Auto on Punto 60 8v vuodelta 2002 ja vaihdoin siihen juuri kannen ja ruiskun toisesta samanlaisesta autosta. Kaikki on muuten hyvin mutta nyt ajonesto on päällä, eikä kytkeydy pois, ei tunnista mukamas avainta.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta tai vastaavasta ongelmasta? Auto kävi ennen remonttia kyllä ihan hyvin, mutta nyt on mykkä
Onko tietoa voiko koko eston jotenkin ohittaa? Pitäneekö tämä hinata sitten merkkipajalle ja marmoritiskiltä pyytää että koodavat uudestaan?
Maksoin autosta 250€, ei paljon maistuisi viedä, mutta toisaalta autoa tarvittaisiin ajoihin taas syksyllä.
edit: Antaa siis vikakoodin U1600, avainta ei tunnisteta.
Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Jatkokysymys vielä:
Minulla on tontilla toinen varaosa-punto jossa on toimivat systeemit, eli avain tunnistuu yms. Miten vaikea olisi vaihtaa tuo "tietokone" autosta toiseen, niin että hyväksyisi toisen punton avaimen? Missä syvällä tuo tietokone sijaitsee ja onko kuinka paha vaihtaa autosta toiseen?
Minulla on tontilla toinen varaosa-punto jossa on toimivat systeemit, eli avain tunnistuu yms. Miten vaikea olisi vaihtaa tuo "tietokone" autosta toiseen, niin että hyväksyisi toisen punton avaimen? Missä syvällä tuo tietokone sijaitsee ja onko kuinka paha vaihtaa autosta toiseen?
Kaikki on aina vaikeeta!
Re: Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Oman käsityksen mukaan ajonesto on moottorin ECU:n osa. Joten se, avain+virtalukko ja virtalukon ympärillä oleva transponderi on vähintään vaihdettava. Vanhalla avaimella sitten ovista sisään. Joissakin autoissa on jätetty vitalukko vaihtamatta ja jemmattu uusi avain siten, että se juttelee transponderin kanssa.
Ennen toimiin ryhtymistä olisi järkevää kokeilla käynnistykö sillä "security codella" (jos sellainen on), toisella avaimella tai onko avaimen koodaus ok. Melkein kaikki autonavaimen valmistajat pystyvät avaimesta koodin lukemaan. Oleellinen on myös transponderin asento ja johdotus.
Jos tarkoita ruiskun vaihdolla, että olet vaihtanut myös ECUn niin silloin ei käynnistymiselle olekaan edellytyksiä.
Haulla löytyy keskustelua ajoneston poistamisesta.
Ennen toimiin ryhtymistä olisi järkevää kokeilla käynnistykö sillä "security codella" (jos sellainen on), toisella avaimella tai onko avaimen koodaus ok. Melkein kaikki autonavaimen valmistajat pystyvät avaimesta koodin lukemaan. Oleellinen on myös transponderin asento ja johdotus.
Jos tarkoita ruiskun vaihdolla, että olet vaihtanut myös ECUn niin silloin ei käynnistymiselle olekaan edellytyksiä.
Haulla löytyy keskustelua ajoneston poistamisesta.
Re: Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Sotketaan hiukan.
Parittelevat osat ovat ruiskuboksi, ajonestoboksi ja avain.
Eli jos nyt ymmärsin oikein, motronic ? boksi on vaihdettu ja tietenkään auton ei kuulu käynnistyä normaalisti koska tunnistaa väärän avaimen/ajonestoboksin.
Eli nyt vaihtoon ajonestoboksi joka oli samaa paria tuon vaihdetun ruiskuboksin kanssa, ja sitten virtalukko boksin avaimineen.
Ajonestoboksi löytyy kun seuraa virtalukon tunnistimen piuhaa.
Parittelevat osat ovat ruiskuboksi, ajonestoboksi ja avain.
Eli jos nyt ymmärsin oikein, motronic ? boksi on vaihdettu ja tietenkään auton ei kuulu käynnistyä normaalisti koska tunnistaa väärän avaimen/ajonestoboksin.
Eli nyt vaihtoon ajonestoboksi joka oli samaa paria tuon vaihdetun ruiskuboksin kanssa, ja sitten virtalukko boksin avaimineen.
Ajonestoboksi löytyy kun seuraa virtalukon tunnistimen piuhaa.
Re: Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Muistaakseni antennipiuha (tunnistinpiuha) menee sulake/rele rasian liittimeen.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Punto ja pysyvästi päälle kytkeytynyt ajonesto
Ongelma on ratkennut.
Tosiaan tuo tietokone on kiinni siinä ruiskun koteloinnissa/imusarjassa/kaasuläpässä ja se piti vaihtaa vanhasta niin johan juttelee taas avaimen kanssa.
Tosiaan tuo tietokone on kiinni siinä ruiskun koteloinnissa/imusarjassa/kaasuläpässä ja se piti vaihtaa vanhasta niin johan juttelee taas avaimen kanssa.
Kaikki on aina vaikeeta!