Fiat-jutut netissä ja lehdissä

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kiinalaisen oikeusistuimen mukaan kiinalaiset eivät kopioi Fiateja:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135238199165
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jay Lenolla on hyvä vinkki siihen, miten auton saa säilymään hyvässä kunnossa:
http://www.jaylenosgarage.com/cars/Fiat ... hell.shtml
Kovasti kehuu 1100:staan Topolinoaan. Tämän vähän toisenlaisen Fiatin kanssa tekemisissä ollut ei niinkään:
http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2His ... Leppa.html

Pirullinen sivu virtualpilots, eilen tuli jumituttua lukemaan niitä juttuja, ja unet jäi vähiin. Kuva

Edit: Pitipä ihan käydä tarkistamassa. 88 ilmavoittoa saavutettiin Suomen Ilmavoimien Fiat G50:llä. Olisi syytä arvostaa Fiatiakin...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Harmi että suomen G50 kannasta ei tainnut säästyä kuin yksi sivuperäsin jossain ilmailumuseossa? Tosin ei nuo kai mitään huippuhyviä koneita meidän tarkoitukseen olleet, olen ymmärtänyt?

Oliskohan Ebayssa joku myynnissä, pihakoristeeksi.. :wink:
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

G50 oli hyvä kone vuoteen -41 asti, minkä jälkeen jäi kehityksen jalkoihin. Tuohon aikaanhan sotilasilmailun kehityksessä oli jostain syystä erittäin nopea jakso, G50:n syntymän aikoihinhan kaksitasokoneet oli vielä ihan kuranttia kamaa taistelukäytössäkin. Seuraaja G55 oli ainakin saksalaisten näkemyksen mukaan paras sen aikainen hävittäjä (ennen suihku- ja rakettimoottoreita, eli Me-262:ia ja kumppaneita), mutta liittoutuneiden aiheuttamien kiireiden vuoksi tuotannon optimointi jäi kesken. Loppujen lopuksihan tuommoisessa isossa rähinässä ratkaisee volyymi, ei laatu, eli G55:ia korvattiin jo vanhentumassa olevilla Bf-109:illä, joita pystyttiin valmistamaan 3kpl siinä ajassa, mitä yhden G55:n valmistus vei miestyötunteja. Akselivalloilla oli paras kalusto loppuun saakka, mutta tuotanto jäi jälkeen ja loppuvaiheessa pilotitkin loppuivat kesken. Jälkimmäisten merkityksen näkee vertaillessa suomalais- ja amerikkalaispilottien menestystä Brewstereillä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
jklaukka
Viestit: 87
Liittynyt: 01.07.2003 16:21
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja jklaukka »

Punto -03
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lisää juttuja työpaikkojen kahvipöytiin:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135241630321
http://www2.hs.fi/extrat/hsfi/autot/pdf ... u_2008.pdf
-99 käyttöönotetuissa Lada Samara pärjää huomattavan hyvin. ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Toisaalla tutkimuksissa väitettiin että vikoja on vähiten mutta toisaalta katsastuksessa pomppaa usein. Fiateilla ajaa siis todennäköisesti katsastusmiesten mielestä *ttumaisia ihmisiä. :lol:
Nojoo, ainahan nuo tulokset ristiin menee.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Marchionne ennustaa markkinoille jäävän kuusi autonvalmistajaa fuusioiden jälkeen.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0831711/12
Jutun kommentit on sitä mitä sopii odottaakin. :roll:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Heheh, nyt kaikki tuonne peukuttamaan noita kommentaattoreina esiintyviä älyn jättiläisiä alas... :mrgreen:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
fiap
Viestit: 272
Liittynyt: 27.11.2004 18:34

Viesti Kirjoittaja fiap »

Fiatti vois myydä pari tuotemerkkiä kiinalaisille ens hätään :lol:
Rüstü
Viestit: 371
Liittynyt: 29.03.2005 21:04
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Rüstü »

Fiat aikoo sulkea määräajaksi lähes kaikki tehtaansa.

Lomautuksia Italiassakin, 48 000 työntekijälle vähintään kuukauden pakkoloma, joillekin vielä pari viikkoa päälle. Lieneekö Venäjän ja Intian tehtaille niin isoa tarvetta enää, Turkissakaan ei tarvitse enää hiki pinnassa autoja rakentaa. Suomen Kuvalehdessä n:o 49 (5. joulukuuta) oli Turkin tilanteesta juttua, teollisuudesta & EU-suhteesta.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Turhaan hyperventiloivat. Tuo vain 26 prosentin pudotushan on moniin muihin valmistajiin nähden hyvä saavutus. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Rüstü
Viestit: 371
Liittynyt: 29.03.2005 21:04
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Rüstü »

No nimenomaan, varsinkin jos marraskuun tilastoita katsoo. ACEAn tilastot Kauppalehden sivulta otettuna jossa eniten myyntiä menettäneet:

Marraskuussa eniten myyntiään menettäneet merkit

Chrysler -55,7%
Land Rover -54,5%
Saab -45,9%
GM -44,9%
Lexus - 44,7%
Mini -40,7%
Opel/Vauxhall - 38,7%
Suzuki -38,1%
Honda -36,8%
Toyota -35,6%
Mitsubishi -35,0%
Chevrolet -33,7%
Volvo -30,8%
Alfa Romeo -30,5%

Toisaalta nuo merkit menettävät varmaan haluttavuutta entistä enemmän joten halvalla saisi. Nimittäin olen Hrysler Seprinkiä kattellut jo pitemmän ajan että siinäpä olisi paljon autoa rahalle eikä ole pöljemmän näköinenkään.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
fiap
Viestit: 272
Liittynyt: 27.11.2004 18:34

Viesti Kirjoittaja fiap »

Varastokentille vuosiksi seisoskelemaan autoja ei kannata tehdä ja myydä sitten alehinta kampanjoilla pois,luovutus huollossa tarttis vaihtaa uudet jarrulevyt kumminkin vaikkei renkaita ennen kun asiakas valittaa auto täristää.
Vastaa Viestiin