Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?

Yleistä keskustelua Fiateista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Millaisella autolla ajat/mitä rakennat?

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Eli ajattelin et tähän vois kerätä tiatoa foorumilaisten autoista.
Mikä auto millä teknikalla jne..
Mitään rekisteri numeroja ja muita henkilökohtaisia juttuja ei kannata laitta.
Eli tää on ihan kokeilu osataanko tällä foorumilla kertoa oman auton tekniikasta vai meneekö pelkäksi kinaamiseksi.
Ja tietysti jokainen kirjottaa omalla vastuulla jos jotain seuraamuksia tulee niin voi katsoa peiliin.
Napalaikka
Viestit: 201
Liittynyt: 24.01.2003 20:57
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Napalaikka »

No mulla autoja tulee ja menee...

Tällä hetkellä:
Käyttöauto=Mazda 626 SS -89 (2.0 12v vakio)
Rojekti(seuraava käyttöauto)=Nissan Bluebird Turbo -88 (1.8 orig.turbo Turboruuvi n.1bar ahdot, W suodin, Cooleri, Dumppi)(lisäksi 1.6 tavanBB varaosiksi)
Rojekti=Uno T.I.E -86 (todella pahasti vaiheessa, eikä juuri edisty Tekniikka tässävaiheessa täysi arvoitus)
Varaosaauto=Uno 1.1 Hörmann levikkeillä (ainoastaan lokari pullistukset jäljellä, muut möin rahapulassa, tyhmä minä)
Ikuisuusprojekti=600 (pissis)(turbotus mielessä, mutta suuri kysymys piilee siinä että saanko korin vielä siihen kuntoon että sillä uskaltaa ajaa)
Eukonauto=Voord Escort 1.3 cl -89 (hävitetään pois ja neiti rupee ajaan Mastalla)

Kaiken näköistä tässä pyörii kokoajan jaloissa, joten paha sanoa mitä autoja mulla on, kun viikon päästä tilanne voi olla täysin eri...
Voin toki olla väärässäkin...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5129
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Eli yksi mun rojekteista
Fiat Uno Turbo mk2
Moottori tipon 1.6 Sohc iskutilavuus 1581cc
Männät on vakiot ,hieman sorvattu lisää palotilaa keskelle lakea(amme).
Kansi on myös 1.6 tiposta johon ängetty 40mm imuvettiili ja 37mm pakoventtiili,kanavia on kaivettu reilusti ja venttiilin ohjaimet katkaistu.
Kannentiiviste on 2mm paksu kuparilevy :D
Nokka-akselia en ole vielä valinnut ,mutta jonkinlaista viriakselia olen ajatellut 290´ 11-12mm 110´ .Toistaseksi saa kelvata 1.5 ritmon nenukeppi (-83)
Oma tekoinen säädettävä nokkapyörä.
Pakosarja on omavalmisteinen rst.putkesta väsätty mallia 4-1 noin 400mm pitkillä putkilla.
Pakoputki on 2.5" ja 3:lla vaimentajalla.
Ahtimena on garretin GT2560R imu 46.5mm a/r.60 pako 42mm a/r.64 (tuotta pitäisi piisata aina 330hv:n asti)
Välijäähdytin on kookas syylärin kokoinen.
Imusarja on T.i.e. unon vakio kaivetuilla kanavailla ja 50mm läpällä(vakio42mm)
Suuttimet ovan cossufoordin 311cc olikohan 3bar.
Polttoaineen painetta säätää malpassin 3 kalvoinen.
Ruiskuna on MiniMs (megasquirt) extra koodilla eli ohjataan suihkutusta ja sytytystä.
Tarkoitus asentaa myös megaview kapiinin puolelle.
Bensa pumppu on Boshin 0580254053 (Jossain 911 turbossa on sama)
Sytytys tulppina käytän NGK BP8ES Puola on uunon vakio ja kipinä kiertää jakajan kautta.
Kytkin on 190mm 3lapainen sintteri ja jäykempi paine asetelma.Jos innostusta riittää niin ajattelin 215mm 4lapaista sinne vielä istuttaa.
Vaihteisto on uunon oma johon olen asennellut Regata 100s:n peräruuvin ja uuno 75sx:n 5 vaihteen rattaat. joten kokonais välitys on asiallisempi, (2500rpm - 100km/h)
Viimeksi muokannut Wesulius, 16.07.2006 00:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Auto: Fiat Uno Turbo i.e mk1
Vm : 1988
Väri: musta
Moottori: 2.0 16V Turbo IC (rakenteilla, H-profiiliveivit, takomännät, ohjelmoitava moottorinohjaus Hawk jne. Paljon vielä auki osaluettelo)
Voimansiirto: (vielä mietinnässä)
Jarrut: Vakio satulat, EBC levyt ja Goodridge teräspunosletkut (etulevyt muuttuu ->284mm)
Alusta: Spax jäykkyyssäädettävä, inter alloy jouset -60mm, Powerflex puslat
Renkaat ja vanteet: Kosei RT Penta 15x7, renkaat Goodyear F1 Eagle
Korimuutokset: Turvakaaret, konetilan jäykistyksiä + muita muutoksia siellä täällä
Sisusta: Recaro penkit ym. Alumiinipaneelit, mk2 kojetaulu jne.

Käyttöauto: Uno Fire -94 1.1L , mölytoosana JVC chameleon, Velocity 6.5" edessä, infinity 6,5 takana, 10" subi + vahvistin.

Hankala listata auton tietoja ku monella vielä täysin rakenteilla, eihän täällä kenenkään auto ole koskaan valmis, aina ne on rakenteilla :lol:
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Fiat 850 -75, Skoda 130 5vaiht. vaihdelaatikko, 1116 soch + turbouunon pakosarja ja turbo, tautisen vanha (80-luku "huippu malli", Raatikainen) väläri, edessä 127 levyt, alennetut pohjaanlyöntikumit x4, taivutettu etulehti, takana jäykät iskarit from pajero. itte sötöstellyt välilaippa, hitsi vetarit, koneen ja laatikon kannakkeet, keppilinja ja dumppi. Jäähdytys järjestelmässä golfin paisari ja micran syyläri, golfin lokarinkaaret, golfin kirkaslasiet umpiot. Autossa on periksiantava korirakenne. Seetee soitin ja kaksi kaijjutinta. Joku verhoiullut sisustaa joskus, mutta minä olen suht hyvin onnistunut likaamaan senkin. Auto oli pinkki ja tulee joskus takaisin sellaiseksi... Ei, ei sillä naisia silti saa. Nimittäin vian ei tarvitse olla iso kun se on päässä :wink:

Lähi tulevaisuus? laminoitu tuulilasi paikalleen, kytkimeksi kupari"levy", bensapumppu ja bensapaineen säädin, vaakatupla kaasutin, muutoskatsastus 62hp...

Kaukaisempana: Turvakaaret, jäykisteitä, lasikuitu lokarit eteen ja kyljet ainakin osittain taakse, lasikuitu luukut, penkit ja vyöt, megaruisku, alusta, korin läpikäynti, maalaus...

Tällä ajetaan aina kun se on kunnossa, talvesta ei ole vielä mitään päätetty. Vara-autona hätätilanteiden varalta Valkea ratsu, Ori-on. Tai sit trailerisiirrot tehdään isukin Toijota hai-ätz merkkisellä kulkineella.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Käytössä:
- Fiat 131 2000TC -82 Supermirafiori, takapihaviritetty (tuplat, nokat, yms, ajoauto)
- Fiat 127 sohc turbo IC -76
projekteja:
- 131 2L 16v Volumetrico (ajoautosta)
- 131 2L 2000TC Supermirafiori entisöity -84 (sitten joskus)
- 132 2000 iniezione elettronica -81 entisöity
- 124 Sport Coupé AC -68 entisöity
- 124 Sport Coupé AC -69 viritetty 1608cc
- 124 Sport Coupé AC -69 16v turbo IC
- 127 turbo 16v 1.6 turbo IC -76 (nykyisestä harrastekamppeesta)

Suurin osa projekteista jää todennäköisesti toteuttamatta. mutta ainahan voi kehuskella... :wink:
Viimeksi muokannut vvieri, 16.07.2006 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
petri_koli
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petri_koli »

Viimeksi muokannut petri_koli, 21.07.2006 23:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Oma auto: X1/9 -80, ajossa koko alan, pitäisi aina ehtiä sillekin kaikkea tekemään, koitetaan ensi viikolla saada puskurit pois ;-)

Sitten välillä mulla on ollut lainassa broidin MB GD300 paku, auto toisesta ääripäästä, molemmista autoista pidän, mutten ymmärrä yritystä risteyttää urheiluautoa ja maasturia...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Terppis
Viestit: 229
Liittynyt: 08.08.2004 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Terppis »

Itellä Turbo uno -88.

Tekniikka:
1301cc lohko,
kansi: kanavat, venttiilit ja palotilat mutoiltu. Nokka vielä vakio mutta uus tiukempi odottaa asennusta, samoin kuin säädettävä nokkapyörä.
Ahdin: Mitsun TD-04-16t
Pakosarja omavalmiste (tjs), eikä tunnu sitte millään kestävän, nyt jo toista kertaa halki tänä kesänä
Cooleri: omavalmiste (tjs)
Paineputket: omavalmiste rosteria
Pakoputki: Alkupää 3" eurostainless, loppupää 2,5" Pro Mo
Moottorinohjaus: Sytkä vakio, ruiskutusta ohjaa megasquirt extrakoodilla, säätämisessä apuna Innovaten LC-1 laajakaistalambda
Voimansiirto: Vakio mutta muutoksia ehkä talvella tulossa

++ muuta

www.kolumbus.fi/mt.heikkinen/unot tuolta kuvia ja dynolappu tämänhetkisellä kokoonpanolla.
Silmien välliin, silmien välliin, silmien välliin ryssää joo!
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Vapaasti hengittelevä Thema -88 ajo- ja projektiautona, parhaillaan telakalla kansihommien ajan. Lainakulkineena nyt Porsche 944 -84 ja hetken aikaa oli jaappanilaisten ässäkortti Datsun-Nissan (noin lukee rek.otteessa) Sunny -86.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Käyttöauto Lada Niva -90 entinen SPOL auto. (oon koittanut "tavallisia" autoja, mutta aina se menee siihen, että käyttöautokin on jonkinsorttinen harrastusauto) Reteot vanha blaukkari ja piuhat on oikosulussa kajareille, ei toimi, mut ei tarviikkaan kun paskaa sieltä vaan tulee ratiosta...

Projekti 1: Mirafiori -80. Alunperin 1600 cl, nyt 2000TC. Kaksiovinen ja abarth replica. On tuossa nimen alla kuvassa.

Projekti 2: 131 Racing, sopivasti vajavainen, että voi uhrata abarth replican aihioksi. Tätä varten on varastossa täydellinen lasikuitusarja, joka on aito varasarja Alenin ralliautoon. Ikuisuusprojekti. Koneeksi todennäköisesti ihan kasiventtiili vapari, mutta sellaisilla sisuksilla, että otetaan kakslitusta kaikki kierrokset, mitä fiatin kakslitu voi kestää.

Projekti 3: todellinen ikuisuusprojekti, 131 Supermirafiori 4d -83, VFTS-Ladan levikesarjalla. Korista purettu lähes kaikki mahdollinen, eikä ole edes taka-akselia. Myytävänä tuossa kunnossa, jos joku haluaa. Seissyt tallissa lähes 10 vuotta, niin että peltien puolesta helppo projekti, jos originaalisuuden raiskaus ei haittaa.

Projekti 4: ei varsinainen projekti, mutta sellainen "jos inspiraatio iskee". 131 Supermira 4d 2000TC, suoraan ajosta seissyt jonkun 10 vuotta. Mitään ei puutu.

Valmis projekti 5: Ford Capri 2000 ohc -69. Hienon näkönen mutta saatanan laiska, ja sellainen sillisalaatti, ettei ikimaailmassa saa museorekisteriin. Kori on 1600 ja konepelti 3000, etupenkit on GT-Cortinasta ja kone jostain tanarista.
Viimeksi muokannut NesteHukka, 17.07.2006 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Joo ajellaan ->

Lada 2105 1500 -91 axtec power + kat - Tuunattu 2" putkistolla katin jälkeen, Spaxeilla ja MB jousilla edessä...

Lada 2102 1500 -84 "nappiscombi", melkein orig kuosissa...


Projekteja on tarpeeksi mutta laitetaan päälimmäiset ->

Toyota Dyna -84 vetojuhdaksi. "Pientä" runkoprojektia edessä (koppi ehjä :shock: ) ja täysi läpikäynti muutenkin...

Lada 2104 -86 1300 (kanttifarkku)-> 1700 td:ksi, turvakaaret saumallisesta 48 mm putkesta, vesitoimisella välijäähyllä, tarkoitus muutoskatsastaa pakuksi ym... Maalauksen väristä on vielä kaksi keskenään taistelevaa älliä muttei kerrota vielä enempää. :lol: Projektia jatketaan taas talvella tai syksyllä, on nyt siirretty varastoon työtiloista muiden hommien tieltä :roll:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
paza
Viestit: 14
Liittynyt: 16.06.2006 12:16
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja paza »

"käyttökiesi" Aprilia sr50 di-tech :D
Projekti ja tuleva auto (jahka kortin saan) Uno t.i.e vm.90
väri: musta ja ruoste
Kone: 1300cc vakio kaluilla + ITG vapaavirtaussuodatin, bleedi ja dumppi :D
Tulossa: suuttimet, cooleri, fse, ahdin, putkisto ja varmasti kaikkea muuta kivaa kunhan rahaa saa hankittua..
Kori: ruttuinen takaluukku ja muuten vakio
popit: panasonic cd-soitin, 6x9 ja clarionin 10" med spl dynamics s-4002
Nykyinen tila: Ei käynnisty :evil:
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Käyttöpelit:
- Ford Fiesta 1.3 -96
-(avovaimon) Ford Focus 1,6 -01

Rojektit:
- Fiat 127 Sport -82 Historic ralliauto R:II
1050Sportin tekniikka. välitetty laatikko jne... Koneteho toivottavasti yli 100hv... :P

- Fiat 127 -80 siviilipeli
1.3 sohc kone, 5v laatikko, vähä vielä kun konetta piristää...
Viimeksi muokannut kappa12, 02.04.2008 08:44. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
3P
GFF
Viestit: 354
Liittynyt: 24.05.2004 13:38
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja 3P »

Käyttöautona Seat Leon 1.8T 20VT Top Sport, vm 2003.

Projektina ja toivottavasti ensi kesänä ajossa Fiat 128 3P 1500cc turbotekniikalla (tekniikka peräisin Keltsin punaisesta kasista). Korin tekeminen on vielä kesken. Sitten maalariin ja ei kun niputtamaan...
Vastaa Viestiin