fiat croma 88

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
fiatcroma83
Viestit: 134
Liittynyt: 31.01.2003 15:24
Paikkakunta: hanko

fiat croma 88

Viesti Kirjoittaja fiatcroma83 »

oisko kellään tietoa fiar croma 88 2.0ie vikakoodeista. ku näytössa vilkkuu semmomen ja se vilkkuu 64 kertaa ja sit jää palaan. et mitä vikaa se tarkoittaa? sit onko mitää ohjeita miten vois mitata abs jarruja et missä on vika? ku mul ei abs toimi. oisin kiitollinen jos joku tietäs. auto on mulla projektina ja ostin sen viikko sitte. pystyykö ohjaustehostimen stefat vaihtaan vai pitääkö vaihtaa koko akseli ku tulee öljyt pihalle haitarikumien välistä?
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Ohjaustehostimen tilkkeet pystyy kyllä näppärä asentaja vaihtamaan. taitaa vaan mennä alkuperäisosien puolelle nuo varaosat... minkä vikakoodeja meinaat?? ABS:n??
itselläkään ei ABS toimi. kannattaa varmaan aloittaa mittaamalla anturien vastusarvot.. siitä itsekkin aloitan kunhan saan aikaseks.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
fiatcroma83
Viestit: 134
Liittynyt: 31.01.2003 15:24
Paikkakunta: hanko

fiat croma -88

Viesti Kirjoittaja fiatcroma83 »

siinä on semmonen punanen neliö siinä kojetaulussa ja se vilkkuu. aattelin et se on vika koodi. siinä on muutenki semmosta vikaa et välillä kone pelaa oikein ja pirteesti ja välillä tuntuu ettei ole tehoja ollenkaa. kone on 8 venttiilinen ja ajettu noin240tkm. kannentiiviste vuotaa vähän,mut vaihdan kohan kerkeän ja turboki olisi tarkoitus laittaa joskus.onks se sun turbo 8 vai 16 venttiilinen? osaatkos sanoa mitä muutoksia tarvis tehdä jos laittaa turbon? taidat olla sama joka lähetti mulle niitä kaavioita.kiitos niistä! olen yrittäny suomentaa niitä mut ku ne on norjaksi, mut eiköhän se siitä onnistu.
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Joo minähän se... toivottavasti norjan kieli kääntyy. Se on se punanen neliö siinä sitä tarkottamassa, että sun pitäs kattoo check panelin antamat vikailmotukset, eli ne pienet punaset ledit siinä mittariston vasemmalla puolella. ei tuon ikäisessä pitäs vielä vikakoodeja olla. se vilkkuu aikansa ja jää sitten palamaan. kun saat tosta check panelista kaikki valot sammumaan niin kojetaulussa pitäs palaa vihree valo. ABS:n vikoja tuo ei ilmoita, vaan ABS:lle on oma valonsa. Mun turbo on 8V, cromaan ei 16V turboa ole tehtykään. jos turbon meinaat niin oikeestaan ei muuta tarvi tehdä kun pultata turbon hilut kiinni :twisted: kun sulla ABS jarrut jo on, ja niitten mukana jäähdytetyt levyt edessä. Turbo i.e:ssä on lisäksi leveämpi raideleveys kun i.e:ssä, mutta tuskin katsastuksessa siihen kiinnitetään huomiota. :wink:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Nuo turbon hiluthan sitten sisältää kaiken eroavaisuuden mitä vaparissa ja turbossa on, mukaanlukien sytkä ja ruisku.. olisi ehkä yksinkertaisinta hankkia koko moottori kun siinä on parempi alakertakin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Turbon raidevälin ero syntyy vanteilla... :roll: Alustassa on myös etujouset erilaiset. Kuten Ville mainitsikin, helpointa on vaihtaa koko kone sillä ruiskun ja sytkän lisäksi männätkin pitää vaihtaa ja öljyspayt lisätä, joten se siitä hellpoudesta, tai sitten ostaa valmis kokonainen turbo.

Vuotavaa hammastankoa ei tiettävästi kukaan ole pystynyt korjaamaan (vai onko, itsellä ei ole ollut vielä tarvetta noita korjailla), ainakin yhden tiedän ketä on yrittänyt mutta oli jäänyt yritykseski ja tällä tyypillä ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä. Tottakai sitä kannatta yrittää korjata, vaihto-osa Azzurrossa on sen verran hinnakas, uuden hinnasta ei mitään tietoa. Saiko tuohon hammastankoon edes stefoja merkkiliikkeestä, pitääkin tarkistaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Kyllä tämmösen ZF:n pumpulla varustellun systeemin ainkin pysty tilkkimään, kuulemma. itse ei onneks ole tarvinnut koskee. tuskin kyllä käytettynäkään koko paketti kallis olis? meinaan jos lähes toimivia cromia saa sataan eeroon :wink:
joo.. "hilut" tosiaan on aika kattava paketti juuri noita osia.. mutta ei kai nuo mäntien vaihdot ja öljysprayt niin välttämättömiä ole, jos haetaan vaan semmosta "pientä" piristystä... :roll: ja ahdot maksimissaan 0,3...
ja vakioruuttakin menis, sytty menis kyllä uusiks.

-HH- muuten mitä eroa vapari croman ja turbon etujousissa?? langan paksuus ja kierrosmäärä näyttäisi olevan sama kun vierekkäin vertaa.
vai vanteista tuo ero tulee.. mitenkäs kun vanteet on samat ellei otettu uutena alupalloja?
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ei ole turbossa ja vaparissa samoja vanteita... Turbossa on UUTENA ollu 6" vanteet (et37), se mitä niissä nykyään on on taas toine asia. Eli orgis alu ja peltivanteet ovat samoilla mitoilla.

Siis onko tuota tehostinta joku oikeesti korjannut vai meinauut että pitäisi pystyä korjaamaan? Se tyyppi ketä sitä oli yrittänyt niin oli sanonut samaa...

9.5 puristukset niin ahdot saa olla maksimissan tosiaan 0.2-0.3 varsinkinvakiosuuttimilla. Eli ei maksa vaivaa asentaa ahdinta tuossa tapauksessa todellakaan, helpoimmilla ja halvimmilla tosiaan pääsee kun ostaa valmiin turbon, tuosta sitten tekniikka omaan mikäli oikeesti on hyvä koppa, muuten ei maksa tosiaankaan vaivaa. Itsellä on tuollainen tekniikkavaihto menossa (tosin Themaan), kunhan saisi vaan jotain joskus aikaiseksi. :cry:

Jouset ovat ainakin korjaamokirjan mukaan eri jäykkyiset, muusta ei tietoa. Eli silloin karkaisu/materiaali on erilainen.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

check panel vilkkuu omia aikojaan

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Aikoinaan V-96 omassa CROMASSA oli samoja vaivoja. Korjasin vaivan laittamalla maadotukset kuntoon runkoaisojen maapisteissä V/O .Tinasin rengasliitimet pistoliittimien tilalle.
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

No noinhan se vannejuttu meneekin jos oikein ottaa silmän käteen ja manuaalista asti viitsii katsoa... :lol: Yks mies jolta hain lämppäriin palikoita väitti ihan oikeesti korjanneensa tommosen tehostajan, ehkä se sit on mahollista. periaatteessahan tietysti on.. onhan sen joku kasannutkin, niin onhan se voitava purkaa. :wink:
joko -HH- meinaat vappuna turbo-themalla cruisailla? :)
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

En yhtään ihmettele vaikka sen saisikin korjattua, kai simmoista pitää vielä joskus yrittää. :wink: Azzurrossahan on noita käytettyjä hammastankoja ollut kaupan, hinnat ovat olleet ihan miehekkäät. Siinä mun eleintenluovuttaja-Cromassa on tuollainen paikalla. Pitääkin katsoa kuitista mitä se on maksanut.

Tosta Theman aikataulusta en sano mitään, se on niin paljon muuttunut projektin paisuessa... Toivossa on ainakin hyvä elää. :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

-HH- onko muuten takaluukun pumput missä kunnossa siinä sun luovuttajassa, ja onko takaspoikkaa? jos pumput hyvät niin voisin olla kohtuu kiinnostunut niistä... kun ei tuohon spoilerimalliin tahdo löytyä noita. :cry:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

On siinä spoikka, todella tyylikäs universal-malli... :lol: Pumput on loppu kuten noissa aina... :cry: Mutta ei hätää :P , löytyy niitä täältä uusina, sekä tavallisia (pikkasen vahvempi kuin orgis) ja sitten spoikkamalli (sopiva Hörmannin isolle spoikalle), tavalliset 50e/pari ja spoikkamalli 55e/pari. Tietysti tuotteet ovat Stabiluksia eivätkä mitäliemistälie tusinakamaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

joo, tommosista motonet-pumpuista onkin jo kokemusta.... :cry:
ensimmäisiin pakkasiin asti jakso jopa mun spoikan pitää ylhäällä. sitten petti. enää ei minkäänlaisia mehuja...
ja tinkivaraa mitenpaljon? :wink:
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mimmonen spoikka sulla siinä on? Kyllä noiden hinta on sorvattu jo valmiiksi kohdalleen...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vastaa Viestiin