500l
Re: 500l
Kesäkuussa sain TwinAirin ja eilen tuli 10 000 kilometriä täyteen.
+ A-pilari on mukavan ohukainen
+ Lasikatto on kiva
+ Minulla kuluu kuusi litraa satasella
+ Leveyssuunnassa on erityisen väljät tilat
+ Maasto- ja läskipyörä mahtuvat kivasti taakse (siis silloin, kun penkit on kaadettu)
+ Dr Dre audiojärjestelmä
+ Mennessäni johonkin marketin pihaan, en kohtaa samanlaisella autolla ajelevaa (olisi aivan kamalaa ajella jollain Toyotalla, kun parkiksella olisi “puolet” kärryistä samanlaisia kuin minulla - säälin heitä)
- Melko rouheva moottorin ääni
- Maahantuoja ei saanut toimitettua Lavazzo kahvinkeitintä
- Vaimolla kuluu kahdeksan litraa satasella
- Vakionopeudensäätimen käyttöä ja varsinkin sen aiheuttamaa pientä nykäisyä pois päältä laittaessa
- Leveyssuunnasta johtuvan väljyyden takia ei löydy vasemmalle kyynärpäälle mitään luonnollista tukea
+ A-pilari on mukavan ohukainen
+ Lasikatto on kiva
+ Minulla kuluu kuusi litraa satasella
+ Leveyssuunnassa on erityisen väljät tilat
+ Maasto- ja läskipyörä mahtuvat kivasti taakse (siis silloin, kun penkit on kaadettu)
+ Dr Dre audiojärjestelmä
+ Mennessäni johonkin marketin pihaan, en kohtaa samanlaisella autolla ajelevaa (olisi aivan kamalaa ajella jollain Toyotalla, kun parkiksella olisi “puolet” kärryistä samanlaisia kuin minulla - säälin heitä)
- Melko rouheva moottorin ääni
- Maahantuoja ei saanut toimitettua Lavazzo kahvinkeitintä
- Vaimolla kuluu kahdeksan litraa satasella
- Vakionopeudensäätimen käyttöä ja varsinkin sen aiheuttamaa pientä nykäisyä pois päältä laittaessa
- Leveyssuunnasta johtuvan väljyyden takia ei löydy vasemmalle kyynärpäälle mitään luonnollista tukea
Re: 500l
Nykyisen maahantuojan loppuerät on kiinnostavan hintaisia ainakin 1,4 litraisen osalta: 16994 + toim.kulut. Halvempi kuin Ruotsissa jossa ei edes ole autoveroa.
Teillä, joilla 500L on, niin miten on talvi mennyt? Riittikö lämpö? Jäätyivätkö ovet?
Teillä, joilla 500L on, niin miten on talvi mennyt? Riittikö lämpö? Jäätyivätkö ovet?
Re: 500l
Ei ole jäätynyt ovet vielä kertaakaan. Naapurin ukkelin vuoden vanhasta Passatista ei voi sanoa samaa .VTO kirjoitti: Teillä, joilla 500L on, niin miten on talvi mennyt? Riittikö lämpö? Jäätyivätkö ovet?
Tämä on minun ensimmäinen auto missä tuulilasi on varustettu lämmityslangoilla - ei ole muuten mikään tyhmempi keksintö.
- rokkitukka
- Viestit: 134
- Liittynyt: 19.07.2011 19:59
- Paikkakunta: Jämsä
Re: 500l
OT: Mulla on yhdessä eri merkkisessä ollut tuulilasissa lämmityslangat ja on omastakin mielestä hyvä keksintö.500c kirjoitti: ...Tämä on minun ensimmäinen auto missä tuulilasi on varustettu lämmityslangoilla - ei ole muuten mikään tyhmempi keksintö.
Ehkä otin, ehkä en, mitä väliä sen...
Re: 500l
Onko kukaan asentanut 500l:ään roiskeläppiä ??
Mallikohtaisia ei tunnu löytyvän, mutta sopiiko jonkun muun mallin... Ainakin eteen olisi tarvetta ja miksei taaksekin... Auto on 3000 km ajettu ja alkaa olemaan paikkamaalauksen tarpeessa takaovien kynnysten takaosa ja takapyörän takaa helmat
Olisinpa heti uutena tiennyt nuo heikot kohdat, niin olisin laittanut jotain kiveniskuteippiä suojaksi...
Muuten ihan kiva peli. Pikkasen juoppo mun mielestä, jos vertaa edelliseen grandeen.. Tällä menee reilu litra enemmän satasella
Mallikohtaisia ei tunnu löytyvän, mutta sopiiko jonkun muun mallin... Ainakin eteen olisi tarvetta ja miksei taaksekin... Auto on 3000 km ajettu ja alkaa olemaan paikkamaalauksen tarpeessa takaovien kynnysten takaosa ja takapyörän takaa helmat
Olisinpa heti uutena tiennyt nuo heikot kohdat, niin olisin laittanut jotain kiveniskuteippiä suojaksi...
Muuten ihan kiva peli. Pikkasen juoppo mun mielestä, jos vertaa edelliseen grandeen.. Tällä menee reilu litra enemmän satasella
Fiat 500L 1.4 Lounge
Re: 500l
arskaxx kirjoitti:Onko kukaan asentanut 500l:ään roiskeläppiä ??
Mallikohtaisia ei tunnu löytyvän, mutta sopiiko jonkun muun mallin... Ainakin eteen olisi tarvetta ja miksei taaksekin... Auto on 3000 km ajettu ja alkaa olemaan paikkamaalauksen tarpeessa takaovien kynnysten takaosa ja takapyörän takaa helmat
Olisinpa heti uutena tiennyt nuo heikot kohdat, niin olisin laittanut jotain kiveniskuteippiä suojaksi...
Muuten ihan kiva peli. Pikkasen juoppo mun mielestä, jos vertaa edelliseen grandeen.. Tällä menee reilu litra enemmän satasella
PowerFlow roiskeläpät Malli 1 | Motonet Oy sopii ainakin 500C:hen... YT ARI
Elämä kuin tepsin otteluohjelma:
kissat avaruuspoika ja urut
ystävällisin terveisin, Ari
kissat avaruuspoika ja urut
ystävällisin terveisin, Ari
Re: 500l
Fiat on kyllä suunnitellut ja toteuttanut oivallisen auton, jossa on monta eri autoa samassa. Perhe-, tila-, kaupunki-, matka-auto.
0.9 twinair moottorilla varustettu auto on nyt ajettu muutama sata kilometriä. Auto on todella positiivinen tapaus. Ominaisuuksia riittää. Moottori on käsittämätön. Taloudellinen, mutta sillä saa myös kulutuslukemat ylös. Moottori on myös uskomattoman tehokas, moottoritiellä, maantiellä ja kaupungissa.
Auto vaikuttaa erittäin laadukkaalta.
0.9 twinair moottorilla varustettu auto on nyt ajettu muutama sata kilometriä. Auto on todella positiivinen tapaus. Ominaisuuksia riittää. Moottori on käsittämätön. Taloudellinen, mutta sillä saa myös kulutuslukemat ylös. Moottori on myös uskomattoman tehokas, moottoritiellä, maantiellä ja kaupungissa.
Auto vaikuttaa erittäin laadukkaalta.
Re: 500l
Miten tuossa kuuluu moottorin äänet sisälle? Pöriseekö kaksipyttyinen selvästi ja jos niin millä kierrosalueella?river kirjoitti:Fiat on kyllä suunnitellut ja toteuttanut oivallisen auton, jossa on monta eri autoa samassa. Perhe-, tila-, kaupunki-, matka-auto.
0.9 twinair moottorilla varustettu auto on nyt ajettu muutama sata kilometriä. Auto on todella positiivinen tapaus. Ominaisuuksia riittää. Moottori on käsittämätön. Taloudellinen, mutta sillä saa myös kulutuslukemat ylös. Moottori on myös uskomattoman tehokas, moottoritiellä, maantiellä ja kaupungissa.
Auto vaikuttaa erittäin laadukkaalta.
Re: 500l
Ai niin, olin unohtanut, että täällä oli tämä säie
Ohessa kopio Alfabbs:n puolelle kirjoittamastani koe-ajosta. Toivottavasti ei tule turhaa toistoa
Herzin neito Roomassa luovutti Umbran kierrokselle pyydetysti Fiat 500L:n avaimet. Reilu viikko, noin 1500 kilometriä.
+ Sisällä ulkoiseen kokoon verrattaessa mukavasti tilaa ja kaikenmaailman lokeroita
+ 1,3 MultiJet on tuossakin kopassa taloudellinen voimanlähde. Kulutus taisi jäädä jonnekin reilun viiden litran nurkille.
+ Ohjauksen keveys parkkipyörittelyssä. Vaikka täälläkin tosimiehet perinteisesti pilkkaavat city-asetusta on se kaltaiselleni siimakädelle mukavan herkkä
+ Hallintalaitteiden symmetria vaadittavien vasteiden osalta
+ Rento matka-auto, näkyvyys myös hyvä joten sopii kaupunkeihinkin
- Ruma, ei tästä yli pääse. Tämä ei ole Multipla-tyyliin persoonallinen, tämä on Mini-countryman tyyliin yksinkertaisesti mauton
-Nykyisen pienen MultiJetin äänimaailma on vähän tylsä, bensapataa häiritsevämpi mutta ei oikean diesel-koneen matala basso. Lähinnä sellainen ranskalaisen nykynakun heleä kitinä.
- Kuolllut alle 1 400 kierroksen, kuollut yli 3 500 kierroksen. Lisää tehoa kaivattaisiin
- Penkit mallia lelu
- Hill holder on näin toimiessaan täysin turha laite. Menee päälle kun ei pitäisi ja aukeaa kun ei halua, todellinen turhake
- Vauhdissa ohjauksesta tulee keinotekoinen, Fiat näyttää koko ajan menevän taaksepäin ohjaustensa tunnokkuudessa
- Alusta tekee tehtävänsä, mutta ei innosta aktiiviseen ajamiseen. Melutaso kasvaa 130 km/h jälkeen, tuulen suhinaa ja koneen helinää
Kaiken kaikkiaan kohtalainen vessa, vaikkakaan ei synnyttänyt suurta paloa moisen hankkimiselle.
-Tazio
Ohessa kopio Alfabbs:n puolelle kirjoittamastani koe-ajosta. Toivottavasti ei tule turhaa toistoa
Herzin neito Roomassa luovutti Umbran kierrokselle pyydetysti Fiat 500L:n avaimet. Reilu viikko, noin 1500 kilometriä.
+ Sisällä ulkoiseen kokoon verrattaessa mukavasti tilaa ja kaikenmaailman lokeroita
+ 1,3 MultiJet on tuossakin kopassa taloudellinen voimanlähde. Kulutus taisi jäädä jonnekin reilun viiden litran nurkille.
+ Ohjauksen keveys parkkipyörittelyssä. Vaikka täälläkin tosimiehet perinteisesti pilkkaavat city-asetusta on se kaltaiselleni siimakädelle mukavan herkkä
+ Hallintalaitteiden symmetria vaadittavien vasteiden osalta
+ Rento matka-auto, näkyvyys myös hyvä joten sopii kaupunkeihinkin
- Ruma, ei tästä yli pääse. Tämä ei ole Multipla-tyyliin persoonallinen, tämä on Mini-countryman tyyliin yksinkertaisesti mauton
-Nykyisen pienen MultiJetin äänimaailma on vähän tylsä, bensapataa häiritsevämpi mutta ei oikean diesel-koneen matala basso. Lähinnä sellainen ranskalaisen nykynakun heleä kitinä.
- Kuolllut alle 1 400 kierroksen, kuollut yli 3 500 kierroksen. Lisää tehoa kaivattaisiin
- Penkit mallia lelu
- Hill holder on näin toimiessaan täysin turha laite. Menee päälle kun ei pitäisi ja aukeaa kun ei halua, todellinen turhake
- Vauhdissa ohjauksesta tulee keinotekoinen, Fiat näyttää koko ajan menevän taaksepäin ohjaustensa tunnokkuudessa
- Alusta tekee tehtävänsä, mutta ei innosta aktiiviseen ajamiseen. Melutaso kasvaa 130 km/h jälkeen, tuulen suhinaa ja koneen helinää
Kaiken kaikkiaan kohtalainen vessa, vaikkakaan ei synnyttänyt suurta paloa moisen hankkimiselle.
-Tazio
Re: 500l
Omasta mielestäni taasen Multipla oli/on sysiruma. 500L taasen mielestäni ihan ok. Ehkä hiukan möhköfantin oloinen.Tazio kirjoitti:- Ruma, ei tästä yli pääse. Tämä ei ole Multipla-tyyliin persoonallinen, tämä on Mini-countryman tyyliin yksinkertaisesti mauton
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"