Levikkeet... Wau.

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

No jos sä haluat auton yksilölliseks niin kynä / hiiri käteen ja suunnittelemaan. Sit vaan toteutat hyvän suunnitelman, niin se menee parhaiten.. ainakin mun mielestä.

Mikäli et voi käyttää muiden autojen osia, tee ite muotit ja sit vaan lasikuidusta / pellistä / mistävaan joka kestää.. tulee varmasti persoonallinen ja saat mitä haluat.
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Voi ku osaiski... No kyl täs jotain keksii.
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

Itelläni oli sama vika, aluksi.. ei sitä opi jos ei opettele.. eli siitä vaan, kyllä se pikkuhiljaa alkaa sujumaan. Ja tietty kannattaa käyttää kavereita hyväkseen, jotka osaavat.
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Joo no täytyy ottaa joku asiantuntija kaveriksi... Täytyy varmaan odotella vähän kevättä että pääsee tekemään hommia kotona.
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

noh noh missään nimessä ei saa väheksyä itseään
kokeilemalla oppii vaikka sitten kantapään kautta

Heitänpä tähän ohi aiheesta olevan jutun:

Ennen ajokortti ikää noin 16v meillä oli kavereiden kanssa kimpassa
"laulu" auto (Useimmilla kavereista oli ja kortti mutta ei autoa)
Ritmo merkkii ja malli en muista
EDIT: siis auto oli fiat ritmo ja tyyppii ja vuosimallii en muista
Makso muuten 300mk
Yks kerta kun se oli lainassa kaveri mälläsi sen
etupää kasassa 10senttii kylki lommoil takapuskuri *askaks
Poliisit ei pistänyt sitä ajo kieltoon Leimaakin oli, mut se oli saatanan ruma
Sattumalta naapuri heitti roskiin pikkuvikaiset corollan isot muovipuskurit
Ne sitten sovittelin paikalleen ja lekalla pellit suoraks
Lamput teini corollasta iso verkko etumaskiksi
Rikki menneen takalasin tilalle pelti myös taka sivu ikkunoiden tilalle peltiä
Rälläkällä kierrejousista palat pois (mitä ei saa tehdä)
Konepellistä pultit läpi siihen siipi mutterit
sray maalia ja mielikuvitusta (liekit keulalle)
Operaatiolle tuli hintaa n. 100mk (pakkelit ja maalit)
Ja sitten jatkoi matka
heh.. oli muuten hienompi kuin ennen kolaria

Leiman melkein ollessa loppu joku tuli ja halus ostaa sen tarjos 1200mk
Auto myytiin heti sille

Ja on muuten tänäkin päivänä liikenteessä (vuosia myöhemmin)
siinä kunnossa mihin se jäi kätteni jälkeen
Viimeksi muokannut juha, 07.03.2003 07:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Niin oppiihan sitä kantapään kautta mutta ku ei viitti tuhota tota Pikkumustaa... :roll: Ottaa niin päähän ku ostin hemmetin hienokuntosen Jammun deeteen viime keväänä ja hinkkasin sitä suurin piirtein joka päivä ja nyt on katteet ja kaikki ku hiekkapaperilla vedetty. :evil: Kateeksi käy kyl ku jotkut osaa tehdä vanhasta uuden. No sitten ku saa auton koululle ni avautuu ihan uudet ulottuvuudet ku on kunnon tilat ja työkalut. :mrgreen:
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Täytyy kattoo tosiaan jos sen kaaran saa vietyy koululle ni ei tarttis venttailla kevääseen asti... 8)
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

no järki käteen mitä tekee niin ei se pilalle mee.. suunnittelulle painoarvoa
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

jep .. hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
Ja sen minkä alkaa myös lopettaa

Käys kattoos
www.completos.fi
Ei muistaakseni ole seiskaan mitään
mut hyviä ideoita voi löytyä
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Juu ootte oikeessa... Oon vieraillut useasti Completosin sivuilla ja muilla tommosil. Completosis on hemmetin siistei korin osia myytävänä kaikkiin Fordeihin, Opeleihin sun muihin. Yhes paikas oli myytävänä 18 euroon strobovalot... Jotain tommosta pientä täytyy laittaa. Kävi mieles jarrusatuloiden ja jarrurumpujen maalaus. Auto on sen verran hyvässä kunnossa että siihen ehkä kannattaa vielä tehdä jotain. 8)
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Yx luokkalainen tyyppi aikoo väsätä 205:een pököttiin helmalevikkeet ja muokata etupuskurin matalammaksi... Täytyy ottaa oppia häneltä jos sil vaikka olis hommat hanskas ja hanskat tallella. Kävi muuten mielessä Stellan purkureitten sovittaminen kakkoskoppaseen... En tiiä mut saattais olla hienompi ilman puskureita. Vois kokeilla minkä näkönen Pikkumusta on ilman niit... 8)
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

mä jätän ainakin puskurit omastani pois.. ja pientä pellinpalaa eteen ja taakse sinne alas.. saa nyt nähä mitä. Sit jos innostuu niin myöhemmin teen golfin isoista puskureista TAI kokonaan itse isot puskurit jotka istuu tohon tusinaan.. sit se ois niinq :twisted:
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Jaa no mikäs siin Golfin puskuris jos vaan osaa sovittaa... :wink: Meinaatko muuten madaltaa omaa härveliis? Kävi kyl itelki mieles et jos sais jostain toisesta autosta vaikka takaspoikan tohon. Jos löytäs sellasen joka ois suunnilleen samankokonen. Kiinnikkeet mä varmaan saan aikaan. Tekis kyl mieli madaltaa tota... :P
Napalaikka
Viestit: 201
Liittynyt: 24.01.2003 20:57
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Napalaikka »

Ei se korisarjan itse teko ole vaikeata, se on vain aikaa viepää ja sotkuista touhua. Hartsi tarttuu joka paikkaan. Siksi tein( huomaa "tein" sillä en ole korisarjaa värkännyt enää neljään vuoteen, mutta pari mun tekemää autoa saattaa olla liikenteessäkin vielä... ) itse aina ensin sekalaisista aineksista mallin auton nokkaan joka sitten irroitetaan nokasta ja rasvataan, sen päälle tehdään sitten lasikuitu joka kuivuttuaan toimii muottina jolloin voi tehdä vaikka kaikkiin paikkakunnan samanlaisiin autoihin sellaiset levikkeet.

Niistä autoista joita minä olen tehnyt tai ollut mukana tekemisessä on suurin osa tuhoutunut koneen virityksen jälkeisellä koeajolla, mutta ainakin yksi corolla ja yksi mazda626 sekä eräs bemari on olemassa vielä. Liikenteessä? sitä en tiedä.
Voin toki olla väärässäkin...
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Napalaikka: Joo no ei kai se mahdotonta mullekkaan oo ku saa vain kamat niitten tekoa varten... Tota osaatko arvioida moneenko autoon oot väsänny korisarjan??? Ootko muuten tehny levikkeitä tai mitään 127:aan? Jos sul olis hyvii vinkkejä ni olen pelkkänä korvana. :wink:


P.S Onko sul muuten mitään kuvaa siit Corollast tai Mazdast?
Vastaa Viestiin