Punto Gt
Kansi tempastu irti. Pahvi, männät, venttiilit ehjät. Tosin mäntiä en vielä ole ottanut pois. Mitään jälkiä ei kylläkään sylintereissä näy.
Remontti kuvia kiinnostuneille.
http://kuvablogi.com/nayta/1419840/
http://kuvablogi.com/nayta/1419841/
http://kuvablogi.com/nayta/1419842/
Remontti kuvia kiinnostuneille.
http://kuvablogi.com/nayta/1419840/
http://kuvablogi.com/nayta/1419841/
http://kuvablogi.com/nayta/1419842/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
Sehän se sit kumminkin oli Miten voi olla näin puusilmä. Huomasin vasta kolmannella kerralla. Kahesta pakonokasta hävinnyt 4mm ja muista 1-2 mmWesulius kirjoitti:Kulahtaneelta nokka-akselilta haiskahtaa.
Imunokissakin kulumaa kahdessa. Ja nokalla ajettu 30tkm
Kone kun on levällään niin tehdään sitten huoltoa. Botnialle koitetaan tulla.
http://kuvablogi.com/nayta/1420889/
http://kuvablogi.com/nayta/1420890/
http://kuvablogi.com/nayta/1420891/
http://mkk72.1g.fi/kuvat/
No nyt kun kansi on irti niin on hyvä samalla vähän silotella kanavia ja pyöristellä mutkia.
Pistätkö toisen vakio nenun takaisin vai ootko jotain kireempää ajatelut?
Mulla olis edelleen hyllyssä yksi 290´ ja 11.5mm nostolla oleva virtasen maurin hioma kärsä, madalletulla pukilla joka ei kuitenkaan taida sopia puntoon.
Ei ole ohjaustehostimelle kiinitys paikkaa.
Kun ei kerran soho koneista autoa mulla enää ole.
Kannattaa muuten kaataa öljyn sekaan stp öljyn lisäaine niin säästyy noilta nokkien kulumisilta.
Ja tietysti kunnon öljyt jotka kestävät lämpöäkin.
Saattaa turbokin tykätä kyttyrää metallihileisestä öljystä.
Pistätkö toisen vakio nenun takaisin vai ootko jotain kireempää ajatelut?
Mulla olis edelleen hyllyssä yksi 290´ ja 11.5mm nostolla oleva virtasen maurin hioma kärsä, madalletulla pukilla joka ei kuitenkaan taida sopia puntoon.
Ei ole ohjaustehostimelle kiinitys paikkaa.
Kun ei kerran soho koneista autoa mulla enää ole.
Kannattaa muuten kaataa öljyn sekaan stp öljyn lisäaine niin säästyy noilta nokkien kulumisilta.
Ja tietysti kunnon öljyt jotka kestävät lämpöäkin.
Saattaa turbokin tykätä kyttyrää metallihileisestä öljystä.
Jaa no sittenhän tuo kuluma on ihan normaalia, pintapaineen sietoa kun tarvittaisiin juuri noissa kohdin. Vanhemmissa koneissa nokat tuntuvat kestävän paremmin kuitenkin, ehkä olivat sitten parempaa materiaalia. Niissä harvemmin tulee kuluneita vastaan. Tietysti turbokoneessa öljyt käy kuumempana jolloin huonommalla kuumankestolla varustettu öljy saattaa menettää voitelukykyään aika radikaalistikin.
Tosiaan, ehdottomasti kannattaa siloitella kanavia samalla niin ei ole turhaan ottanut kantta pois.
Vaparin nokka toiminee tuossakin koneessa hyvin. Nokkakulma noissa on ollut vähän kapeampi mutta ei tuon mallisen kannen pitäisi olla kovin arka overlapille kun sitä ei tuossa vaparin vakio nokassakaan ole vielä kovin paljoa. Tietysti sitä Weskun ehdottamaa virinokkaakin vois harkita, varsinkin jos kanavat porttaa samalla.
Tosiaan, ehdottomasti kannattaa siloitella kanavia samalla niin ei ole turhaan ottanut kantta pois.
Vaparin nokka toiminee tuossakin koneessa hyvin. Nokkakulma noissa on ollut vähän kapeampi mutta ei tuon mallisen kannen pitäisi olla kovin arka overlapille kun sitä ei tuossa vaparin vakio nokassakaan ole vielä kovin paljoa. Tietysti sitä Weskun ehdottamaa virinokkaakin vois harkita, varsinkin jos kanavat porttaa samalla.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vaparinnokka vain on kovin paljon miedompi mitä pgt:n oma.vvieri kirjoitti:Jaa no sittenhän tuo kuluma on ihan normaalia, pintapaineen sietoa kun tarvittaisiin juuri noissa kohdin. Vanhemmissa koneissa nokat tuntuvat kestävän paremmin kuitenkin, ehkä olivat sitten parempaa materiaalia. Niissä harvemmin tulee kuluneita vastaan. Tietysti turbokoneessa öljyt käy kuumempana jolloin huonommalla kuumankestolla varustettu öljy saattaa menettää voitelukykyään aika radikaalistikin.
Tosiaan, ehdottomasti kannattaa siloitella kanavia samalla niin ei ole turhaan ottanut kantta pois.
Vaparin nokka toiminee tuossakin koneessa hyvin. Nokkakulma noissa on ollut vähän kapeampi mutta ei tuon mallisen kannen pitäisi olla kovin arka overlapille kun sitä ei tuossa vaparin vakio nokassakaan ole vielä kovin paljoa. Tietysti sitä Weskun ehdottamaa virinokkaakin vois harkita, varsinkin jos kanavat porttaa samalla.
Siis jos noin teho mielessä ajatalleen.
Siinä sitä hommaa sitten piisaakin, jos meinaa uuteen kanteen avartaa kanavia ja mahdollisesti muotoilla imupuolta. Joutuu tietysti saman tekemään imusarjalle ja mahdollisesti pakosarjakin menee uusiksi.
Vaan pitäisi olla tulossa kohtuullisen rivakka kulkine kunhan valmistuu.
Vaan pitäisi olla tulossa kohtuullisen rivakka kulkine kunhan valmistuu.
Punto GT -94
http://kuvablogi.com/blog/2880/
http://kuvablogi.com/blog/2880/
Niin eli kyseisessä tekstissä kaikki tuntemerkit täyttäen puhutaan meikäläisen nykyisestä käyttöbiilistä. Nyt sillä on parisen kuukautta huristeltu ja pikkuvikoja karsittu. Mutta olisin kiinostunut auton historiasta jos täältä löytyisi tietoja, etenkin ylläviitatuista koneen sisuskaluistaK4CE kirjoitti: Ei näin Sullahan on loistava aihio tulevaisuutta ajatellen, takomännätkin tuosta yksilöstä (kuuleman mukaan) jo löytyy.
Kärsivällisyyttä vaan ja vedät nyt ensitöiksesi myynti-ilmon pois tuolta
Fiat Uno Turbo -88
Ongelmia jälleen. Kun starttaa lämpösenä auton niin ei tahdo ottaa kierroksia.
n 2500rpm ja alkaa ahistaa. Jos lähtee varovasti ajamaan niin toimii ihan hyvin mutta jos heti yrittää reippaammin kiihdyttämään niin alkaa temppuilemaan.
Toimii kyllä sitten ihan normaalisti kun on tosta yli päässyt.
Ideoita?
n 2500rpm ja alkaa ahistaa. Jos lähtee varovasti ajamaan niin toimii ihan hyvin mutta jos heti yrittää reippaammin kiihdyttämään niin alkaa temppuilemaan.
Toimii kyllä sitten ihan normaalisti kun on tosta yli päässyt.
Ideoita?
http://mkk72.1g.fi/kuvat/