetuissa Lada Samara pärjää huomattavan hyvin.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135241630321
http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/autot/pdf ... u_2008.pdf
-99 käyttöönotetuissa Lada Samara pärjää huomattavan hyvin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Toisaalla tutkimuksissa väitettiin että vikoja on vähiten mutta toisaalta katsastuksessa pomppaa usein. Fiateilla ajaa siis todennäköisesti katsastusmiesten mielestä *ttumaisia ihmisiä.
Nojoo, ainahan nuo tulokset ristiin menee.
Nojoo, ainahan nuo tulokset ristiin menee.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Marchionne ennustaa markkinoille jäävän kuusi autonvalmistajaa fuusioiden jälkeen.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0831711/12
Jutun kommentit on sitä mitä sopii odottaakin.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0831711/12
Jutun kommentit on sitä mitä sopii odottaakin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Fiat aikoo sulkea määräajaksi lähes kaikki tehtaansa.
Lomautuksia Italiassakin, 48 000 työntekijälle vähintään kuukauden pakkoloma, joillekin vielä pari viikkoa päälle. Lieneekö Venäjän ja Intian tehtaille niin isoa tarvetta enää, Turkissakaan ei tarvitse enää hiki pinnassa autoja rakentaa. Suomen Kuvalehdessä n:o 49 (5. joulukuuta) oli Turkin tilanteesta juttua, teollisuudesta & EU-suhteesta.
Lomautuksia Italiassakin, 48 000 työntekijälle vähintään kuukauden pakkoloma, joillekin vielä pari viikkoa päälle. Lieneekö Venäjän ja Intian tehtaille niin isoa tarvetta enää, Turkissakaan ei tarvitse enää hiki pinnassa autoja rakentaa. Suomen Kuvalehdessä n:o 49 (5. joulukuuta) oli Turkin tilanteesta juttua, teollisuudesta & EU-suhteesta.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
No nimenomaan, varsinkin jos marraskuun tilastoita katsoo. ACEAn tilastot Kauppalehden sivulta otettuna jossa eniten myyntiä menettäneet:
Marraskuussa eniten myyntiään menettäneet merkit
Chrysler -55,7%
Land Rover -54,5%
Saab -45,9%
GM -44,9%
Lexus - 44,7%
Mini -40,7%
Opel/Vauxhall - 38,7%
Suzuki -38,1%
Honda -36,8%
Toyota -35,6%
Mitsubishi -35,0%
Chevrolet -33,7%
Volvo -30,8%
Alfa Romeo -30,5%
Toisaalta nuo merkit menettävät varmaan haluttavuutta entistä enemmän joten halvalla saisi. Nimittäin olen Hrysler Seprinkiä kattellut jo pitemmän ajan että siinäpä olisi paljon autoa rahalle eikä ole pöljemmän näköinenkään.
Marraskuussa eniten myyntiään menettäneet merkit
Chrysler -55,7%
Land Rover -54,5%
Saab -45,9%
GM -44,9%
Lexus - 44,7%
Mini -40,7%
Opel/Vauxhall - 38,7%
Suzuki -38,1%
Honda -36,8%
Toyota -35,6%
Mitsubishi -35,0%
Chevrolet -33,7%
Volvo -30,8%
Alfa Romeo -30,5%
Toisaalta nuo merkit menettävät varmaan haluttavuutta entistä enemmän joten halvalla saisi. Nimittäin olen Hrysler Seprinkiä kattellut jo pitemmän ajan että siinäpä olisi paljon autoa rahalle eikä ole pöljemmän näköinenkään.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]