Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Tuollasella tulee rullailtua hyvällä ilmalla!
Edit: Muutama lisää
http://i58.tinypic.com/6ru1ad.jpg
http://i60.tinypic.com/28kn67b.jpg
http://i58.tinypic.com/9kwhhe.jpg
http://i61.tinypic.com/xmjspt.jpg
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
käyttöautona mulla volvo 965 3,0 automaatti -1997 kaikilla härpätimillä talvisin ja kesäisin Yamaha Fj 1200 moottoripyörä vuodelta 1991.
Projekteina:
Uno Turbo i.e. -88
- 1.3 koneesta tehdään täystakosisuskaluilla 1.4 ja voimaa roimasti lisää.
Lada 1200 -82
- Viimeisiä alkuperäisestä VAZ-2101 -mallista. Tarkoituksena näillä näkymin museointikunnostus.
Lada 1200L -88
- Tällä hetkellä käyttökunnossa, mutta suunnitelmissa on vaihtaa 1.2 motin tilalle Ladan 1,6-litrainen ja siihen turboa sekä ruiskua kiinni.[/quote]
nämä parit larpattimet ja tuo uuno on tapsan kanssa yhteis projekteja ja itellä myös muutama uuno projektin alla lisäksi.
yamaha fj on kanssa vissiin ikuisuus prokkis. Vaikka ajossa kesäisin toki on, joka talvi on siihen jotain modattu hieman lisää
kone mopottimessa muutettu 1319 cc takosilla sisuskaluilla eli mäntä ja putket vaihdettu koneen sisään.
viri suutinsarjan suurimmat suuttimet kaasareihin, isommmat saisivat olla kun sarja tarkoitettu 1200 cc koneisiin.
Oma valmiste pakosarja ja putkisto, joka on omaa suunnittelua.
Äänenvaimentimet ovat ixil:in valmistamat 1100cc ducatiin.
ratastettu varttimailia ajatellen , eli kiihtyy sopivasti, just ja just pysyy kahvoissa vielä kiinni ;D
faijan ja tapion kanssa pitäis rakennella tuuning 240 2.3 turbo koneella ja m90 laatikolla oleva ajokki.
kun sellainen on tallissa ollut n. 10 vuotta odottamassa faijan inspiraatiota, hankkia tarvittavat osat pattingin koriin, korin orginaali kone 2.1 turbo eli uuden sukupolven konetta ollaan tunkemassa vanhaan runkoon.
pitäähän pappalla olla kunnon kauppa kassi jolla ei jää kylillä jalkoihin ;D kaavailin että patiska kulkis viinalla, kun sillä turbossa saatu hyviä teholukuja helposti.
Kaipa alkuun sellaiset 200-300 hummaa kiidättää kylille ostoksille tarpeeksi ripeästi
on tuossa pihassa vielä yksi fiat 127 -1984 stella joka tosin etsii uutta kotia varaosineen. 127 kokonainen ja 3 puretun osat varastossa.
Myös mazda europe 2200 2,2 1990 diesel paku odetellut projekti vuoroaan pelti mädän poistamiseksi.
Kalusto on tupannut tasaisesti lisääntymään joka vuosi jollain hienolla projektilla, kun tämä sairaus nimeltä sääli vaivaa niin pirusti. Jokainen vanha ajokki pitäisi pystyä pelastamaan ja se on silkka mahdottomuus minullekkin
Projekteina:
Uno Turbo i.e. -88
- 1.3 koneesta tehdään täystakosisuskaluilla 1.4 ja voimaa roimasti lisää.
Lada 1200 -82
- Viimeisiä alkuperäisestä VAZ-2101 -mallista. Tarkoituksena näillä näkymin museointikunnostus.
Lada 1200L -88
- Tällä hetkellä käyttökunnossa, mutta suunnitelmissa on vaihtaa 1.2 motin tilalle Ladan 1,6-litrainen ja siihen turboa sekä ruiskua kiinni.[/quote]
nämä parit larpattimet ja tuo uuno on tapsan kanssa yhteis projekteja ja itellä myös muutama uuno projektin alla lisäksi.
yamaha fj on kanssa vissiin ikuisuus prokkis. Vaikka ajossa kesäisin toki on, joka talvi on siihen jotain modattu hieman lisää
kone mopottimessa muutettu 1319 cc takosilla sisuskaluilla eli mäntä ja putket vaihdettu koneen sisään.
viri suutinsarjan suurimmat suuttimet kaasareihin, isommmat saisivat olla kun sarja tarkoitettu 1200 cc koneisiin.
Oma valmiste pakosarja ja putkisto, joka on omaa suunnittelua.
Äänenvaimentimet ovat ixil:in valmistamat 1100cc ducatiin.
ratastettu varttimailia ajatellen , eli kiihtyy sopivasti, just ja just pysyy kahvoissa vielä kiinni ;D
faijan ja tapion kanssa pitäis rakennella tuuning 240 2.3 turbo koneella ja m90 laatikolla oleva ajokki.
kun sellainen on tallissa ollut n. 10 vuotta odottamassa faijan inspiraatiota, hankkia tarvittavat osat pattingin koriin, korin orginaali kone 2.1 turbo eli uuden sukupolven konetta ollaan tunkemassa vanhaan runkoon.
pitäähän pappalla olla kunnon kauppa kassi jolla ei jää kylillä jalkoihin ;D kaavailin että patiska kulkis viinalla, kun sillä turbossa saatu hyviä teholukuja helposti.
Kaipa alkuun sellaiset 200-300 hummaa kiidättää kylille ostoksille tarpeeksi ripeästi
on tuossa pihassa vielä yksi fiat 127 -1984 stella joka tosin etsii uutta kotia varaosineen. 127 kokonainen ja 3 puretun osat varastossa.
Myös mazda europe 2200 2,2 1990 diesel paku odetellut projekti vuoroaan pelti mädän poistamiseksi.
Kalusto on tupannut tasaisesti lisääntymään joka vuosi jollain hienolla projektilla, kun tämä sairaus nimeltä sääli vaivaa niin pirusti. Jokainen vanha ajokki pitäisi pystyä pelastamaan ja se on silkka mahdottomuus minullekkin
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Perheessä kaksi autoa, Fiat Bravo 80sx 1.2 16V ja Vålvå 945 2.3.
Volvon ostin 2012 perheen järkiautoksi. Tekniikka oli B230FB (2.3 vapari paremmalla kannella ja kireämmällä nokalla) ja vaihteisto perus 5-v manuaali.
Kantta on nyt laskettu 1.6mm ja imuseetit kphdistettu. Tuossa keväällä mietin, että mitenkä "voitan" appiukon "lahjakilpailussa" tyttärelleen (vaimoni). Vaihdoin VåLVåån automaatin ja annoin volvon lahjaksi. On ollut tyytyväinen, mutta nyt pitäisi perä vaihtaa ja jotain tehdä etupään paukkeelle (motonetin uusi yläp. sarja paukkuu).
Sitten omana kulkineena on Fiat Bravo. Joskus keulakolaroitu yksilö jonka ostin työkaverilta hetken mielijohteesta. Koriltaan ja moottoriltaan terve. Jaksaa edelleen ihmetyttää, että 1.2 kone vie tommosta paskahuussia noinkin ripeästi. Hauskaa on ja kulutus maltillinen.
Molempiin olisi suunnitelmana tehdä parempi äänentoisto ja lisää voimaa. Tosin vaimo onopiskelija, minä paskapalkkaisessa duunissa ja kaksi kasvavaa lasta. Eli aika ja raha on tiukilla.
Poikien mielestä äidin auto on "lulla" ja isin auto "verrari" (murisee aika makeasti) tai "herne" (vihreä).
Volvon ostin 2012 perheen järkiautoksi. Tekniikka oli B230FB (2.3 vapari paremmalla kannella ja kireämmällä nokalla) ja vaihteisto perus 5-v manuaali.
Kantta on nyt laskettu 1.6mm ja imuseetit kphdistettu. Tuossa keväällä mietin, että mitenkä "voitan" appiukon "lahjakilpailussa" tyttärelleen (vaimoni). Vaihdoin VåLVåån automaatin ja annoin volvon lahjaksi. On ollut tyytyväinen, mutta nyt pitäisi perä vaihtaa ja jotain tehdä etupään paukkeelle (motonetin uusi yläp. sarja paukkuu).
Sitten omana kulkineena on Fiat Bravo. Joskus keulakolaroitu yksilö jonka ostin työkaverilta hetken mielijohteesta. Koriltaan ja moottoriltaan terve. Jaksaa edelleen ihmetyttää, että 1.2 kone vie tommosta paskahuussia noinkin ripeästi. Hauskaa on ja kulutus maltillinen.
Molempiin olisi suunnitelmana tehdä parempi äänentoisto ja lisää voimaa. Tosin vaimo onopiskelija, minä paskapalkkaisessa duunissa ja kaksi kasvavaa lasta. Eli aika ja raha on tiukilla.
Poikien mielestä äidin auto on "lulla" ja isin auto "verrari" (murisee aika makeasti) tai "herne" (vihreä).
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
^Mulla olisi Monroen käyttämättömät etuiskarit hyllyssä 740/940 Volvoon. Jos aika ei ole tehnyt tepposia niin kunnossa pitäisi olla kun uudet ovat. Saa kahvipakettia (Obama tai luomu Kultakatriina) vastaan Nurmijärvellä tai Jämsän seudulla.
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Käyttöauton virkaa toimittaa tällä hetkellä Fiat Bravo 80sx 1.2 16V -99, johon tulossa pientä hipostelua ulkonäön suhteen ainakin...Ehkä tekniikan puolellekkin eksyy jotain kivaa, kun rahapuoli on reilusti plussan puolella.
Projekti autona Ford Escort 1.8 sport -96, jossa koneenvaihto meneillään.
Projekti autona Ford Escort 1.8 sport -96, jossa koneenvaihto meneillään.
Fiat Bravo 80sx 1.2 /// Ford Escort Gt 1.8
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 16.07.2013 09:39
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Vanha ketju , mutta laitan tähän omat autoni, jos joku muukin on yhtä nuuka kuin minä tai aikoo säästää autoilun kuluissa. Ykkönen autoistani on Lada Eurosamara, joka on siitä hyvä, että jos siihen kyllästyy, niin saa saman 400 ekea, minkä itse on maksanut. Tosi pieni polttoaineen kulutus ja huollon vaivattomuus ja halpuus on omaa luokkaansa.
Toisena on Opel Astra 1997, jonka paras puoli on se 8-tappinen etanolimoottori, joka toimii ilman kallista RE85-boxia. Ei katkea remmi helposti, ja jos katkeaa, niin kone jää ehjäksi. On myös hiljaisempi kuin Lada ja soittolaitteet aivan mukavat. Kulutus on tosi vähäinen, ja korjaamisen helppous Ladan tasolla. Ruoste nakertaa jo Opelia, joten en raaski ajaa sillä talvella.
Hankalin autoni on tämä Fiat Stilo, joka on oikeastaan harraste, kuten pienoishelikopterit tai mopot, sillä erotuksella, että Stiloon on uponnut pari tuhatta euroa ja auto on melkein aina rikki tai muuten nykii tai oikuttelee. Boxia on käytetty Britanniassakin, mutta nykiminen oli ehkä kampiakselin hihnapyörän syy. Nyt se odottaa siirtymistä Opelin tilalle ensi kesän käyttöautoksi. Se on kuitenkin niin epävarma laite, ettei Opelia uskalla myydä pois. Olenkin Stilon omistaja siitä syystä, että autoa on mahdoton myydä. Jotenkin se kuitenkin kohottaa itsetuntoa, kun tietää, ettei kuka tahansa pysty pitämään Stiloa ajossa. Joku Delorean olisi vielä hankalampi ja kalliimpi ylläpitää, mutta Fiatissakin on tarpeeksi haastetta. Ehkä hankin takavetoisen punaisen Alfa Romeon, jos joskus saa siirrettyä Fiatin jonkun toisen huoleksi.
Moottori lienee Alfassa samantyyppinen, höystettynä imunokkien ajoituksella.
Toisena on Opel Astra 1997, jonka paras puoli on se 8-tappinen etanolimoottori, joka toimii ilman kallista RE85-boxia. Ei katkea remmi helposti, ja jos katkeaa, niin kone jää ehjäksi. On myös hiljaisempi kuin Lada ja soittolaitteet aivan mukavat. Kulutus on tosi vähäinen, ja korjaamisen helppous Ladan tasolla. Ruoste nakertaa jo Opelia, joten en raaski ajaa sillä talvella.
Hankalin autoni on tämä Fiat Stilo, joka on oikeastaan harraste, kuten pienoishelikopterit tai mopot, sillä erotuksella, että Stiloon on uponnut pari tuhatta euroa ja auto on melkein aina rikki tai muuten nykii tai oikuttelee. Boxia on käytetty Britanniassakin, mutta nykiminen oli ehkä kampiakselin hihnapyörän syy. Nyt se odottaa siirtymistä Opelin tilalle ensi kesän käyttöautoksi. Se on kuitenkin niin epävarma laite, ettei Opelia uskalla myydä pois. Olenkin Stilon omistaja siitä syystä, että autoa on mahdoton myydä. Jotenkin se kuitenkin kohottaa itsetuntoa, kun tietää, ettei kuka tahansa pysty pitämään Stiloa ajossa. Joku Delorean olisi vielä hankalampi ja kalliimpi ylläpitää, mutta Fiatissakin on tarpeeksi haastetta. Ehkä hankin takavetoisen punaisen Alfa Romeon, jos joskus saa siirrettyä Fiatin jonkun toisen huoleksi.
Moottori lienee Alfassa samantyyppinen, höystettynä imunokkien ajoituksella.
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Alfoissa ei oo tota 1,6 konetta eikä sen erityisenmurheellisia sähköjä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re:
Lancia on vieläkin...projektiJazu kirjoitti:Omana harrastekäyttöprojektina
Lancia Delta HF Integrale 8v -88, vieläkö ossais tehä siihen muutakuin vikoja ja lisätä menovettä
Meidän "luotettavampi" käyttis on toi tyttökaverin Nipponi...
Mutta perheautoiksi on tullut Seat Altea XL 1.9 tdi ja VW white Up! 1.0
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Re: Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?
Lyhyesti virsi kaunis.....
Fiat Mirafiori Racing replica